אחרי הסגל, עירוני ״חי מוטורס״ נס ציונה יוצאת לגייס, ק ה ל !

$(function(){setImageBanner('33af9bd4-4fc8-4c07-b7df-4159e9c448b9','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46076,'Image','');})

עירוני נס-ציונה תפנה השבוע לקהל הנאמן שלה בבקשה לשוב לקחת חלק ולתמוך בקבוצה העונה, למרות היעדר קהל במגרשים, בינתיים.

היו"ר יניב מזרחי: המטרה המרכזית שלנו היא להמשיך להיות הקבוצה של העיר, ולתת לאוהדים שלנו נחת בימים קשים אלו.

יניב מזרחי. באדיבות מנהלת הליגה, צילום: אודי ציטיאט

עונת הכדורסל 20/21 כבר בפתח ונכון לעכשיו, היא תתנהל ללא קהל במגרשים. היעדר הקהל פוגע בראש ובראשונה בתקציב הקבוצות, ובעיקר בקבוצות הקטנות המבססות חלק ניכר מהתקציב שלהן על הכנסות ממכירת מינויים וכרטיסים.

עירוני "חי מוטורס" נס-ציונה אינה שונה במובן הזה. הקבוצה מכניסה מידי עונה כ-750 אלף ₪ ממכירת מינויים וכרטיסים, סכום המהווה כ- 15% מתקציב הקבוצה. ללא הכנסה זו, תתקשה הקבוצה להגיע לתקציב המינימום שנקבע ע"י מנהלת הליגה, העומד על 6.5 מליון ₪, אולם גם בתקציב מינימום המשימה להעמדת קבוצה שתתחרה בשאר קבוצות הליגה היא לא פשוטה.

אמנם, עניין חוסר הקהל במגרשים נדון עם שר הספורט והובטחה "רשת בטחון" לקבוצות. הסכום שתקבל הקבוצה לא ברור כעת, אולם לקבוצות בסדר הגודל של הכתומים ניתן לצפות לכל היותר לכ-400 אלף ₪ - וגם כאן לא ברורים הקריטריונים לקבלת הסכום, ומתי יגיע הכסף.

החור התקציבי הגדול שנוצר, הביא את עירוני לחפש פתרונות אחרים. "אנחנו קבוצה ששייכת קודם כל לקהילה ולעיר נס ציונה", סיפר השבוע יו"ר עירוני, יניב מזרחי. "קהל האוהדים שלנו הוא באמת חלק חשוב ואינטגרלי בקבוצה. לא סתם השם שיצא לנו בעולם הכדורסל הישראלי הוא 'משפחת עירוני נס-ציונה'. גם בעונה רגילה, רמת המעורבות של הקהל שלנו היא הגדולה ביותר בליגת העל: אם זה בארוחות שישי בהן השחקנים הזרים מתארחים אצל משפחות האוהדים, אם זה בתרומה לקהילה שהשחקנים עושים על בסיס קבוע, או סתם בטלפונים שהאוהדים מרימים אלי בכדי לדבר על הקבוצה. היום, בגלל המצב הרגיש אליו הגיע הקבוצה, החלטנו לבקש מהקהל שלנו לעלות מדרגה ברמת המעורבות שלו בקבוצה - ולסייע לנו להעמיד קבוצה תחרותית שתוכל לבצע את עליית המדרגה שכולנו כל כך רוצים לראות. בימים הקרובים נצא בקמפיין גיוס המונים, בו לקהל תהיה הזדמנות להשקיע בקבוצה. כל הזמן אמרנו שהקהל הוא השחקן השישי שלנו – אז הגיע הזמן שהשחקן השישי יעלה למגרש...
יהיו כמה מדרגות של תמיכה, וכל אחד יוכל לתמוך במה שנראה לו ובכמה שנראה לו. אנחנו מצידנו נעניק תשורות למי שיתרום במסגרת המגבלות – קיום של מפגשים במהלך העונה עם הצוות המקצועי של המועדון, אירוע בהשתתפות שחקני הקבוצה והאוהדים, ועוד הפתעות שאני בטוח שירגשו את הקהל שלנו. חשוב לציין שברגע שתותר כניסת קהל ונוכל לחזור ולמכור כרטיסים ומינויים, הסכום ששולם יקוזז מעלות המנוי."

כמה כסף אתה מקווה לגייס בכזה קמפיין?

"החור שנוצר בתקציב עומד כרגע על 750 אלף ₪. אם נצליח לגייס אפילו חצי מהסכום הזה, זו תהיה הצלחה גדולה מאד. בהנחה שנקבל גם את מרבית הסכום של רשת הביטחון מהמדינה, ויחד עם התמיכה של העירייה וראש העיר - שזו ההזדמנות להודות להם על התמיכה שלהם - נוכל לעמוד בייעדי התקציב שלנו ולהעמיד קבוצה ראויה שתתחרה בכל המסגרות. המטרה המרכזית שלנו היא להמשיך להיות הקבוצה של העיר, ולתת לאוהדים שלנו נחת בימים קשים אלו. אני מאמין שכל אוהד שישקיע בקבוצה שלנו יעשה זאת בשמחה, ושנקרב עוד יותר את האוהדים לקבוצה. כמו בכל משפחה – כשבן משפחה נמצא במשבר, כל המשפחה נרתמת לעוזר לו ובסוף המשפחה יוצאת מחוזקת!"

המשבר הכלכלי לא גרם לכם לוותר על ההשתתפות במפעל האירופי?

"ההשתתפות שלנו באירופה לא רק שלא גורמת ליותר הוצאות, אלא להפך - היא עוזרת לנו. כל ההוצאות ממומנות ע"י המנהלת, שתומכת ועוזרת לקבוצות המתמודדות במסגרות האירופאיות. בנוסף, שחקנים זרים שרוצים להיות לשחק מסגרות האירופאיות מסכימים לרדת בדרישות השכר שלהם בקבוצות שמשחקות בליגות האירופאיות השונות, וכאן זה דווקא חוסך לנו בכסף. אנחנו לא רוצים להתפשר על הצד המקצועי שלנו, ואירופה זה חלק חשוב בהתקדמות הקבוצה. אני יודע שגם לקהל שלנו חשובה העובדה שנשחק גם העונה באירופה. זו גאווה גדולה ששייכת לכולנו."

אתם מדברים על העונה הבא, מה קורה עם בעלי המינויים שהפסידו חלק גדול העונה הקודמת?

"זה נושא חשוב מאד שאנחנו מתעסקים בו ברמה היומיומית. אני מבטיח לכל אוהד ואוהד שרכש בעונה שעברה מינוי למשחקי הקבוצה - נמצא את הדרך להחזיר לו את הכסף. אם בזיכוי למינוי הבא, או בכל דרך אחרת שתהיה מקובלת על כולם. אני מאד שמח שהקהל שלנו מבין את המצב הרגיש שנקלענו אליו, ואני מבקש מכולם להתאזר בעוד קצת סבלנות. אני מבטיח שכשהתמונה קצת תתבהר, נבוא עם פתרונות הולמים לכל אוהד."

קיבלת פידבקים מאוהדים?

"כמו בכל משפחה, גם אצלנו התייעצתי עם לא מעט אוהדים. לשמחתי הגדולה כולם היו מאד חיוביים, מה שריגש אותי מאד. זה ממש לא טריוויאלי שבתקופה כל כך קשה לכולנו, אנשים פותחים את הלב והארנק ועוזרים לקבוצה שלהם. זה רק מראה עד כמה הקבוצה באמת חשובה לעיר ועד כמה העיר חשובה לקבוצה. אני בטוח שיחד נוכל להעמיד קבוצה שתעשה את קפיצת המדרגה שכולנו מצפים לה, ושמהמשבר הזה נצא רק מחוזקים לשנים רבות קדימה!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה