עירוני נס ציונה בהובלת טל דן עצרה את הפועל גלבוע/גליל עם 71:81 חיוני ביותר להמשך.

$(function(){})

איזו חגיגה !
עירוני "חי מוטורס" נס ציונה ניצחה בצהרי יום שישי הפועל "נופר אנרגיה" גליל עליון בתצוגה התקפית מרשימה עם 71:81 קריטי על הפועל גלבוע/גליל, שמבטיח לה יתרון בשובר השוויון העונתי על סגנית האלופה.
טל דן, חזר לחמישייה, הגיע לספרות כפולות והפך לשחקן הראשון בתולדות המועדון עם 2,000 נקודות בליגת ווינר סל. כאשר גולן גוט היה לשלישי בצבירת הנקודות, אחרי הקפטן ודקוואן קוק עם 1,000 נקודות במדי הקבוצה.

עמית סמיקט

הפתעה: הקבוצה הסתדרה היטב ללא דיאנטה גארט שעלה לשחק פצוע ונאלץ לוותר על המחצית השנייה.  פרנק בארטלי וטים סוארס הצטיינו.

גלבוע/גליל נעצרת אחרי שלושה ניצחונות רצופים וסיכוייה להיכנס לבית העליון הפכו קלושים. האדומים  רדפו כמעט לאורך כל הדרך, כאשר אחרי כל ריצה שלהם, הגיע מומנטום נגדי כמעט מיידי שהגדיל את הפער בחזרה.


קבוצת הנערות של נס ציונה זכתה לתשורות אחרי הזכייה בגביע המדינה (צילום: עמית סמיקט, עירוני נס ציונה)

 

מהלך המשחק

נס ציונה פתחה בחמישייה עם דיאנטה גארט, פרנק בארטלי, גולן גוט, טל דן וטים סוארסס, גלבוע עם לונדון פראנטס, מייקל בריסקר, רוני הארל, יותם חנוכי ודרק קוק. גוט פתח נהדר עם שלשה וחסימה, בארטלי צלף גם הוא מבחוץ, חנוכי העלה את האורחים על הלוח והארל צימק ל-6:4. גארט והארל החליפו סלים, גוט ובארטלי ביססו את היתרון ושלשה של גארט קבעה 6:15 מקומי באמצע הרבע הראשון. חנוכי ניסה לעצור את הריצה, אלא שגם סוארס הצטרף לקולעים מבחוץ ודן עם 4 נקודות רצופות הגדיל ל-10:22. הארל מיזער נזקים בסל ועבירה ואור קורנליוס שעלה מהספסל קלע את שלשת הבכורה של סגנית האלופה, בארטלי קלע 1 מ-2 מהקו וגג יפה של סימיסולה שיטו סגר את הרבע הראשון ביתרון 16:23.


סוארס תופס עמדה בצבע מול קוק (צילום: עמית סמיקט, עירוני נס ציונה)

בריסקר שחזר ממנוחה קצרה הוביל ריצת 3:16, עם סל הבכורה שלו ואסיסטים יפים לדאנקים של סרור וקוק, 25:26. שלשה של סוארס קטעה את המומנטום של האורחים והחל ריצת 0:8 נגדית אותה חתם בארטלי בסל ועבירה, קוק המשיך להרשים עם שני סלים רצופים אבל גארט ובארטלי חזרו לצלוף מבחוץ, דן הרים את סוארס לאלי הופ ביד אחת אחרי זינוק נפלא של גוט להצלת כדור אבוד ובארטלי פתח פער דו-ספרתי, לפני שחנוכי צימק בסל ועבירה, 44:35 בהפסקה.

פראנטס קלע סל שדה ראשון בחזרה מחדרי ההלבשה, דן הגיב בשני סלים שהביאו את ההפרש לדו-ספרתי ואותו ל-2,001 נקודות במדי נס ציונה בליגה הבכירה, 37:48. בריסקר הכפיל את מספר השלשות של האורחים, גוט הפך לשחקן השלישי בתולדות הכתומים עם 1,000 נקודות בליגת ווינר סל וסוארס עם דאנק גדול במתפרצת ושלשה נוספת קבע 40:55. שלשות של הארל וקורנליוס החזירו את גלבוע/גליל לתמונה, נמרוד טישמן עלה על הלוח אבל קורנליוס בשלשה נוספת פלוס עבירה צימק ל-57:49. טיוס באטל, שעמד על 0 מ-5 מהשדה עד אז, סגר ריצת 2:11 בריברס ליי אפ נאה, אבל דן הגיע לספרות כפולות בסל ועבירה ובארטלי שעלה ל-3 מ-3 לשלוש הגדיל בחזרה ל-51:63. שלשה מקומית נוספת, הפעם מידיו של קררה, סגרה את הרבע ביתרון מבטיח לנס ציונה, 51:66.


סוארס קולע מעל חנוכי וקוק (צילום: עמית סמיקט, עירוני נס ציונה)

שיטו קלע את הסל הראשון של הרבע הרביעי, גיא קפלן ביקש פסק זמן דקה בלבד לתוך הרבע, אחריו צימקו דאנק של הארל ושלוש שלשות רצופות של בריסקר ל-70:62 בלבד. דן ביד אחת ועל רגל אחת עצר את הריצה בפוט בק קשה, חנוכי המשיך לנגוס בפער עם סל ועבירה אבל בארטלי תיקן החטאה של עצמו עם הרבה כוח והחזיר את הפער לדו-ספרתי, 64:75. דאנק של חנוכי שמר את המשחק פתוח, אבל סוארס שהגיע לדאבל-דאבל ענה בשני סלים קלים בצבע, 66:79. מפה האורחים כבר לא הצליחו להתאושש, בארטלי קיבל זמן תשואות מהקהל המקומי ובסיום 71:81 לנס ציונה.

עמית סמיקט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה