ימי קורונה ומדור ה(אין) ספורט ...

$(function(){})

איך מתמודדות הקבוצות העירוניות עם המצב הלא פשוט בשל הקורונה

מערכת

ב. למעשה, נכון לכתיבת שורות אלו, כל ענף הספורט בארץ, וכמובן גם בנס-ציונה, לא קיים. אין משחקים, אין אימונים, כל השחקנים ואנשי הצוות הוצאו לחל"ת ובעיקר סימן שאלה גדול עומד סביב המשך הפעילות גם העונה וגם בעונה הבאה.

"אגודת עירוני "חי מוטורס" נס-ציונה ספגה מכה קשה מאד", סיפר השבוע יו"ר עירוני, יניב מזרחי, ביום בהיר אחד בבת אחת הפסיקו כל הפעילויות וההכנסות ירדו לאפס. זה מצב מאד מוזר שלא חווינו מעולם וכולנו חרדים מה יהיו ההשלכות של העניין. נאלצנו להוציא את כל הצוות לחל"ת וגם את השחקנים. השחקנים הזרים חזרו למולדותיהם וכולנו נמצאים בחוסר וודאות גדול מאד. צריך להבין שבניגוד לענפים אחרים במשק, הספורט משוחק כ- 8 חודשים בשנה ולכן כל חודש שלא משחקים הוא מאד משמעותי עבור כל הענף.

אתה חושב שתוכלו לחזור לשחק עוד השנה?

"אני באמת שלא יודע. כולנו כמובן רוצים לחזור למשחק שאנחנו כל כך אוהבים, אבל יש משמעות מאד גדולה לספורטאים שלא מתאמנים חודש ויותר, שלא לדבר על הזרים שנמצאים במדינותיהם. זה כמו להתחיל את העונה מחדש. יש הרבה דיבורים והצעות סביב חזרה כזו או אחרת, ובסופו של דבר נעשה מה שיוחלט ונתמודד בצורה הטובה ביותר"

מה לגבי הפגיעה הכלכלית?

"זו כמובן מכה אנושה. אין לנו הכנסות בכלל. הכספים מהשידורים, מהמנהלת, ממכירת כרטיסים וממחלקת הנוער נעצרו לגמרי. אמנם הוצאנו את כולם לחל"ת, אבל לאגודה כמו עירוני נס-ציונה זו יכולה להיות מכה שאני באמת לא יודע איך מתאוששים ממנה ולא רק לעונה הזו, אלא גם ואולי בעיקר לקראת העונה הבאה".

***

גם אצל הסקציה המצב לא מזהיר, אולם, בצורה של הפוך על הפוך, בגלל שהקבוצה אינה בנוייה כלל על מחירת כרטיסים, מצבה של הסקציה מעט טוב יותר.

"כמו כל ענף הספורט בארץ, גם אנחנו נמצאים בחוסר ודאות מוחלט", אומר רונן זייגרמן, מנכ"ל הקבוצה. "היינו בין הקבוצות הראשונות שהוציאו את כל השחקנים והצוות לחל"ת כשכל השחקנים הזרים חזרו גם הם כבר למולדותיהם. אנחנו ממתינים לשמוע מה יוחלט במנהלת הליגות לגבי חידוש או הפסקת העונה ומנסים להיות מוכנים לכל תרחיש. כבר שמענו שמועות שנעות מהקפאת כל הליגות דרך הרחבת הליגה ל- 16 קבוצות ועד עצירת הליגה כמו שהיא והכרזה על סיום העונה. כמובן שנכבד כל החלטה ואני מקווה שכל החלטה שלא תהיה תביא להכרעה בצורה הספורטיבית ביותר. אישית אני לא חושב שריאלי לחזור לשחק כדורגל השנה. השחקנים לא מתאמנים ולא בכושר משחק כשעד לסיום העונה נותר עוד כחודש וחצי. עד שיכנסו לכושר תגמר העונה וזה מתכון ברור לפציעות. גם להחזיר לכאן את הזרים זה סיפור וצריך לזכור שכל מי שיגיע לארץ גם מחוייב בשבועיים בידוד.

איך מצב הרוח בקרב השחקנים?

"אנחנו נמצאים בקשר רצוף עם כל השחקנים ובכללם השחקנים הזרים. יש לנו פגישות זום קבועות וגם השחקנים נפגשים בזום בינם ובין עצמם. מצב הרוח הוא כמו בכל מקום במדינה, זו תקופה מאד לא פשוטה, אבל מדובר בשחקנים צעירים והם מוצאים את הדרך לחייך גם עכשיו"

בצד הכלכלי, כמובן שיש פגיעה מאד משמעותית. אנחנו כל הזמן נמצאים עם אצבע על הדופק ומנסים למצוא פתרונות לכל תרחיש כשבאופק כמובן מסתכלים על העונה הבאה שההשפעה הכלכלית עליה היא פועל יוצא מאיך נסיים את העונה הזו, גם מבחינה מקצועית וגם פיננסית. כאמור, הדבר הכי קשה הוא החוסר ודאות שלא מאפשר לנו להכונן באמת לכלום"

אנקדוטה מעניינת בהקשר לסקציה היא שבפעם האחרונה שהסקציה שיחקה בליגה הראשונה, הליגה הוקפאה ולא הגיעה לסיומה והמשיכה עונה שלאחר מכן בגלל מלחמת ששת הימים... אולי ההיסטוריה חוזרת על עצמה?

 

***

משבר הקורונה כמובן שלא פסח על מועדון הכדוריד העירוני א.כ נס ציונה, עם תחילת המשבר ביחד עם עוד כמיליון תושבים במדינה הוצאו שחקני, מאמני ועובדי האגודה לחל"ת, במקביל ביקשו צמד הזרים לטוס לביתם ובשיחה לבבית ופרידה חמה סיימו שני הצדדים את ההתקשרות ביניהם והגיעו להסכמה הדדית על התרת החוזים וכך עוד באותו היום הם טסו לביתם.

מנכ"ל המועדון עמית כהן : "כמו כל עם ישראל עברנו ועדיין עוברים תקופה לא פשוטה, אילו חודשים שמבחינה ספורטיבית היו אמורים להיות תקופת השיא בעונה ממש לקראת הישורת האחרונה, מאבקי פלייאוף בבוגרים, טורנירים של מחלקות הנוער ומאבקי פלייאוף, טורניר פסח לידי המחלקה. במישור האישי התקופה הזו גרמה לי לחשוב ולהתעסק בנושאים שלעולם לא הייתי מגיע אליהם תוך כדי שגרת עבודה"

האם המועדון בקשר עם הילדים וההורים?

"משפחת א.כ. נס ציונה כשמה כן היא משפחה. אנחנו בבניית תוכנית חזרה לשגרה בתקווה שזה יתאפשר וכל הימים שהחסרנו אנו נדע להשיב אותם. מתוכננת קייטנה בקיץ שתהיה זולה משמעותית משנים עברו וזה גם כחלק מהרצון לפצות את הילדים ואת התקדמותם המקצועית."

מה לגבי המשך העונה?

"העונה כרגע בסטטוס הקפאה עד להודעת איגוד הכדוריד על המשכיות או סיום, כפי הנראה בתחילת מאי תוכרז סיום העונה. במחלקות הנוער יש מחשבה של סיום העונה במתווה של טורנירים אך עדיין ממתינים להחלטות ממשלה שישליכו על הודעת האיגוד. במהלך חודש זה הוכיחו שחקני המועדון את אהבתם לקבוצה, לנוער ולילדי המועדון כשידעו לשמור על קשר עם הלהיט של הקורונה תוכנת ה ZOOM ועלו לא אחת לרשת למפגשים עם הנוער והילדים, ענו על שאלות, פרסמו אימונים ועודדו את הילדים להתאמן לבד. מכאן אני מבקש להודות לאוהדים, להורים, לעובדים ולכל תושבי העיר על ההבנה במצב ועל תמיכה במועדון מרחוק. כולי תקווה שהחזרה לשגרה תקרה מהר ושכולנו נוכל להתעסק בספורט שכולנו כל כך אוהבים".

 

הקפצות:

יניב מזרחי: " לאגודה כמו עירוני נס-ציונה המכה הכלכלית זה סיפור שאני לא יודע איך מתאוששים ממנו ולא רק לעונה הזו, אלא גם ואולי בעיקר לקראת העונה הבאה".

 

רונן זייגרמן: " אנחנו נמצאים בקשר רצוף עם כל השחקנים ובכללם השחקנים הזרים. יש לנו פגישות זום קבועות וגם השחקנים נפגשים בזום בינם ובין עצמם"

 

עמית כהן: " כמו כל עם ישראל עברנו ועדיין עוברים תקופה לא פשוטה, אילו חודשים שמבחינה ספורטיבית היו אמורים להיות תקופת השיא בעונה"

 

אנקדוטה מעניינת בהקשר לסקציה היא שבפעם האחרונה שהסקציה שיחקה בליגה הראשונה, הליגה הוקפאה ולא הגיעה לסיומה והמשיכה עונה שלאחר מכן בגלל מלחמת ששת הימים... אולי ההסטוריה חוזרת על עצמה?

 

בתמונות:

יניב מזרחי ודקואן קוק בזמנים טובים יותר

 

רונן זייגרמן: "חוסר הודאות זו הבעיה הגדולה ביותר"

 

עמית כהן, מקווה לחזרה מהירה לשגרה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה