מה קורה לעירוני נס ציונה?

$(function(){setImageBanner('0780b719-38b3-4eea-a258-f3b6a73e156d','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46076,'Image','');})

הקבוצה שנראתה מצויין לפני משבר הקורונה, ספגה שלושה הפסדים רצופים מאז חידוש המשחקים, ונראה שהפלייאוף בספק גדול

צילום עצמי

לפני שבועיים וחצי, עם חידוש עונת הכדורסל, היו אוהדי עירוני נס-ציונה בעננים. הנהלת הקבוצה הצליחה להנחית בנס-ציונה שני שחקני חיזוק מצוינים – קמרון אוליבר ורייבונטה רייס, כאלו שבמהלך העונה הסדירה נמצאים בדרגה אחרת לגמרי ממה שערוני יכולה לחלום, שחקן חיזוק נוסף בעל פוטנציאל אדיר – לינדל וויגנטון. הקבוצה קיבלה חזרה את ליאור קררה מפציעה שהשביתה אותו לזמן רב ושאר הסגל נשאר ועמד לרשותו של המאמן נדב זילברשטיין. 

אירועי קיץ 2023 בנס ציונה מופעים פעילות עם הילדים מה הופעות מה עושים בנס ציונה?. 

כמעט כל מומחי הכדורסל בארץ הסכימו כי הסגל של עירוני אמור לקחת אותה בקלות לפלייאוף ולהפוך אותה גם למועמדת לגיטימית לפיינל פור. 

אולם אז החלה הליגה ונראה כי הקבוצה שנבנתה בעירוני פשוט לא מצליחה להתחבר. במחזור הראשון נוצחה עירוני באילת 89:103 לאחר הארכה בה לא הצליחה הקבוצה לקלוע ולו נקודה אחת. במחזור השני ארחה עירוני את באר שבע, וגם הפעם נוצחה במשחק צמוד הפעם 85:83. ביום ראשון האחרון זו כבר היתה תבוסה כואבת 79:94 בידי מכבי חיפה. וזאת לאחר שעירוני כבר הוליכה בפער של 13 נקודות, אולם ספגה ריצה של 4:28 במחצית השנייה ולא הצליחה להתאושש.

אמנם עירוני נמצאת עדיין חזק בתמונת הפלייאוף, כמו 7 מ- 8 הקבוצות האחרות בפלייאוף התחתון, אולם הדברים נראים רע מאד עבור מי שעד לפני חודש נחשבה למועמדת לפיינל פור.

אז מה קרה לקבוצה? נראה שהתשובה מורכבת מכמה חלקים. ראשית, הקבוצה השתנתה לחלוטין. מקבוצה שבנויה על הקליעה של דקואן קוק ומשחק הפנים של ג'ף וויטי, הפכה עירוני לקבוצה אתלטית מאד, אבל בלי "ביג-מן אמיתי" כפי שהיה וויטי, וללא אף קלעי טהור כמו קוק. השינוי הזה חייב שינוי חשיבה ושינוי בצורת המשחק, שינוי שכרגע עדיין לא בא לידי ביטוי. 

נקודה חשובה נוספת, הקשירה גם היא לשינוי בסגל, היא ההגנה. עירוני, שהתרגלה לנוכחותו של וויטי בצבע – שחקן שחסם כמעט 3 פעמים במשחק, צריכה עכשיו לשנות גם את צורת ההגנה. בכלל, נראה שההגנה של עירוני לא הצליחה להתייצב מאז החזרה למגרשים. הקבוצה ספגה מול אילת 89 נקודות (לפי ההארכה), 85 מבאר שבע ו- 94 מחיפה. רק לשם השוואה, מתוך 10 הנצחונות של הקבוצה עד כה העונה בליגה, רק בשלושה היא ספגה יותר מ- 85 נקודות, לעומת זאת מתוך 11 ההפסדים של עירוני עד לפגרת הקורונה ב- 9 מהם היא ספגה מעל 85 נקודות. במילים פשוטות – בלי הגנה עירוני לא מנצחת.

שינוי ניכר נוסף בקבוצה הוא בתפוקה של השחקנים הישראלים ובעיקר גולן גוט. גוט, שהיה מצויין בחלק הראשון של העונה, חווה ירידה ניכרת ביכולתו ובשלושת המשחקים מאז החזרה למגרשים מספק 4.3 נק' למשחק עם 2 מ- 14 מעבר לקשת ומדד משוכלל של 1.0 בלבד. גוט היה אמור להפוך לספק השלשות העיקרי של עירוני לאחר עזיבתו של דקואן קוק והיכולת הלא טובה שלו משפיעה מאד על כל הקבוצה. מעבר לכך, גוט, אחד משחקני הנשמה הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי, נראה כבוי וחסר מרץ וגם זה משפיע רבות על הקבוצה שרגילה היתה "להדבק" בתזזיות ובטירוף שלו.

בצד האופטימי של הדברים אפר לראות את ההתפתחות הנהדרת של ליאור קררה. קררה, שהיה פצוע חצי עונה, נראה מצויין עד כה כשהוא מעמיד ממוצעים של 11.3 נק' עם 6 מ- 11 מעבר לקשת, 5.0 כדורים חוזרים וממד משוכלל של 12.3.

עם כתיבת שורות אלו (לפני המשחק של עירוני שנערך אמש מול הפועל ת"א) מדורגת עירוני במקום השמיני, עם מאזן זהה לנהריה ולהפועל ת"א במקומות התשיעי ועשירי, ניצחון יותר מבאר-שבע במקום ה- 11 וניצחון פחות מגלבוע ואילת במקומות ה 6 ו- 7. עד לסיום הבית התחתון יש עוד מספיק משחקים בכדי שהקבוצה תתאושש ואולי אף תסיים במקום החמישי או השישי, שימנע ממנה מפגש מול מכבי ת"א או ירושלים בפלייאוף. אולם בכדי שזה יקרה, הקבוצה חייבת לקחת את עצמה בידיים ולחזור להיות עירוני הלוחמת, האגרסיבית והלא מוותרת, כפי שכולנו הכרנו בשנים האחרונות.

בשבוע הבא תקיים עירוני שלושה משחקים – ביום ראשון ב- 20:05 תארח את הפועל אילת , בשלישי ב- 17:10 תתארח אצל עירוני נהריה ובשישי הבא ב 15:00 תארח את עירוני אשדוד מחזור אחד לפני סיום העונה.

הקפצות: בשלושת המשחקים עד כה ספגה עירוני ממוצע של 89.3 נק' למשחק. הרבה מעל מה שהקבוצה צריכה ורגילה לספוג גולן גוט, שלפני הפגרה קלע 9.8 נק' למשחק, עומד כרגע על ממוצע של 4.3 בלבד לאחר ההפסד לחיפה מדורגת עירוני במקום השמיני עם אותו מספר נקודות כמו לנהריה והפועל ת"א שבמקומות ה 9 וה 10. בשבוע הבא תקיים עירוני שלושה משחקים – ביום ראשון ב- 20:05 תארח את הפועל אילת , בשלישי ב- 17:10 תתארח אצל עירוני נהריה ובשישי הבא ב 15:00 תארח את עירוני אשדוד מחזור אחד לפני סיום העונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה