הסכם מכירת הזכויות לניהול הסקציה- הסיפור המלא, כולל הפרטים הלא קטנים... !

$(function(){})

רועי אנקווה ישקיע 5 מליון ₪ בקבוצה במשך חמש שנים.
יו"ר העמותה  קובי שוסטר וחבריה רמי שוכטוביץ', רביב ורניק וברוך שהם, הודיעו על התפטרותם.

בתמונה: רועי אנקווה עם נוי עידן גזבר העמותה

סקציה

אנקווה אמור להפקיד מידית שמונה צ'קים של 125 אלף ₪ כל אחד לשנה הקרובה

33% מהסכום אותו יעביר אנקווה בכל שנה מיועד לסגירת חובות העבר

אנקווה ישמש כמנכ"ל המועדון בשכר ושני אנשים מטעמו יכנסו לעמותה וישמשו כועד מנהל.

מאת: ניר וידמן

כזכור ולאחר מו"מ ארוך שידע עליות ומורדות, עברו בסוף השבוע האחרון זכויות הניהול של הסקציה לידיו של רועי אנקווה.

עיקרי ההסכם: אנקווה מקבל לידיו את זכויות הניהול של הקבוצה לפרק זמן של 5 שנים. במשך פרק זמן זה מתחייב אנקווה להזרים לקופת המועדון סכום של לפחות מליון ₪ בעונה מתוכם 33% ילכו לסגירת חובות המועדון לגביהם טענה ההנהלה היוצאת כי הינם  850 אלף ₪ בלבד.

(אם כי נטען ע"י יודעי דבר כי הסכום מתייחס אך ורק לנתונים שעמדו בפני רואה החשבון בעת הכנת הדו"ח... וכי הסכום האמיתי מגיע  ל 1.3 מיליון.  הערתו של אבי בן דוד)

בנוסף אנקווה יעביר 200 אלף ₪ לטובת ערבות בנקאית. את מליון הש"ח הראשונים יעביר אנקווה מידית בשמונה צ'קים של 125 אלף ₪, הראשון ייכנס מידית לקופת המועדון והאחרים בכל עשירי לחודש החל מהחודש הבא.

אנקווה ישמש כמנכ"ל המועדון בשכר, ושני אנשים נוספים שלו ייכנסו לעמותה וישמשו כועד המנהל שלה. מרבית חברי העמותה יישארו בתפקידם כחברי עמותה מן המניין, אולם איש מהם לא יהיה חבר בועד המנהל.

עד סוף השבוע תוקם בעמותה ועדת ביקורת שתפקידה יהיה לפקח על הניהול התקין של העמותה בראשותו של אנקווה. אם יתגלו אי סדרים או לא יהיה ניהול תקין, בסמכות ועדת הביקורת לשלול מאנקווה את זכויות הניהול ולהחזירן לאלתר לידי העמותה.

גזבר הקבוצה נוי עידן, שליווה את התהליך לאורך כל הדרך, סיפר על ההחלטה: "עשינו צעד אמיץ שהיה חייב לבוא בכדי להציל את הקבוצה מקריסה. ברור שיש אצל כולנו חשש, אולם גם תקווה מאד גדולה. הקבוצה יקרה לליבנו ובסופו של דבר בחרנו באופציה של התקווה, על פני האופציה של להשאיר את המצב הקיים ובעצם להאבק על קיום המועדון. בשמי ובשם כל חברי העמותה אני רוצה לאחל לרועי אנקווה המון בהצלחה. חובת ההוכחה היא עליו וכולנו מקווים שיוביל את הקבוצה לדרך חדשה".

מי שלא יהיה חלק בדרך החדשה הם חברי העמותה שהודיעו על התפטרותם: קובי שוסטר, רמי שוכטוביץ', רביב ורניק וברוך שהם.

שוסטר, שכיהן כיו"ר העמותה בחודש האחרון סיפר על החלטתו להתפטר: "הצבעתי יחד עם כל חברי העמותה על העברת זכויות הניהול לידיו של מר אנקווה. אני מאחל לו בלב שלם הצלחה גדולה ומאד מקווה שהוא אכן יקדם את הסקציה ויהפוך אותה לשם דבר בכדורגל הישראלי. ברור שאנקווה ינהל כעת את המועדון כפי שהוא מאמין ולכן מצאתי לנכון לפנות את מקומי בעמותה. תמיד אוהב את הסקציה ואמשיך להיות אוהד ולהגיע למגרשים, כשתסתיים תקופת הקורונה".

רביב ורניק מסר כי "לא הייתי חבר הנהלה. פשוט פרשתי מחברותי בעמותה. הגיע מנהל חדש שכל השליטה אצלו וזה הזמן לפנות את מקומי לאחרים ואני מאחל לו ולאנשיו בהצלחה"

ואילו רמי שוכטוביץ היה יותר בוטה והגיב באמרו: "אחרי אישור ההתקשרות בין העמותה לרועי. לא נראה לי שאני יכול לתרום משהו. היות וההסכם מייתר את חברי העמותה. ורק הוועד המנהל ורועי ינהלו את המועדון. מאחל למועדון הסקציה שלנו בהצלחה."

באשר לעתידו של רונן זייגרמן המנכ"ל הנוכחי, לא נמסר דבר בינתיים, אלא ש"הנושא בדיון". אלא שקשה להניח כי אם רועי אנקווה מתכוון להיות מנהל בפועל ובשכר והוא עצמו בעל רקע מקצועי עשיר,  עדיין יידרשו שרותיו של זייגרמן.

ולאבי בן דוד, העורך, יש הערה לסדר...

מסתרי הדוחו"ת הכספיים בסקציה, שוב חוזר הניגון...

34 שנים אני מסקר בעיתוני את הסקציה. על כל עלילותיה, הירידות, העליות, חילופי ההנהלות  וכו'.

אך תופעה אחת חוזרת ונשנית לאורך כל השנים, כמעט.

הנתונים הכספיים הרשמיים מתפרסמים ואחרי שנה או פחות, פתאום מתברר שמשהו "נשכח" בדרך.. איזושהי ערבות בנקאית סודית, איזו התחייבות על פתק... פיצויים לשחקנים שחוזיהם הופרו שלא בוצעה הפרשה בגינם, חוב "ישן" למס הכנסה...

כל פעם תרוץ אחר וכל פעם הקופה הציבורית מממנת לבסוף את הגרעון בדרך זו או אחרת...

רק אומר !

ועוד הערה:

אני מניח שלרועי אנקווה יש כוונות טובות ויכולת. אבל כאשר בדרך כלל אני קורא על משקיעים שרוכשים קבוצות ספורט, לא זכור לי שמי מהם לוקח לעצמו משכורת...

תכל'ס, רועי אמור לכאורה  לקבל כל שנה בחזרה כמשכורת סדר גודל של קרוב לשליש מהשקעתו. זאת בהנחה שייקח לעצמו לא פחות ממה ששולם לזייגרמן לאחרונה.

אבל, מה אני כבר מבין בספורט...?   

אבי בן דוד

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה