עמית כהן: "הייתה עונה מוצלחת, לא נעזוב עד שנביא תואר"

$(function(){setImageBanner('c5dc461b-7d2e-43b9-a175-c7837d852f46','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,46076,'Image','');})



יו"ר א.כ נס ציונה מסכם את העונה, ומדבר גם על העתיד:
"עונה משוגעת, רצינו פלייאוף עליון והשגנו את זה, היו שני משחקים הירואים מול הפועל ראשל"צ. הקורונה פגעה בנו יותר מקבוצות אחרות. רוצים לבנות קבוצה עם ה-DNA של העיר". וגם: עומרי מימון, העירייה, קבוצת הכדורסל וההצלחה במחלקת הנוער. ראיון מרתק

מתן בן עוז דיגישארק

עמית כהן עם יובל רואש, שחקן עבר.

מאת: אסף ניצן

העונה של א.כ נס ציונה הסתיימה עם רגשות מעורבים. מצד אחד, הקבוצה, שסבלה יותר מקבוצות אחרות ממשבר הקורונה, הצליחה להגיע לפלייאוף ואף לתת פייט נהדר לקבוצה הטובה בליגה, הפועל ראשון לציון, לפני הדחה ברבע הגמר, ומנגד, הציפיות היו גבוהות יותר בתחילת העונה, כך שישנה אכזבה מסוימת מההגעה לפלייאוף התחתון וההדחה ברבע גמר הגביע.

הטיגרים עברו עונה מטלטלת, עם מכת קורונה קשה, ועם חזרה מאוחרת לפעילות אחרי הסגר השלישי. האימונים היו קשים, ועומס המשחקים הכריע לבסוף את החניכים של עומרי מימון. בתוך כך, ההתמודדות מול הפועל ראשון לציון הפתיעה את עולם הכדוריד, כאשר בשני המשחקים הובילו הכתומים והיו קרובים לניצחון, אך איבדו את היתרון בדקות הסיום, בעיקר בשל עייפות וחוסר ניסיון, אל מול העומק והוותק של האדומים מעיר היין.

הקיץ כבר כאן, ובנס ציונה כבר חושבים על העונה הבאה. היו"ר עמית כהן התפנה כדי לשוחח איתנו על העונה שהייתה, הקיץ, והעונה שתהיה. עמית, שחקן הקבוצה בעברו, מחובר למועדון יותר מכולם, ואפשר להבין את הרצון שלו להצליח בעונה הבאה, ולהביא את הקבוצה לטופ של הכדוריד הישראלי, לצד הקבוצות מראשון לציון, אשדוד ורמת השרון.

עמית, איך אתה מסכם את העונה שעברה עליכם. האם מדובר בכישלון או בהצלחה?

"על פניו, כאשר מסתכלים על המטרות שלנו בתחילת העונה, רצינו להיכנס לפלייאוף העליון ועשינו את זה. הייתה עונה משוגעת, לא נכנסנו לשישייה הראשונה רק בגלל הפרש שערים. אני חושב שזו עונה מוצלחת, שעשינו אותה עם תקציב בין הנמוכים בליגה. אנחנו כרגע בתוכנית הבראה. בנינו קבוצה צעירה עם זרים איכותיים ואפשר להגיד שהשגנו את המטרות. אנחנו רוצים לשאוף ליותר, אבל השגנו את המטרות שלנו".

מה דעתך על סדרת הפלייאוף מול הפועל ראשל"צ. הפתעתם את עצמכם למרות ההדחה?

"הגענו לסדרה מול ראשון ופשוט התפוצצנו. השחקנים ם נתנו 200 אחוז. היו שני משחקים הירואים, והובלנו 110 מתוך 120 דקות בסדרה. ראשון לציון זו קבוצה שפייבוריטית לזכות בכל התארים, אבל ראו שהיינו יותר טובים מהם. יש להם קצת יתר ניסיון, והם נתנו פייט מעולה. ידעתי מראש מה יש לנו בידיים, ולא הופתעתי מהיכולת אם זו היכולת שהיינו מציגים כל העונה, היינו מסיימים גבוה יותר. סיום עם טעם מתוק לעונה למרות הכל".

איך התמודדתם עם הקורונה לעומת קבוצות אחרות?

"לקחנו את עונת הקורונה יותר קשה מכל הקבוצות. חלו לנו 12 שחקנים, שכולם גילו תסמינים. לספורטאי זה הכי קשה שיש לצאת מכושר משחק ולחזור אליו, וזה מה שקרה לשחקנים שלנו. הם היו 10 ימים בבית, ולקח אחרי זה זמן להחזיר אותם. זו הייתה עונה צפופה והיה לנו מאוד קשה. ייאמר לזכות השחקנים והצוות, שצריך להוריד בפניהם את הכובע, שהם יצאו מזה בגבורה. היינו בפיק של ניצחונות לפני הסגר השלישי, כך שזה בהחלט פגע בנו, אבל בסוף כולם בריאים וזה הכי חשוב".

מה התוכניות לקיץ מבחינת בניית הקבוצה?

"זו שאלת השאלות. סיימנו את העונה לפני כשבוע. זו עונה שהייתה הצלחה, אבל אנחנו רוצים לטפס עוד קצת ולעשות קפיצת מדרגה. אנחנו חושבים כרגע איך לבנות את הקבוצה בצורה הכי נכונה.  בטוח שנבנה קבוצה צעירה, רצה ולוחמת, עם זרים טובים, ובעיקר עם ה-DNA של העיר".

עומרי מימון המאמן יישאר שנה נוספת?

"אנחנו עדיין במשא ומתן. הוא מאמן מבוקש מאוד, ואני בטוח שעוד קבוצות מתעניינות בו. הוא מאמן מצוין שנתן פה שלוש שנים מצוינות, ואני מאוד מקווה שלא ניפרד ממנו. זה ספורט והכל יכול לקרות. שאפו ענק לעמרי ולעוזר שלו קיריל שעשו פה עבודה נפלאה".

 הדר ואן קולא

עמרי מימון. עונה נהדרת. 

למי עוד מגיע קרדיט?

"חשוב להגיד תודה ענקית לעיריית נס ציונה ולראש העיר בוקסר. הם חלק בלתי נפרד מהקבוצה, הם עזרו לנו גם בתקציב וגם בתנאים הנהדרים שסיפקו לנו. אנחנו יודעים כמה העירייה תומכת בכדוריד ורוצים להגיד תודה"

מה המטרות לקראת העונה הבאה?

"אנחנו לא הולכים לקפוץ מעל הפופיק, אבל רוצים שחקנים עם ה-DNA שלנו. אנחנו רוצים להסתמך על השחקני הבית שלנו ולמצוא את התלכיד הנכון. אנחנו רוצים להישאר בפלייאוף העליון, אבל רוצים לשדרג את עצמנו כדי לבנות קבוצה נכונה. מכוונים הכי גבוה שיש".

יש הצלחה גדולה במחלקת הנוער, מהי רמת החשיבות של זה מבחינתך?

"מחלקת הנוער זה סיפור גדול בפני עצמו. אין דברים כאלה. עובדים אצלנו בצורה בלתי רגילה. המנהל המקצועי כפיר דרעי ומנהל המחלקה בפועל נתי אברמוביץ' צריכים לקבל קרדיט. כך גם כל המאמנים והצוות שלנו. ההתקדמות שלנו אדירה גם מקצועית וגם חברתית, אפשר לראות את זה בכך שילדים מכיתה ז' עד כיתה י' נמצאים במקומות הראשונים בכל הליגות שלהם. הם בטופ. ההישגים שלנו בנבחרות ישראל הם נהדרים, ואנחנו מחלקת הנוער ששולחת הכי הרבה שחקנים לנבחרת הנוער משכבות ז' וח'. אנחנו בונים מועדון על טהרת העיר, אנחנו רוצים שהם יהיו אלו שיובילו את המועדון בעתיד. הכי כיף לראות את האולם מלא במשפחות. נמשיך להשקיע, והם דור העתיד שלנו".

איך אתה רואה את העתיד שלך במועדון?

"מצד אחד אני אוהב את העבודה, אבל מצד שני יש קשיים. אני מסופק ממה שאנחנו עושים. אני רוצה להתקדם, והשיתוף פעולה פה עם הצוות והעירייה הוא פורה וחיובי. זו עיר שאוהבת ספורט וזה נותן לי את הרצון להמשיך. קבוצת הבוגרים זה חלון הראווה של המחלקה. אמרתי את זה כשחקן לפני שנתיים וגם עכשיו כמנכ"ל – לא נעזוב עד שנצליח להביא תואר לעיר נס ציונה - גביע או אליפות זה יכול להתקיים".

משהו קטן לסיום לגבי קבוצת הכדורסל?

"שאפו גדול לקבוצת הכדורסל של העיר לרגל זכייתה ביורופ קאפ. כל הכבוד להם ליניב מזרחי, שהוא חבר וקולגה, כל הכבוד למנכ"ל ולשחקנים ולכולם שעשו פה הישג נפלא לעיר. נס ציונה זו עיר של ספורט".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה