הסקציה העפילה לליגת העל : הוכנבוים לא סגור ודודו ביטון מתלבט. למי יש חוזים לעונה הבאה ?

$(function(){})

בסקציה עדיין חוגגים את ההעפלה ההיסטרית לליגת בדקה ה-90 אך בורסת השמות לקראת העונה כבר החלה לפעול שעות נוספות. רגע לפני שהסגל לעונה הבאה מתחיל לקבל צורה וימונה מאמן ננסה לעשות סדר בקרב הסגל הקיים.

מי יאמן את הסקציה בעונה הבאה צילומים פייסבוק סקציה

הסקציה העפילה לליגת העל : הוכנבוים לא סגור ודודו ביטון מתלבט. למי יש חוזים לעונה הבאה ? רב סרן שמועתי התחיל לעבוד! 

הקיץ הקודם היה עמוס בעבודה להנהלת הסקציה והבעלים רועי אנקווה, אז בן 38, דמות אלמונית יחסית בכדורגל הישראלי. בכל שבוע הוא הפתיע עם החתמה חדשה ולבסוף כאשר סגל הקבוצה כבר קבל צורה הוא החתים את ניר ברקוביץ בעמדת המאמן. 

אנקווה, שבמשך מספר שנים נשא בתפקיד מנכ"ל עירוני ראשון לציון בתקופה שבה איל ברקוביץ היה הבעלים, עמד מאחורי המאמן לאורך כל הדרך. הוא היה מבין הבודדים בליגה הלאומית שלא החליף מאמן. וכפי שהוא בתבטא בתקשורת - אין סיבה לפטר מאמן שלא אבד את חדר ההלבשה. 

מיום ראשון בורסת השמות מתחילה לעבוד שעות נוספות - מי מצטרף לשורות הסקציה 

אבל הקיץ הנוכחי הוא להיות הרבה יותר גדוש עבורו. הוא יצטרך להסיק מסקנות מעונת ההעפלה הקודמת של הסקציה ולנסות לבנת סגל יציב יותר. די אם נזכיר שרק 2-3 עולות לליגת העל הצליחו לתקוע בה יתד לאורך זמן.

העונה נוף הגליל שעלתה בעונה הקודמת כבר בדרכה לליגת המשנה. וגם הפועל ירושלים שהעפילה יחד איתה רואה את כפר קאסם מקרוב. 

מי יאמן את הסקציה בעונה הבאה בליגת העל ?  עונת המלפפונים כבר התחילה. 

אחרי עונה שבה דרך כוכבו אין ספק שהתפקיד תפור על ניר ברקוביץ. אולם, ככל שידוע הוא כבר סגור בהפועל חדרה. על אף שלא אישר את הדברים כסוגרים ונצורים בראיון לאחר משחק ההעפלה. ככל שאנו מבינים, אנקווה יצטרך לחפש מאמן חדש עם ניסיון בליגת העל. אחד כזה שכבר רשם עונה שלמה כמאמן בוגרים ומנוסה במשחקי תחתית. 

שמו של המאמן ירון הוכנבוים אומנם עלה, אבל אין לו ניסיון רב בליגת העל ואת הקדנציה בנוף הגליל הוא סיים מוקדם מהצפוי. מצד שני הסקציה טרם אמרה נואש ואולי עוד תנסה להחזיר את ניר ברקוביץ לעמדת המאמן. בהנחה שחדרה תתעקש ולא תשחרר אותו בורסת השמות תתחיל לפעול. 

לאור לקחי העונה הקודמת בליגת העל המסקנה הי חד משמעית - רק מאמן מנוסה במאבקי תחתית. עם ניסיון בליגת העל. כל דמות אחרת על הקווים תהיה מועמדת לפיטורים בשלב מוקדם של העונה הבאה. 

את מי היינו רוצים לראות בתפקיד על הקווים ? אולי שי ברדה יכול היה להתאים ( גם מבחינת תקציב ) בכל מקרה, נכון להיום אנקווה שומר את הקלפים קרוב לחזה ולסקציה שרק אתמול העפילה לליגת העל אין מאמן . נעבור לגזרת השחקנים. 

דודו ביטון מחזיק בחוזה אבל עוד יישב עם ההנהלה 

שאלת השאלות היא בנוגע לחלוץ דודו ביטון. השחקן המצטיין של הסקציה העונה וללא ספק המצטיין של הליגה הלאומית. לדודו יש בסקציה גם לעונה הבאה, אך זה לא מבטיח שהוא יישאר איתנו, על אף השידוך המוצלח והקהל שהתחבר אליו מהרגע הראשון. ביטון הגיע לסקציה לאחר תקופה לא מוצלחת מבחינתו והפך ללשחקן הלוהט של הכדורגל הישראלי. באמצע העונה היו שמועות על הצעות מחו"ל אבל הוא נשאר והבקיע 18 שערי ליגה חשובים שבאו לידי ביטוי ביחס השערים שבזכותו עלתה הסקציה לליגת העל. 

רגעים ספורים לאחר סיום המשחק אמר ביטון לאתר ynet - " עכשיו אני אצא לנוח עם אשתי והילדים ונראה מה יקרה שנה הבאה. עוד לא יצא לי לחשוב על זה ומה קורה איתי. יש לי חוזה, אבל אני צריך לחשוב על זה ומה הכי נכון לי. אשב עם רועי, שיש לי יחסים טובים איתו, ונקבל החלטות".

הרגשה שלנו, אם ביטון לא יקבל הצעה יוצאת דופן מחו"ל הוא יישאר בסקציה ויהיה בורג חשוב בקבוצה הכתומה. חלוץ בקנה מידה שלו עם ניסיון ולאחר שחזר לכושר משחק והבקעה, אין הרבה בענף הכדורגל בישראל. 

 שחקנים עם חוזים לעונה הבאה בסקציה 

טל כחילה - מחזיק בחוזה וכבר אמר שישמח להישאר. מדובר בשחקן עם ניסיון רב בליגת העל במדי ביתר ירושלים ובני יהודה. היה יציב לאורך העונה ואין ספק שכמו דודו ביטון, רשם עונת קאמבק לאחר קדנציה קצרה בחו"ל. 

לבאן קוטליה - החלוץ הגיאורגי שהבקיע 9 שערים העונה נכנס לעניינים בעיקר בחצי השני של העונה. הוא כבר היה בליגת העל שלנו במדי הפועל תל אביב, שוחרר ממנה ולאחר קדנציה קצרה בא.א פאחם הגיע לסקציה. הוא אמנם מחזיק בחוזה לעונה הבאה אבל עתידו ייקבע עם המאמן החדש. מבחינתו הוא כבר אישר שהיהי רוצה להמשיך בכתום. 

איתי רוטמן - ניר ברקוביץ מכנה אותו בלם העתיד. מעבר להיותו שחקן בית אהוב על הקהל, בנו של שחקן העבר אריאל רוטמן ואחיו של שחקן בית"ר לירן. מדובר בדמות אהובה בקבוצה. התחזית - ימשיך עוד עונה במדים הכתומים. מגיע לו ומגיע לנו שחקן בית. יצטרך ללמוד להתסגל למהירות ולקשיחות של ליגת העל. 

עילאי טרוסט - הקשר שבגיע מהפועל באר שבע והפך לבורג מרכזי בקבוצה. האוהדים היו רוצים לראות אותו ממשיך. אבל עם כל הכבוד להצלחה בליגה הלאומית, בליגת העל זה סיפור אחר. לגבי טרוסט שנתן עונה מעולה, התפרסמו מספר ידשיעות כאילו כבר סגר בחדרה. 

אחרון חביב איסמעיל ריאן - הקשר שהגיע באמצע העונה הוא שחקן מנוסה עם ניסיון של כ-100 משחקים בליגת העל. לפעמים לא צריך לחפש במחוזות רחוקים. שחקן ראוי שבהחלט היינו שמחים לראות אותו ממשיך בכתום. 

בנוסף להם לעוד מספר שחקנים בסקציה יש חוזה לעונה הבאה, אך לא ברור מי מהם ימשיך לעונה הבאה בליגה העל. לסקציה אין את גב האוהדים הרחב של הפועל ירושלים ( בגזרת הכמות בלבד. באיכות ובעידוד אין על אוהדי הסקציה ). 

ולבסוף לעמדה אולי הקריטית מכולן - מי יהיה השוער של הסקציה בעונה הבאה. על פחות משוער ברמה של איתמר ניצן אין על מה לדבר. הסקציה תקום ותיפול על משחק ההגנה שלה. מאחורי כל הגנה יציבה וחזקה צריך שוער ברמה גבוה עם ניסיון במאבקי התחתית. על פחות מזה אין על מה לדבר. 

התחרות האמיתית של הסקציה קבוצות אמצע ותחתית הטבלה 

העונה הבאה של הסקציה תהיה בסימן מאבק מול קבוצות תחתית ואמצע הטבלה. היא לא צפויה לרוץ בצמרת ובטח לא להיות יריבה של הקבוצות העשירות בליגת העל. בכיוון הזה, ובקבוצה בטח יודעים, צריך להשקיע את המשאבים של הקבוצה ויותר מכל החלטה אחרת על זהות מאמן או שחקן - לאתר מגרש ביתי, קרוב לנס ציונה שכל קבוצה שתגיע אליו תדע שפה לא יוצאים עם הנקודות כל כך מהר. 

שאלת השאלות - איזה תקציב תקבל הסקציה מהעירייה ?  

האוהדים של הסקציה, שחלקם אוהדים מושבעים גם של עירוני נס ציונה כדורסל, המשחקת בליגה הראשונה, כבר מדברים על כך ברשתות החברתיות. תקציב המינימום של קבוצות ליגת העל נאמד בכ-13 מיליון שח. חלקו מגיע מהטוטו, מזכויות שידור ומספונסרים. לתקציב שמקצה העירייה לקבוצה יש משקל נכבד. בעיקר אם לוקחים בחשבון שהקבוצה לא תעבור בהרבה את תקציב המינימלי.  

 בכמה תוכל העירייה להגדיל את התקציב של הסקציה בעונה הבאה ? שווה לחכות ולראות. יהיה מעניין. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה