בכל זאת אירופה...עירוני נס ציונה תשתתף בליגה הצפון האירופית

$(function(){setImageBanner('c3002501-922e-4a9e-87a0-6e089957b693','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,46076,'Image','');})


הקבוצה נרשמה לליגה הצפון אירופאית הפעילה זו השנה השנייה ותכלול השנה 16 קבוצות מ-9 מדינות
הקבוצה תחזור לליגה ביום שני למשחק חוץ מול הפועל גליל עליון (19:45)

עירוני

החורף מגיע והוא הולך להיות חם במיוחד - עירוני נס ציונה תשחק העונה בליגה הצפון אירופאית. הכתומים ימשיכו את המסורת האירופית שנבנתה במועדון בשנים האחרונות, ואחרי הזכייה ביורופקאפ ב-2021 יתחרו גם העונה על תואר יבשתי, גם אם בליגה נחותה לעומת היורוקאפ.
יו״ר המועדון יניב מזרחי: ״אנחנו שמחים להצטרף לליגה הצפון אירופאית, ליגה חזקה מאד עם קבוצות מצוינות. היינו בקשר עם ראשי המפעל בחודשים האחרונים ואני מודה לכל שותפינו לדרך על כך שהמהלך הזה שכל כך רצינו יצא לפועל בסופו של דבר. כבר אמרנו פעמים רבות שהמועדון רואה בהשתתפות במפעלים האירופים חלק חשוב מהתפתחות המועדון, ואנחנו מחכים בקוצר רוח לתחילת המשחקים״.
המנהל המקצועי איתמר רוזנברג: ״כחלק מהחזון של המועדון אנחנו מכוונים להשתתפות קבועה באירופה, ונוצרה לנו הזדמנות להשתתף במפעל עם קבוצות איכותיות. השתתפות במסגרת נוספת תעזור לנו להמשיך לקדם את השחקנים הצעירים שלנו ולהצעיד את המועדון קדימה. תודה למנהלת הליגה שעומדת לצד הקבוצות וממשיכה לתמוך בקבוצות שמשתתפות באירופה״.
הליגה הצפון אירופאית פעילה זו השנה השנייה ותכלול השנה 16 קבוצות מ-9 מדינות. בין הקבוצות המשתתפות ניתן למצוא קבוצות כמו ז׳ילונה גורה וקאלב/קרמו ששיחק עד לאחרונה ב-VTB החזקה, סטאל אוסטרוב ששיחקה בגמר היורופקאפ נגד נס ציונה וכן את בסקט ברנו של ידידיה רפפורט. בעונה הקודמת - עונת הבכורה של הליגה - זכתה אנוויל וולוצלאבק הפולנית.
לעירוני זו תהיה העונה החמישית במפעל אירופי, אחרי שהשתתפה ביורופקאפ במשך ארבע עונות. בעונת 2021 זכתה נס ציונה ביורופקאפ והפכה לקבוצה הישראלית השלישית בלבד הזוכה בתואר אירופי, אחרי מכבי תל-אביב והפועל ירושלים.
אבל מה היא הליגה הצפון אירופאית, ואיך היא עובדת? הליגה הצפון אירופאית (ENBL - European North Basketball League) היא ליגה אזורית שבהתאם לשמה, פועלת בעיקר בצפון אירופה. מטרתה לספק לקבוצות מהליגות הבכירות באזור מסגרת בין לאומית להשתתף בה, אם לא העפילו לאחד המפעלים הבכירים של פיב״א או יול״ב.
עונת 2021/22 הייתה עונת הבכורה של הליגה והשתתפו בה 8 קבוצות, בפורמט של עונה סדירה ופיינל פור. את הפיינל פור הראשון אירחה הקבוצה הפולנית אנוויל וולוצלאבק, שגם הפכה לזוכה הראשונה אי פעם במפעל.
העונה התרחבה הליגה משמעותית, ותכלול לא פחות מ-16 קבוצות מ-9 מדינות שונות, ביניהן: פולין, ליטא, לטביה, אסטוניה, אוקראינה, צ׳כיה, קוסובו וישראל.
הקבוצות יחולקו לשני בתים עם 8 קבוצות בכל בית. בעונה הסדירה ישחקו הקבוצות משחק אחד נגד כל קבוצה אחרת בבית, כאשר 4 הראשונות בכל בית יעפילו לשלב ההצלבה בו הראשונה בבית א׳ תפגוש את הרביעית בבית ב׳, השנייה תפגוש את השלישית וכו׳. הקבוצות ישחקו בשיטת בית-חוץ, כאשר 4 המנצחות בהצלבה יעפילו לפיינל פור שמיקומו טרם נקבע.
העונה הסדירה תיערך לאורך 3 ״בועות״ במקומות שונים באירופה. הבועה הראשונה תשוחק בסוף נובמבר בליטא, השנייה בסוף דצמבר בצ׳כיה, והשלישית תשוחק בסוף ינואר בלטביה. סה״כ תשחק עירוני 7 משחקים בעונה הסדירה, במטרה לסיים בין הארבע הראשונות בבית ולהעפיל להצלבה.
הקבוצות המשתתפות: בית א׳: טאלטק באסקט (אסטוניה), סיגל פרישטינה (קוסובו), בודיבלניק (אוקראינה), ז׳ילונה גורה (פולין), שיאלואי (ליטא), קאלב/קראמו (לטביה), סטארט לובלין (פולין), קבוצה שמינית (עוד לא הוכרזה)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה