השחקנים הזרים הטובים ביותר ששחקו בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('f038ddc6-6f94-422a-a33e-19ade26a49e7','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,46076,'Image','');})

לקראת ראש השנה נזכרנו ב 6 הזרים הכי טובים ששחקו בקבוצות הכדורגל והכדורסל של נס ציונה . ואתם מוזמנים להצביע בסקר של נס ציונה נט . מי השחקן הזר הכי טוב שנחת פה !

שלושת הזרים הטובים ביותר ששיחקו בעירוני נס ציונה כדורסל 

 

מקום שלישי: מיטשל וואט (סנטר/פורוורד, 2.08 מ') שיחק בעירוני: 3 עונות – 13/14, 14/15, 15/16

הסנטר הראשון ששיחק בעירוני. הוא הגיע לקבוצה בעונתה הראשונה בליגת העל לאחר עונה בינונית בגלבוע/גליל. יחד עם הצוות הסגל הנהדר הוא היה חלק מהעונה ההסטורית שכללה נצחונות על מכבי ת"א, הפועל ירושלים והדחה דרמטית במשחק החמישי ברבע גמר הפלייאוף מול מכבי חיפה. וואט שיחק בעירוני גם בשתי העונות הבאות והעמיד ממוצעים מרשימים של 13.7 נקודות ו- 7.1 ריבאונדים בשלושת עונותיו בקבוצה. הוא מדורג שלישי בקלעי הקבוצה בכל הזמנים עם 858 נקודות, שלישי בריבאונדים (431) ראשון בחסימות (96) ושני במדד משוכלל (1117).

איפה הוא היום: מאז שעזב את עירוני, ניסה וואט את מזלו ב NBA אולם עזב לאחר פחות משנה. בשנים האחרונות הוא מככב בונציה האיטלקית.

הזרים המצטיינים של עירוני נס ציונה כדורסל

מקום שני: בילאל בן (גארד/פורוורד, 1.96 מ') שיחק בעירוני שתי עונות – 11/12, 12/13

האיש שחתום יותר מכולם על העלייה ההיסטורית והראשונה של עירוני לליגת העל. בן הצטרף לעירוני באמצע עונת 11/12 ובאותה עונה עזר לקבוצה להעפיל לחצי גמר הפלייאוף. בילאל המשיך עם הקבוצה לעונה הבאה ושם הראה את יכולותיו האמיתיות. בן עשה הכל על המגרש והפך את כל השחקנים שלידו לטובים יותר. בסיום עונה הסטורית העפילה עירוני לליגת העל לראשונה בתולדותיה כשבילאל בן נבחר ל MVP של הליגה עם ממוצעים של 18.1 נק', 9.1 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים ומדד משוכלל של 23.4. בעיקר יזכר לבן משחק חצי הגמר השלישי של אותה עונה מול הוד השרון בו ניצחה עירוני לאחר 4 הארכות כשבילאל שיחק 58 דקות כשכל השחקנים המובילים של עירוני מלבדו סיימו את המשחק בגלל 5 עבירות ובהארכה האחרונה בילאל פשוט עשה הכל על המגרש והביא את הנצחון לעירוני.

איפה הוא היום: לאחר שעזב את עירוני, ניסה בן להשתלב בליגות הראשונות באירופה, אולם ללא הצלחה. הוא הגיע לעונה נוספת באליצור יבנה מהליגה הלאומית ולאחר מכן עבר לשחק מליגה הקנדית הראשונה שם פרש מכדורסל מקצועני בעונת 16/17.

מקום ראשון: דקואן קוק (גארד, 1.96) שיחק בעירוני שלוש עונות: 17/18, 18/19, 19/20

הקלעי האולטימטיבי. הגיע לעירוני לאחר ששיחק ברמות הגבוהות ביותר ב NBA ואף זכה שם בתואר מלך השלשות באולסטאר 2009. חתם בעירוני לאחר שזו חזרה לליגת העל בעונת 17/18 ומיד הראה את האיכויות ההתקפיות שלו. קלעי מדהים ללא טווח, קלאץ' פלייר אמיתי שלא חושש לקחת את המשחק על עצמו ברגעי האמת. את שלשת הנצחון שלו על מכבי ת"א לפני שתי עונות זוכר היטב עדיין שחקן ההגנה של השנה, דיאנדרה קיין, שעשה הכל, אך עדיין לא הצליח למנוע מקוק את סל הנצחון. קוק מדורג שני בקלעי כל הזמנים של עירוני עם 1175 נקודות, שני בממוצע הנקודות של כל הזמנים (16.3) וכמובן ראשון במספר השלשות (214).

איפה הוא היום:דקואן קוק עזב את עירוני לאחר משבר הקורונה באמצע העונה שעברה. העונה חתם קוק בהפועל ת"א. אולם עקב בעיות בהנפקת הדרכון שלו, בוטל ההסכם וקוק ממשיך לחפש קבוצה לעונה הקרובה

אי אפשר לעשות כתבה על הזרים המצטיינים של עירוני בלי להזכיר שני שחקנים ענקיים שעברו בעירוני, אולם לא נכנסו לרשימת שלושת הגדולים בגלל שפחות השפיעו על הקבוצה:

קרייג סמית', הקרנף – סנטר אימתני שהגיע לעירוני לאחר קריירה נהדרת ביורוליג וגם בהפועל ירושלים. היה בלתי ניתן לעצירה בליגה הישראלית כשהעמיד ממוצעים של 20.0 נקודות (הגבוה בהסטוריה של עירוני). סמית' לא סיים את העונה כשנפצע ולמעשה סיים את הקריירה.

טיילר האניקאט – השחקן המוכשר ביותר ששיחק בקבוצה, ואחד המוכשרים ששיחק בארץ. האניקאט, אתלט מטורף, שהטביע במהלך תחרות ההטבעות הישראלית מעל ל 5 אנשים, שיחק בעירוני את עונתו הראשונה באירופה. מיד בתום העונה "נחטף" האניקאט בידי חימקי מוסקבה ולאחר מכן עבר לאנדולו אפס הטורקית, אחת הקבוצות הגדולות ביורוליג. האניקאט מצא את מותו הטראגי לאחר דו קרב יריות עם המשטרה בביתו בארה"ב, מסיבה שאינה ידועה עד היום.

הזרים של הסקציה והביוגרפיה המוזרה של גאורגי סלבקוב 

בשנת 1990 הצליחה הסקציה לחזור לליגה הארצית , אז הליגה השנייה  , ואז נפתח עידן הזרים ששחקו במשך 8 עונות עד שירדה בחזרה לליגה  השלישית.

הזרים המצטיינים של הסקציה

מקום שלישי: קרלוס אולראן שחק בסקציה בעונת  94/95  מגן שמאלי/בלם אחורי

מעוז ההגנה של הסקציה בעונה בינונית על סף ירידת ליגה. הוא הגיע לנס ציונה מהפועל חיפה ומהר הפך לחביב הקהל. הניגוד הגמור בין הטמפרנט הדרום אמריקאי על המגרש והשחקן הזר החביב שאהב לבקר בקאנטרי ברחוב נחמיה עשו את שלהם. באותה העונה הסקציה נצלה מירידת ליגה במחזור האחרון על חודה של נקודה ונשארה בליגה הארצית לעוד עונה הרבה בזכות קרלוס שייצב את החלק האחורי.  באותה עונה הסקציה סבלה מגירעון בתקציב וקרלוס אולראן עזב לטובת הכח רמת גן. באימונים האו התאפיין בחריצות ועל המגרש בהתמדה והקרבה. כמו בלם אמיתי.

הוא לא היה שחקן מבריק , כמו סלבקוב , אבל הוא היה בדיוק זה שהשאיר אותך בליגה למרות שהמשכורת לא תמיד דפקה בזמן. קרלוס פרש מכדורגל בשנת 2000 והיום נודד כמאמן ומנהל טכני של קבוצות בארגנטינה. ‎‏

מקום שני  :  קוסטל סולומון הציל את הסקציה ועלה ליגה 1992–1993

בתחילת שנות התשעים החלו השחקנים הזרים לקחת חלק משמעותי בכדורגל הישראל והסקציה שהייתה לקראת ירידה לליגה השלישית ,הייתה צריכה קשר דפנסיבי שייצב את מרכז השדה שלה ויישלח כדורים למעלה. באותה תקופה הגוש המזרחי כבר התפרק וסלומון בן ה 34 בא לגרד כמה לירות בישראל. הוא הציל את הסקציה מירידת ליגה , חזר לרומניה רק בשביל לשוב לעונה החד פעמית של הפועל טייבה בליגה העל.

מקום ראשון : גיאורגי סלבקוב נעל הזהב של אירופה , אגדה שהיית באמת 

אלי אוחנה לא הבין מהיכן נחת החבר שלו מבראגה הפורטוגזית - דווקא בנס ציונה. סלבקוב , הבולגרי המעוטר שזכה בעונת 1980/1981  בתואר היוקרתי נעל הזהב של אירופה כאשר שחק בבוטב פלובדיב ליגת העל הבולגרית וכבש 31 שערים. חוץ מזה סלבקוב גם זכה בגביע הצבא הסובייטי. 

הוא היה חלוץ אמיתי ומהרגע שהגיע לנס ציונה הפך לחביב הקהל. רק מה ,היו לו שתי בעיות. הראשונה לסקציה הוא הגיע בשלהי הקריירה והשנייה הפציעות החוזרות שנבעו מהגיל והאימונים המקוצרים. עם המאמן משה אוננה , בולגרי בעצמו , הוא הסתדר מצוין , הקהל פשוט אהב אותו ובכל פעם שהוא נגע בכדור המגרש הישן של הסקציה נכנס למתח. שתי קדנציות היו לנעל הזהב בנס ציונה , בכולן היה לנו תענוג גדול לראות אותו בכל רגע על המגרש.

הוא עזב את ישראל באמצע שנות התשעים ופרש מכדורגל. בשנת 2014 הוא נפטר מהתקף לב. באתר transfermarkt כמו גם בעמוד האישי שלו אין זכר לתקופה שבה שחק בסקציה. 

לפני מספר שנים בביקור ביקב סמוך לפלובדיב פגשתי מספר בולגרים, חובבי כדורגל מושבעים. ומפה לשם , על כוסית יין הילולים , השיחה התגלגלה איך לא - על כדורגל. כאשר שאלתי אותם אם הם מכירים את סלבקוב , הם רמזו לי בעדינות שהוא לא ממש היה גאה בפרק האחרון של הקריירה שלו בישראל.

אני , בתור אוהד של הסקציה , בלעתי את העלבון. הזיכרון הטוב שלי ממנו יישאר תמיד. לא מעט בגלל שמאז לא הגיע הרבה שחקנים ברמתו לנס ציונה וגם לכדורגל הישראלי . עבורי הוא נשאר מספר 1 .

סרטון לזכרו של סלבקוב שהפיקו אוהדי כדרוגל בולגרים 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה