עירוני מתכוננת להמשך המשחקים, בליגה ה... בלקנית !

$(function(){setImageBanner('62972af2-ea44-4b66-a351-d181979691e7','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46076,'Image','');})




לאחר שכל קבוצות הליגה, למעט מכבי ת"א, נרשמו לליגה הבלקנית, שאמורה לצאת לדרך בשבוע הבא.
ובכך קיבלו אישור להמשיך להתאמן ואף לשחק במסגרת החדשה.


תמונת ארכיון לאילוסטרציה בלבד !

עירוני

 

ביום שישי האחרון בשיאו של סגר החגים שעצר מעשית את כל ענפי הספורט בארץ, התקבלה החלטה אמיצה ומחתרתית במנהלת ליגת העל בכדורסל: כל קבוצות הליגה, למעט מכבי ת"א, נרשמו לליגה הבלקנית ובכך קיבלו אישור להמשיך להתאמן ואף לשחק במסגרת החדשה.

בכדי להבין את הסיפור, יש לחזור לתחילת הסגר. משרד הספורט קבע כי כל הספורט הקבוצתי בארץ יושבת, לא משחקים ולא אימונים. למעשה, אף אחת מהקבוצות הישראליות לא הורשתה להתאמן במסגרת הקבוצתית למעט הקבוצות הרשומות למסגרות האירופאיות השונות.

בענף הכדורסל היו ארבע קבוצות שמשחקות במסגרות אירופאיות: מכבי ת"א ביורוליג, הפועל ירושלים והפועל חולון בליגת האלופות של פיב"א ועירוני נס-ציונה ביורופקאפ.

החרגת הקבוצות כללה גם קיום אימונים וגם קיום משחקים בינלאומיים בארץ ובחול. עירוני, שתחל את משחקיה במסגרת היורופקאפ רק בחודש ינואר, יכלה להמשיך להתאמן בעוד שאר 9 קבוצות ליגת העל, הושבתו כליל.

בשבוע שעבר עלה רעיון במנהלת ספק בצחוק ספק ברצינות, לרשום את כל קבוצות הליגה למסגרת אירופאית ובכך "לעקוף" את ההחלטה להשבית את האימונים. מנהלת הליגה פנתה מיד לשי שטריקס, ישראלי, שופט עבר בינלאומי, שגר בשנים האחרונות בבולגריה ומנהלת את הליגה הבלקנית, ליגה בה משחקות קבוצות מכל אזור הבלקן. שטריקס מיד אישר את השתתפותן של הקבוצות הישראליות, והיות והליגה הבלקנית עדיין לא יצאה לדרך, הוא שינה את שיטת המשחקים כך שתתאים גם לקבוצות הישראליות.

ובכך, במקום להמתין לסיום הסגר, ובכך אולי לאבד את כל עונת המשחקים, חזרו כל הקבוצות הישראליות להתאמן ובשבוע הבא, במועד שעדיין לא נקבע, אמורה לצאת לדרך הליגה הבלקנית, כאן בישראל...

12

 הקבוצות הישראליות הוגרלו לארבעה בתים של שלוש קבוצות. עירוני "חי מוטורס" נס-ציונה הוגרלה לבית ג' הקשה, עם הפועל חולון והפועל אילת. כל בית ישוחק בשיטת ליגה בת שני סיבובים ובסיומו ראש בית א' תשחק מול ראש בית ג' וראש בית ב' מול ראש בית ד', כאשר שתי המנצחות יעפילו לשלב הבא, בו יתמודדו מול קבוצות מהבלקן. לוח המשחקים יפורסם בקרוב בתיאום עם ערוץ הספורט, שישדר את המשחקים.

יו"ר עירוני, יניב מזרחי סיפר: "ההרשמה לליגה הבלקנית אפשרה בעצם לקבוצות להמשיך להתקיים. בכל מצב אחר היה קשה מאד להמשיך את העונה, גם לאחר הסגר. אי אפשר לצפות מקבוצות ספורט לא להתאמן תקופה ארוכה ואחר כך לחזור מיד למשחקים. אני מאד מקווה שההשתתפות בליגה הבלקנית תעזור לקבוצות ואז כשיגמר הסגר, נוכל לחזור ולקיים את הליגה הישראלית"

 

הקפצות:

עירוני הוגרלה לבית ג' הקשה יחד עם הפועל חולון והפועל אילת

 

יניב מזרחי: "ההרשמה לליגה הבלקנית איפשרה בעצם לקבוצות להמשיך להתקיים. בכל מצב אחר היה קשה מאד להמשיך את העונה"

 

בתמונה: (מתוך עמוד הפייסבוק של עירוני, צילום: עמית סמיקט) בקרוב – שוב חוזרים לשחק כדורסל!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה