הבורר של ההתאחדות קבע: הסקציה תפצה את השוער אביעד מיארה על "התנהלות לא הולמת" כלפיו

$(function(){setImageBanner('069c9ecc-f9fb-47f2-bee1-ec28b0e288f9','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,46076,'Image','');})

הבורר פסק כי הסקציה תשלם לו סכום של שלוש משכורות חודשיות, עבור הזמן שחלף מאז הובטח למיארה חוזה, הבטחה שלא קוימה, עד שחתם בהפועל אום אל פאחם.
השוער הגיע בקיץ הקודם לאימונים בנס ציונה ולאחר כשבועיים של מו”מ, החליטו במועדון להתעלם ממנו ומסוכנו והחתימו שוער אחר באופן פתאומי.
הבעלים רועי אנקווה: המדובר במקרה שקדם לתקופתי.

פייסבוק

הפתעה וסימן דרך לבאות?

בנימין טמיר, בורר במוסד הבוררות של ההתאחדות לכדורגל, הכיר בתביעתו של השוער אביעד מיארה באמצעות עורכת דינו אלודי קלימי, נגד סקציה נס ציונה ופסק לזכותו סכום של מעל 30 אלף שקלים.

מתברר כי במהלך קיץ 2020 השוער נבחן בקבוצה והוא תבע את המועדון על סחבת לא מקובלת במשא ומתן ועל התנהלות לא הולמת כלפיו – כלשון התביעה.

למעשה, הבורר פסק סכום של שלוש משכורות חודשיות, שמהווה את פרק הזמן מהחוזה שהובטח למיארה ולא נחתם בנס ציונה עד שחתם לבסוף בהפועל אום אל פאחם. השוער הגיע בקיץ הקודם לאימונים בנס ציונה ולאחר כשבועיים של מו”מ, החליטו במועדון להתעלם ממנו ומסוכנו והחתימו שוער אחר באופן פתאומי.

הדבר מהווה תקדים ותמרור אזהרה לקבוצות לקראת חודשי הקיץ ומהווה עוד התקדמות בדאגה של ההתאחדות והמוסד לבוררות לזכויות השחקנים שכן נהוג להביא שחקנים במעמד "נמוך" לימי מבחן בקבוצות מבלי לקחת שום אחריות כלפיהם מלבד תשלום מזערי לביטוח. מבחנים אלו יכולים להמשך גם כחודש ימים ובינתיים השחקנים מאבדים הזדמנויות כשהם מולכים שולל בתירוצים ומריחות לאורך הזמן.

פסק בורר זה, שמסתמך ברובו על דיני החוזים, יעמוד לזכות השחקנים ויגדיל את הסיכון שלוקחות הקבוצות כשהן בוחנות שחקנים לקראת העונה ויקטין את הסיכוי למריחות שכן הבורר קיבל את הטענה שבין הצדדים התקיים חוזה למרות שהוא מעולם לא נחתם ורק סוכם בהתכתבות בין סוכנו של השחקן לבין הקבוצה: "מסקנתי הינה שבפועל נכרת הסכם בין הצדדים והעלאת תנאי על הכתב הייתה טכנית בלבד".

בפסק הבורר נכתב: "הפרישה ממשא ומתן כפופה לחובת תום הלב, ככל שהמשא ומתן הינו בשלב מתקדם והצדדים קרובים יותר לסיומו, כך יוטלו חובות מוגברים יותר על החפץ לפרוש ממנו ולהיפך".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה