נפרצה החומה הצהובה

$(function(){setImageBanner('858a0798-2a0f-4e9d-a98d-386b921615b6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46076,'Image','');})

אחרי 1272 דקות של שער נקי, הגיע אלעד שחף מנס-ציונה וכבש את שער מכבי ת"א
הסקציה הדהימה כשסיימה בתיקו 1:1 בבלומפילד מול האלופה הגאה.

מחר בשלוש תתארח הסקציה אצל מכבי חיפה במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה.
ביום רביעי ב 19:00 תארח הסקציה את מכבי נתניה במסגרת המחזור ה- 15 של ליגת העל

מערכת

1272 דקות - הזמן הארוך ביותר בו לא ספג שוער בכדורגל הישראלי, הגיע לקיצו בשבת. מכבי ת"א שבמהלך כל הסיבוב הראשון לא ספגה ולו שער ליגה אחד, נכנעה בדקה התשיעית לטיל ששלח אלעד שחף מקצה הרחבה לצידו הימני של שער הצהובים. שוער מכבי ת"א, דניאל טננבאום, ששבר את שיאו המיתולוגי של גיורא אנטמן כשוער שלא ספג הכי הרבה זמן, אפילו לא זינק...

 

איש לא חשב שדווקא הסקציה הצנועה תהיה זו שתנפץ את השיא המדהים. בטח לא 21 אלף הצופים שהגיעו לבלומפילד בשבת שמשית ומהנה, והיו בטוחים כי הם עומדים לצפות במכבי מפרקת את הסקציה. אחרי הכל מדובר במגש קצוות קלאסי בין הקבוצה הטובה ביותר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, אלופת הליגה ומוליכת הטבלה, לבין האחרונה בליגה, הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים והבקיעה הכי מעט.

בנוסף להבדלי הרמות הברורים בין הקבוצות, הסקציה הגיעה למשחק וללא מספר שחקני מפתח: סביאן לילאיי, דריס וויטנס וגיא בדש הפצועים ודיוויד בויסן ואופיר מזרחי החולים. שי אליאס אמנם שב לסגל, אולם הוא עדיין לא היה כשיר ל 90 דקות וגם רז שטיין, שלא התאמן כל השבוע בגלל השבעה לאביו, חיים, שנפטר בשבוע שעבר, היה אמנם בסגל, אולם לא פתח בהרכב.

עמיר תורג'מן, שאימן שנים ארוכות במחלקת הנוער של מכבי ת"א, הכין את שחקניו היטב למשחק. הסקציה עמדה נכון על המגרש, ידעה היטב מה היא רוצה להשיג ורוב הזמן הצליחה לסכל את תכנית המשחק של האלופה.

  פארק הספורט נס ציונה

ההזדמנות הראשונה במשחק היתה של האלופה כשאייל גולסה ירה מ- 22 מטר מעל לשערו של עמרי גלזר. בדקה השמינית רמזה נס-ציונה על העתיד לבוא כשיצאה להתקפה מתפרצת, אולם מוסה מאזו נבלם ע"י איתן טיבי לפני שהצליח לייצר בעיטה.

דקה אחר כך הגיע הרגע הגדול: רמריק אטו הגביה לרחבת מכבי מצד ימין, הגנת הצהובים הדפה את הכדור לא טוב - אלעד שחף הגיע מצויין ומקצה הרחבה ברגל שמאל ירה כדור שנעצר רק ברשת – 1:0 לסקציה.

היתרון הסנסציוני החזיק מעמד שתי דקות בלבד. אילון אלמוג, הילד שגדל בנס-ציונה, חדר לרחבה מצד שמאל והעביר כדור רוחב. עמרי גלזר, שהיה חייב לקחת את הכדור, פספס אותו, וארון שוינפלד אמר תודה יפה ומקרוב קבע 1:1.

 

הסקציה יצאה מיד קדימה, והיתה קרובה להשיג שער נוסף, אולם הכדור שבעט רז נחמיאס נהדף היטב ע"י טננבאום.

הקצב המהיר מפתיחת המשחק קצת נרגע, כשמכבי שולטת בכדור רוב הזמן, אולם שחקני הסקציה עמדו יפה על המגרש וסיכלו את נסיונות ההתקפה של האלופה. בדקה ה- 41 נשלח מוסה מאזו קדימה בהתקפה מתפרצת, אולם הוא התמהמה ואיתן טיבי הצליח למנוע מצב לא נעים עבור הצהובים. ממש לפני השריקה למחצית ירה עומר אצילי כדור חזק ועמרי גלזר הדף היטב ושמר על התוצאה – 1:1 במחצית.

המחצית השנייה התאפיינה בלחץ של מכבי, אולם גם הסקציה סיכנה לא פעם את שערה של האלופה. בדקה ה- 65 יצא סאקו טורה למתפרצת מסוכנת והעביר כדור למאזו, אולם החלוץ הניז'רי בעט חלש וטננבאום לא התקשה לקלוט. דקה מאוחר יותר ביצע עמיר תורג'מן את החילוף הראשון שלו כששלח למגרש את שי אליאס, שחזר מפציעה במקומו של אילון ירושלמי.

ככל שהמשחק התקרב לסיומו, הגבירה מכבי את הלחץ, אולם יכולת נהדרת של עמרי גלזר בשער ומשחק שקט ובטוח של חוליית ההגנה של הסקציה, מנעו את השער השני. בעשר הדקות האחרונות, ביצע תורג'מן שני חילופים נוספים כשהכניס למגרש את רז שטיין במקומו של כובש השער אלעד שחף ואת נועם כהן במקומו של אופק ביטון המצויין, שמראה ממשחק למשחק כי הילד שגדל במחלקת הנוער של הסקציה הוא שחקן ליגת על לכל דבר.

למרות הלחץ הגדול של מכבי, ולמרות ששופט המשחק, אלי חכמון הוסיף 4 דקות, הצליחה הסקציה לשמור על התוצאה, ובסיום 1:1.

הרכב הסקציה: גלזר, דוטארי, אבו, עוזרי, נחמיאס, ביטון (כהן), ירולשמי (אליאס), אטו, שחף (שטיין), טורה, מאזו.

 

אולם, למרות התוצאה היפה, הסקציה נותרה במקום האחרון בטבלה, והפער מהקו האדום אף גדל וזו בעקבות ניצחונותיהן של קרית שמונה והפועל כפר סבא. המצב בטבלה לאחר המחזור ה 14 – הסקציה אחרונה עם 9 נקודות, במקום ה- 13 רעננה עם 10 נקודות. מעל לקו האדום, במקומות ה-11 וה- 12 קרית שמונה והפועל ת"א עם 13 נקודות ובמקומות ה 9 וה- 10 כפר סבא ואשדוד עם 14 נקודות.

מחר בשלוש תצא הסקציה לאצטדיון סמי עופר למשחק מול מכבי חיפה במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה. המשחק יפתח שבוע קשה שיכלול משחק ליגה ביום רביעי, בו תארח הסקציה את מכבי נתניה המשתפרת (אצטדיון המושבה, 19:00) וביום ראשון הבא תארח הסקציה את הפועל ת"א לקרב תחתית חשוב

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה