יעלו הילדים וישחקו: העונה המופלאה של הנוער של א.כ נס ציונה

$(function(){})

מקבוצה שכולם חזו לה כישלון, הפכו הכתומים של עמרי מימון להפתעה של העונה. עם שיטת משחק ייחודית, ניצחונות משוגעים והרבה לב, הם נמצאים כפסע מחצי גמר הפלייאוף. האם זה ייגמר בתואר היסטורי? מימון רגוע: "רואים את ההתקדמות המדהימה של הילדים, אני גאה בהם"
מאת: אסף ניצן

איתי אנג'ר

עמרי מימון ושחקניו

עונת הכדוריד של קבוצת הבוגרים של א.כ נס ציונה אמנם הסתיימה, אבל מחלקת הנוער של המועדון ממשיכה לעשות חיל. קבוצת הנוער של המועדון מוליכה את טבלת ליגת העל לנוער, וזאת בניגוד לכל הציפיות בתחילת העונה. הרבה אנשים ציפו שהחבורה של עמרי מימון תילחם בתחתית, אך בזכות הרבה אופי ושיטת משחק ייחודית, הם נמצאים כפסע ממקום בחצי הגמר, ויכולים עוד להמשיך ולזכות בתואר היסטורי עבור המועדון.

ראשית, חשוב להבין את המצב של קבוצת הנוער של א.כ נס ציונה. הליגה לא הייתה רציפה העונה, בדיוק כמו בכל שאר ליגות הספורט בישראל, וזאת בגלל מגיפת הקורונה. בתחילת העונה היו רבים שצפו לקבוצה של עמרי מימון, שהוא גם מאמן קבוצת הבוגרים של המועדון, עונה קשה במיוחד. רבים צפו שהיא תרד ליגה, ולא תהיה פקטור כלל וכלל במאבקי הצמרת.

בעקבות הקורונה, חולקה הליגה לשני מחוזות – צפון ודרום. לאחר סיבוב אחד של משחקים, 5 הקבוצות הראשונות מכל מחוז עלו לליגת הנוער העילית. בשלב זה, כל קבוצה משחקת חמישה משחקים נגד חמשת הקבוצות שלא נמצאות במחוז שלה. המצב כרגע הוא שנס ציונה, שהגיעה לליגה העילית מהמקום הראשון, ניצחה את שני המשחקים הראשונים, והיא קרובה להבטיח את המקום שלה בחצי גמר הפלייאוף, אליו יעלו 4 הקבוצות הראשונות מליגת העילית.

הכתומים ניצחו השבוע 32:40 את הפועל ראשון לציון החזקה, והשיגו נקמה קלה על ההדחה של קבוצת הבוגרים על ידי הבוגרים של ראשל"צ בחודש שעבר. לקבוצה נותרו עוד שלושה משחקים בליגת העילית, מול הרצליה, קרית אונו ורמת השרון, שנחשבות בעיני רבים לקבוצות הטובות ביותר בליגה. זו תהיה ההכנה המושלמת עבור הטייגרים לקראת מאבקי חצי גמר הפלייאוף.

בתחילת העונה, הבינו המאמנים עומרי מימון ועידן פינקר, שהם צריכים לעשות משהו מיוחד ומשוגע כדי לגרום לקבוצה הזו לנצח. בגלל חסרונות התקפיים משמעותיים, הם החליטו לעשות משהו יוצא דופן בנוף הכדוריד הישראלי – לשחק עם 7 שחקני התקפה במקום שוער. זאת אומרת, שבכל החלקים במשחק בו הקבוצה מתגוננת, היא עושה זאת עם 6 שחקנים ושוער, אך בהתקפות, יוצא השוער החוצה ובמקומו נכנס שחקן התקפה נוסף, על מנת ליצור יתרון על ההגנה. מדובר בהימור ענק, אך כזה שמשתלם מאוד העונה.

המאמן עומרי מימון, שהוביל את הקבוצה הבוגרת להצלחות, עושה זאת גם בנוער, ובשיטה מאוד ייחודית. בקבוצה ממשיכים להאמין וירצו להוכיח גם בהמשך כי מקומם בצמרת, ואולי אפילו להביא תואר לעיר. עם זאת, כולם במועדון יודעים ומבינים כי המטרה העיקרית היא להעלות שחקנים לבוגרים, כפי שעשו בהצלחה בשנים האחרונות. מימון התייחס בקצרה לקבוצת הנוער ואמר: "קבוצה הנוער רצה איתי כבר שנה שניה ברציפות, רואים את ההתקדמות המדהימה שהילדים עושים ואני גאה בהם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה