כך רצו נשות "גמאני רצה" בנס ציונה כחלק ממרתון תל אביב !

$(function(){})

השנה, בצל הקורונה, הזמין מרתון תל אביב את כל הרצים, להצטרף באותו יום ובאותה שעה לאלפי רצים בכל רחבי הארץ, כל אחד ואחת במסלול שתכנן עבורו. תחת המוטו "כולנו רצים יחד – וכל אחד לחוד" רצו עשרות אלפי אנשים בכל רחבי ישראל וגם בעשרות מדינות ברחבי העולם.

קבוצת 'גמאני רצה' המקומית הפיקה אירוע מקומי עבור כל חברות הקבוצה, שכולן מתמודדות עם סרטן השד (תוך כדי טיפולים וגם אחריהם).

גמאני

גמאני

אחת המשתתפות רוקדת בסיום... (צילום: אלון מלמד)

מרתון סמסונג תל אביב הוא אירוע הספורט הגדול במדינה, שמושך אליו מדי שנה עשרות אלפי רצים ורצות. השנה, בגלל משבר הקורונה, עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף עם חברת 'כפיים' שמובילה את הפקת האירוע, החליטו לשנות את המתכונת המוכרת לטובת מתכונת חדשנית ודיגיטלית, התואמת את הנחיות משרד הבריאות.

בדומה למרתונים המובילים בעולם, מרתון תל אביב הזמין את כל הרצים, חובבים ומקצועיים כאחד, לרוץ כמקצה לפי בחירתם ולהצטרף באותו יום ובאותה שעה לאלפי רצים בכל רחבי הארץ, כל אחד ואחת במסלול שתכנן עבורו. תחת המוטו "כולנו רצים יחד – וכל אחד לחוד" רצו עשרות אלפי אנשים בכל רחבי ישראל וגם בעשרות מדינות ברחבי העולם.

קבוצת 'גמאני רצה' המקומית ניצלה את שינוי המתכונת של מרתון תל אביב כדי להפיק אירוע מקומי עבור כל חברות הקבוצה, שכולן מתמודדות עם סרטן השד (תוך כדי טיפולים וגם אחריהם). לאירוע בנס ציונה, שהתקיים במגבלות התו הסגול, הצטרפו נשים נוספות מקבוצות 'גמאני רצה' הסמוכות ברחובות ובראשון לציון.

במקצה ה-10 ק"מ השתתפו 10 נשים, מתוכן 5 מחלימות מסרטן השד, שנמצאות כעת לקראת סיום קורס מדריכי ריצות ארוכות במלגה מלאה של המכללה האקדמית בוינגייט וצפויות להצטרף למערך המתנדבים הארצי של 'גמאני רצה' כמדריכות ריצה מוסמכות. במקצה ה-5 ק"מ השתתפו 20 נשים, שחלקן החלו לרוץ רק לאחרונה בקבוצה.

התקליטנים גלי מרגלית וויטלי קורוב התנדבו להוביל את החלק המוזיקלי של האירוע והצלם אלון מלמד התנדב לצלם את הרגעים המרגשים והיו לא מעט כאלה באירוע כולל בני משפחה וחברים שהגיעו לעודד את הרצות.

אלון

את מקצה ה-10 ק"מ ניצחה שולי סעדיה טצת, שהחלה לרוץ בקבוצת 'גמאני רצה' נס ציונה לפני חודשים בודדים, במקביל לטיפולי הקרנות יום יומיים.

"הריצה ברחובות העיר, לצד החברות מהקבוצה, הייתה חוויה מיוחדת וחציית קו הסיום הייתה מרגשת במיוחד" אמרה שולי. "אני מצפה לסיים בהצלחה את קורס מדריכי ריצות ארוכות במכללה האקדמית בוינגייט בתחילת מרץ ולהוביל נשים נוספות, שמתמודדות עם סרטן השד, לרוץ למען בריאותן".

הריצה מסייעת רבות להחלמה, מפחיתה באופן ניכר את תופעות לוואי מהטיפולים ומקטינה את הסיכון לחזרת המחלה. קבוצת 'גמאני רצה' נס ציונה זוכה לתמיכת יועצת ראש העיר למעמד האישה, הגב' ורד צברי מזרחי, ומחלקת הספורט של עיריית נס ציונה בהובלת אסף שלם.

בחודש אוקטובר האחרון, ראש העיר, מר שמואל בוקסר, וסגנית ומ"מ ראש העיר, הגב' סמדר אהרוני, הזניקו מנס ציונה את הריצה המסכמת של 'גמאני רצה' לאורך 50 ק"מ, שסיכמה את חודש המודעות לסרטן השד.

אלון מלמד

איזו התרגשות... !

מאמן הקבוצה המקומית, עמרי פדהצור, שגם מוביל את מיזם 'גמאני רצה' ברמה הארצית, ביקש להודות לתושבי העיר שסייעו בהפקת האירוע, עודדו את הרצות ומחאו כפיים לאורך מסלול הריצה. "יש לנו קבוצה נהדרת של נשים בנס ציונה, שנותנות השראה לנשים רבות בכל רחבי ישראל" אמר עמרי. "המתכונת המיוחדת של מרתון סמסונג תל אביב נתנה לנו הזדמנות לעשות השנה משהו שונה ויוצא דופן. למרות הקשיים הברורים שמציב משבר הקורונה, הצלחנו להפיק אירוע מושקע ומרגש, שזכה להבלטה רבה ברשתות החברתיות וגם בתקשורת הארצית. אני קורא לתושבות העיר, שמתמודדות עם סרטן השד, להצטרף אלינו ללא עלות ולצאת איתנו לדרך חדשה שכולה בריאות והנאה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה