לאן נעלם הקשר בין הסקציה לקהילה בנס ציונה? הקבוצה בליגת העל אבל הקשר עם העיר נחלש.

$(function(){setImageBanner('df186f9c-b51f-4bc7-aed0-5aba1522a78e','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,46076,'Image','');})

ביום ראשון ערכה הקבוצה אימון פתיחה חגיגי בו נכחו כמה עשרות אוהדים ביציע. לא מאות אוהדים כפי שהיה אפשר לצפות מעיר שמגיעה לליגת העל.
הסקציה הצליחה להעפיל לליגת העל ולתפוס כותרות ברמה הארצית. אולם דווקא בשיא ההצלחה הקשר עם קהילת אוהדי הספורט של נס ציונה נחלש עד לא קיים. איך התרופף הקשר בין הקבוצה שהכי מזוהה עם נס ציונה לבין העיר.

לאן נעלמו האוהדים אימון הפתיחה של הסקציה צילום מתוך פייסבוק הקבוצה

לאן נעלם הקשר בין הסקציה לקהילה בנס ציונה? הקבוצה בליגת העל אבל הקשר עם העיר נחלש.

 נתחיל עם נוסטלגיה שלא תחזור.  מי מוותיקי העיר לא  זוכר את הימים שהיציעים במגרש הישן היו עמוסים עד אפס מקום כמעט בכל משחק. גם כאשר הקבוצה שיחקה בליגה ב. מאות ולעיתים אף אלפי הצופים שהיו מגיעים למגרש בגשמים ובחמסין הם עדות לקשר בין הקבוצה לקהילה. בין אגודת הספורט לתושבי המושבה אותה היא ייצגה.

עכשיו קחו 25 שנים קדימה. הסקציה חוזרת לליגת העל לאחר עונה מטורפת. העסק אמנם בינתיים דופק כמו שעון. לקבוצה אין בעיות כלכליות, היא מנוהלת היטב ונהנית מסנטימנט חיובי בתקשורת .

אבל דבר אחד חסר לסקציה מודל 2022 – קשר לקהילה.

איפה שהוא במרוץ לצמרת ישנה הרגשה שהקבוצה משקיעה יותר בקשרי החוץ שלה, עם כלי התקשורת הארציים בעיקר וערוצי הספורט ופחות בקשר עם הקהילה המקומית. ואם להיות בוטה, עבור בעל הזכויות, מר רועי אנקווה, מדובר בתחביב שהפך לביזנס ולזהות ולהיסטוריה של הקבוצה אין בכלל חלק במשוואה מבחינתו. וגם אם אני טועה, עדיין חובת ההוכחה מוטלת עליו.

בשלב הזה של טרום העונה כאשר אוויר הפסגות של ליגת העל מנשב לפני שריקת הפתיחה, נעים יותר כך נדמה, לשחק במגרש של הגדולים. מול ערוצי התקשורת המקומיים ומול הקהילה המקומית קצת פחות.

ביום ראשון ערכה הקבוצה אימון פתיחה חגיגי ומסיבת עיתונאים לכלי התקשורת הגדולים. באימון עצמו נכחו כמה עשרות אוהדים ביציע. לא מאות אוהדים כפי שהיה אפשר לצפות מעיר שמגיעה לליגת העל. אלו שכן הגיעו משתייכים לקבוצת אוהדים של מה שנקרא - אוהדים שרופים. מגיעים לכל משחק ובכל מקום. כמה פנים חדשות היו שם?.

הסקציה רשמה בשנה שעברה הישג ענק. אבל היא לא הצליחה לחדור לקהילת אוהדי הספורט בעיר או להחזיר את האוהדים הוותיקים בהמוניהם. לא גדל דור חדש של אוהדים מחוץ לקבוצות הנוער של המועדון ובטח לא בכמות כזו שתרכוש כשלושת אלפים מנויים. וחבל. לסקציה של היום יש פוטנציאל לסחוף את העיר. הכדורגל הוא ענף הספורט המוביל בישראל מבחינת עניין, כסף וכמות הצופים. אבל בנס ציונה יש לעירוני נס ציונה הרבה הרבה יותר אוהדים מאשר לקבוצת הכדורגל הבכירה של אזור השפלה.

על רקע הנתק בין הקהילה הרחבה של העיר לבין הקבוצה, בולט השקט היחסי עם פתיחת מכירת המנויים שהתקבלה באדישות בקרב אוהדי הספורט בעיר. הסקציה של פעם, זו שהייתה מנוהלת לעיתים מהיד אל הפה, בדרך לא דרך, הייתה מחוברת לקהילה.

מי לא זוכר את מכירת המנויים בבתי הקפה של העיר, את הנשף השנתי עם שימי תבורי ואמנים מקומיים שבו גייסו תרומות לקבוצה. נכון שמאז העולם השתנה. בערוצי התקשורת ובאופי הקהילה ובעולמות התוכן וזמן הפנאי. אבל הסקציה, איך שהוא, שהצליחה להישאר מאחור.  

ולעומתה- קחו את עירוני נס ציונה שגם לאחר שנים בליגת העל מחוברת בכל הווייתה לקהילה וכששחקניה, גם הזרים עוברים ברחוב, הם זוכים ליחס של כוכבים וגילויי חיבה מכל עבר. קחו את מרבית שחקני הסקציה בעונה הקודמת ושילחו אותם לטיול בעיר, נראה כמה יזהו אותם מעבר לקומץ מיושבי בית הקפה של האוהדים בתחנה המרכזית...

היטיב לבטא את הצורך בקשר עם תושבי העיר, האוהד טל שירן, שכתב בעמוד הפייסבוק של הסקציה - 

" הצעה שטרם בוצעה בסקציה :
חשוב לעשות הפנניג במגרש האימונים
לכל מחלקת הנוער וההורים, להציג את השחקנים של הסקציה מה השמות והתפקידים של כל שחקן,
טורנירים קצרים בין הילדים לבוגרים (שערים קטנים),להביא מתנפחים ,
****עמדת למכירת מנויים
****להורי ושחקני האגודה במחיר מוזל 
מחלקת הנוער הם העתיד ביציעים ובמגרש
כך היה וכך יהיה תמיד " 

וגם... לרועי אנקווה אין זמן, כנראה, למתנדבים לסייע, כמו חבר מ. העיר רביב ורניק שאביו היה ממקימי הסקציה.

כשפנינו בנושא לחבר מועצת העיר  ואיש הספורט בנשמתו, רביב ורניק, סיפר כי :

שלחתי אליהם 4 פניות ישירות, בהן אני מציע להפגש איתם ולהציע בהתנדבות תכנית שיווקית, אשר ביצעתי בזמנו בכדוריד בנס ציונה ובסביון וגם בכדורגל במקומות נוספים. זה הצליח בזמנו בצורה מסחררת באכ נצ וכו.
הכל בצורה מובנית ועם גיבוש אסטרטגיה, יעדים ואופרציות- והכל בהתנדבות! בכל פעם אמרו שיפגישו אותי עם רועי ולא חזרו אלי.
השבוע כתבו לי שאם אגיע לאימון הפתיחה יפגישו בינינו ...

ואם זה לא זילזול, איני יודע מה כן !

לטנגו צריך שניים. הסקציה שתשחק בעונה הבאה בראשון לציון ותנסה לשרוד בליגת העל בעונה שבה הליגה עברה מרוץ חימוש שלא נראה כאן מעולם. בלי שלושת אלפים צופים ביציע של אוהדי הסקציה יהיה קשה מאד.

מעבר לכך, הבחירות המקומיות מתקרבות ואני מעריך שנושא התמיכה הכספית באגודה ייכנס גם לנושאים שיעלו על הפרק. ובל נתפלא אם יהיה מי שיטען כי סכום התמיכה מחולק במספר האוהדים המקומיים (רוכשי המנויים) הוא אבסורדי...

לסיכום, אם ראשי הסקציה לא יתעקשו על הקשר בין הקהילה לקבוצה כולם יפסידו. נס ציונה תישאר עם קבוצה ללא זהות עירונית והסקציה תישאר עם השם של נס ציונה אבל בלי העיר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה