סער פרנקל: "כיף לחזור לאמן את א.כ. יש חיבור מדהים עם נס ציונה"

$(function(){setImageBanner('e3f7998c-1844-4ce6-a267-4eb31bf7559e','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,46076,'Image','');})

המאמן המעוטר מתחיל את הקדנציה שלו אצל הטייגרים לאחר שנתיים של מנוחה: "יש לי תשוקה למשחק ולכן אני פה. יש פה אתגר גדול, ואנחנו רוצים לסיים במקומות 1-6. אנחנו מגובשים ויש פה פוטנציאל טוב להרבה שחקנים. נבוא לדימונה במטרה לקבל בוסט של בטחון".
על הזר החדש, ויקטור אלונסו, אמר: "אם הוא יהיה טוב, נעמוד במטרות"

22

פרנקל וכהן- שיתוף פעולה (צילום: דיגישארק)

מאת: אסף ניצן. באדיבות "כל נס ציונה"

ההתרגשות בא.כ נס ציונה גדולה מאוד לקראת פתיחת העונה החדשה. הטייגרים שינו לחלוטין את פניהם לאחר עונה שכללה הרבה מאוד עליות וירידות. העונה התחילה רע, אך המשיכה בצורה מצוינת ונעצרה רק אחרי קרב עיקש מאוד וחוסר מזל מול הפועל ראשון לציון בפלייאוף. השינוי הגדול ביותר מתרחש על הקווים, כאשר סער פרנקל, אחד המאמנים המעוטרים ביותר בכדוריד הישראלי, יאמן את הקבוצה לאחר פגרה של שנתיים.

פרנקל בילה את השנתיים האחרונות כפרשן כדוריד בטלוויזיה, אך גם בכובע הנוסף שלו, כסגן מנהל בית ספר בראשון לציון. פרנקל כאמור, לא אימן בשנתיים האחרונות, אך לפני כן, אימן במשך 3 שנים במכבי ראשון לציון, ולפני כן, הצטרף לפרויקט המסקרן של הפועל תל אביב בליגה השנייה. פרנקל זכור בעיקר מ-6 שנותיו בהפועל ראשון לציון, איתה הגיע לאין ספור הישגים, ולפני כן, היה גם במשך 3 שנים בבני הרצליה. לפרנקל יש ברזומה גם תפקידים מרשימים כמו עוזר מאמן נבחרת ישראל ומאמן נבחרת העתודה.

כעת, לאחר שמיצה את החופש מאימון, חוזר לאמן את הטייגרים מנס ציונה, והוא מביא איתו הרבה מאוד ציפיות. רגע לפני תחילת העונה, במשחק בגביע השופטים מול מכבי דימונה בחוץ שהתקיים ביום רביעי, דיבר פרנקל על החזרה שלו למגרשים, על הציפיות שלו מהקבוצה, ועל השחקנים שיש ברשותו, בדרך להשגת המטרה – כניסה למקום 1 עד 6.

סער, איך זה לחזור?

"זה כיף לחזור. אני אמשיך לפרשן בצורה כזו או אחרת, אבל זה כיף לחזור לאמן. זה משהו שאני מאוד אוהב, וזה מרכז הקריירה שלי, יחד עם זה שאני איש חינוך וסגן מנהל בתיכון בראשון לציון. ודאי שהתגעגעתי, יש לי תשוקה למשחק ולכן אני פה".

איך הגעת לנס ציונה, אחרי שנים בקבוצות היותר בכירות בארץ?

"אני חושב שיש לי חיבור עם נס ציונה, עם עמית (היו"ר) ועם כל שאר האנשים בנס ציונה. באתי באנרגיות מעולות לכאן, וכל מי שקרוב לקבוצה מרגיש את זה מהרגע הראשון. אני מקווה שרק נמשיך ככה מבחינת האנרגיות והרצינות של כל מי שבמערכת".

מה ההבדל בין נס ציונה לקבוצות הקודמות שלך?

"בכל קבוצה יש אתגר שונה. במכבי והפועל ראשון לציון האתגר הוא זכייה בתארים. לא הסתרתי את זה ולא הנמכתי ציפיות, וגם לא ברחתי מזה. גם פה יש אתגר, והוא אתגר שונה. יש לנו הרבה מאוד שחקנים צעירים, זה חבר'ה מאוד מוכשרים. העובדה שקבוצות יכולות להביא 4 זרים, נתן לנו הזדמנות להביא יותר ישראלים טובים אלינו, ואנחנו נשארנו עם זר אחד. מדובר לרוב בישראלים צעירים, אותם בחרנו בקפידה, לפי אלמנטים של שייכות למועדון, מוסר העבודה והאינטליגנציה שלהם".

מה לגבי מטרות?

"קשה מאוד לצאת בהצהרות, אבל הרצון הוא להפוך את נס ציונה לקבוצת צמרת. היא הייתה שם בעבר, ואנחנו רוצים להחזיר אותה לשם. זה אתגר גדול. המטרה הראשונית היא לנסות להתברג ב-1-6. בעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום ה-8 ואנחנו רוצים לעשות לפחות צעד אחד קדימה".

איך אתה רואה את הקבוצה כרגע?

"הקבוצה היא קבוצה ישראלית. יצאנו לגיבוש ואנחנו מרגישים מאוד מגובשים. יש מחלקת נוער טובה מאוד שאנחנו כבר רואים בה כמה שחקנים עם פוטנציאל להגיע לבוגרים. יש מאמנים טובים במחלקת הנוער ואני מקווה שלאט לאט חלק יתחילו לעלות ולשחק איתנו. גם בשחקנים שהבאנו יש כמה עם פוטנציאל טוב להמשיך ולהתקדם, ולהפוך לשחקנים מובילים בכדוריד הישראלי".

ויקטור אלונסו הוא הזר היחיד של הקבוצה. הוא אמור להוביל אותה?

"זו פעם שנייה שאני מביא שחקן ספרדי לארץ, עשיתי את זה במכבי ראשון לציון. בפעם הקודמת זה הצליח פחות, כי זה תלוי בחיבור לקבוצה וחדר ההלבשה. היו שחקנים מעולים שהגיעו אחרי קריירות מפוארות שפחות הצליחו בארץ. אני מרגיש שהאופי של ויקטור הוא טיפה שונה והוא מתחבר בצורה נהדרת לקבוצה. הוא שחקן מאוד טוב בהגנה, וזה משהו שאני תמיד שם עליו דגש אצל הזרים שלי. הוא שחקן בשל, לא מבוגר מדי, עם הרבה ניסיון ואני מאוד מקווה שהוא יביא את מה שהוא יודע. הוא הגיע מעט מאוחר, לאחר שהקבוצה כבר התגבשה, אבל כולם עושים מאמץ לשלב אותו. אין ספק שהרבה מוטל עליו ואני מקווה שהוא יעמוד בציפיות. אם זה אכן יקרה, אני רואה אותנו עומדים במטרות שהצבנו לעצמנו".

מה לגבי שחקני רכש נוספים?

"כרגע, לא מתוכננים להגיע עוד שחקנים. בינואר נסתכל על הסגל, ונראה אם צריך לעשות שינויים, או להוסיף שחקנים בהתאם למצב שלנו בטבלה. כרגע, אני מאוד מרוצה מהסגל שיש לי. בכל מקרה, לא נקפוץ מעל לפופיק".

מה החזון שלך לגבי הקבוצה?

"אני לא רוצה להנמיך ציפיות או לקבוע מטרות לא ריאליות. בגדול 1-6 זה המטרה, אבל גם הדרך שלי חשובה מאוד. חשוב שהקבוצה תתנהל טוב, ותוך שנתיים שלוש תתחבר לקבוצת צמרת אמיתית ויציבה. ברור שאם זה יקרה השנה לא אבכה, אבל אנחנו צריכים את הזמן ונחשוב בינואר לאן אנחנו הולכים ביחד עם ההנהלה".

איך אתה רואה את משחק פתיחת העונה מול דימונה בגביע השופטים?

"כל משחק חוץ הוא משחק קשה. אני לא מכיר את דימונה כמעט בכלל, כלומר, אני מכיר את השחקנים אבל לא את החיבור שלהם, כי הם גם השתנו לא מעט בקיץ. היה לנו משחק אימון וחצי טובים, ומחצית אחת קצת מאכזבת. זה חלק מקבוצה חדשה וצעירה, שיש קצת עליות וירידות, אבל אנחנו הולכים לשם כדי לנצח, ולהגיע למשחק הבא מול אשדוד עם סיכוי טוב לעלות לחצי הגמר. זה ייתן לנו בוסט ביטחון ואמונה בעצמנו לקראת המשך הדרך ותחילת הליגה".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה