קבוצת תיכון בן יהודה בכדורסל העפילה אתמול  לליגת העל לבתי הספר

$(function(){setImageBanner('1aa76496-bd5c-414a-b672-d826697149e3','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,46076,'Image','');})

קבוצת בית הספר תיכון בן יהודה בהדרכת יוסי פוקס וניב עוז העפילה  לליגת העל לבתי הספר, אחרי ניצחון במשחק ההעפלה 42-33 על תיכון גינסבורג יבנה.

פרטי

הנבחרת מורכבת משחקני קבוצות הנוער של עירוני נס ציונה  ועשתה היסטוריה, כשלראשונה תהיה לעיר נס ציונה נציגות בליגת העל לתיכונים.
הנבחרת מעפילה היישר לשלב רבע הגמר של ליגת העל, שם תפגוש את אחת הקבוצות המדורגות: תיכון חדש תל אביב, עמק חפר, בליך רמת גן ונהלל

הדרך לליגת העל של התיכוניים עברה דרך הגליל העליון:

התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל קיימה בשבוע שעבר, ביישובי הגליל העליון, את האליפות הארצית לתיכונים בכדורסל, ודרך הפסטורליה הקסומה של הגליל, יש גם מעפילות לליגת העל של התיכוניים: תיכון בן יהודה מנס ציונה ותיכון היובל מהרצליה בגזרת התלמידים ותיכון רבין כפ"ס ו"דרור" לב השרון אצל התלמידות...

רגע לפני הגשם שפקד אותנו בסוף נובמבר וסימן את תחילת החורף, לבש הגליל העליון חג וצבע כאשר האליפות הארצית בגליל העליון, הסתיימה ונקבעו העולות החדשות לליגת העל לתלמידים ומשחקי המבחן, ועולות חדשות/ישנות לליגת העל לתלמידות. אז מה היה לנו? אצל התלמידים: העפלה היסטורית לבן יהודה נס ציונה לליגת העל, חזרה של היובל הרצליה אחרי מספר שנים, יבנה וקריית שרת חולון ינסו להעפיל דרך משחקי מבחן. בתלמידות: רבין כפ"ס חוזרת אחרי שנה למקומה אולי הטבעי, ו'דרור' לב השרון מעפילה בפעם השנייה ותממש הפעם את העפלתה בפועל...איזו אליפות הייתה לנו!

זה כבר עניין של מסורת, התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל הפעילה את האליפות הארצית בגליל בכדורסל, ממנה מעפילים אל ליגת העל של התיכוניים. כפר בלום, יסוד המעלה, תל חי וכפר גלעדי, כל השמות המוכרים של הצפון הפסטורלי, נשטפו ביומיים של אווירת כדורסל טהור נטו, המשתלבת נהדר עם נופי הגליל הקסומים והאולמות הפזורים בו. במהלך החודשים האחרונים, התקיימו אליפויות מחוזיות ברחבי הארץ, כאשר עשרות קבוצות התחרו בטורנירים מקדימים על הזכות לייצג את המחוז באליפות הארצית בגליל העליון. עם סיום האליפויות המחוזיות העפילו לאליפות הארצית 12 נבחרות של תלמידים ב 4 בתים ו 9 נבחרות של תלמידות ב 3 בתים והן יתמודדו על הזכות לעלות לליגה הנחשקת, ליגת העל של התיכוניים, תחילה ביום הראשון בשלב הבתים וביום השני משחקי ההכרעה לקביעת המנצחות באליפות.

אצל התלמידים:
המנצחות במשחקי חצי הגמר, בן יהודה נס ציונה ותיכון היובל הרצליה יעפילו כבר השנה לליגת העל לתיכוניים ויצטרפו גם לשלב רבע הגמר של האליפות זו המתקיימת השנה. המפסידות בחצי הגמר, גינזבורג יבנה וקריית שרת חולון ישחקו במשחקי המבחן מול קבוצות ליגת העל שניצחו במשחקי ההישרדות: תיכון שמעון בן צבי מגבעתיים ועירוני א' ממודיעין, על הזכות להשתלב ב"אליפות התיכוניים" בשנת הלימודים תשפ"ד. השנה, האליפות של התלמידים היתה צמודה ומעניינת אחרי הרבה שנים עם לא מעט בתי ספר שנוטשים עיניים לשני הכרטיסים לליגת העל. הקבוצות שהשתתפו באליפות הארצית: קריית שרת חולון, מקיף זי אשדוד, אורט מוצקין, בן גוריון עפולה, בן יהודה נס ציונה, הראל מבשרת ציון, גינזבורג יבנה, מכבים רעות, הרב תחומי נהריה, תיכונט ת"א, רבין אילת והיובל הרצליה.

אצל התלמידות:
9 נבחרות התחילו את שלב הבתים באליפות ומתוכן 6 העפילו לבתי חצי הגמר. שתי קבוצות התלמידות סיימו את בית חצי הגמר במקום הראשון , תיכון רבין כפ"ס ו"דרור" לב השרון תוענק הזכות להצטרף לשלב משחקי רבע הגמר במסגרת "אליפות התיכוניים" בכדורסל תלמידים/ות בשנה"ל תשפ"ג והן ישתלבו ב"אליפות התיכוניים" בשנת הלימודים תשפ"ד. כאמור, תשע קבוצות התמודדו על שני כרטיסים ועל הזכות להיות העולות לליגת העל לתלמידות כבר העונה. הקבוצות שהשתתפו באליפות הארצית של התלמידות: רבין כפ"ס, ליאו באק חיפה, אזורי גבעת ברנר, בית ירח עמק הירדן, אזורי באר טוביה, עירוני ט תל אביב, הראל מבשרת ציון, דרור לב השרון ואורט תרשיחא.

השנה, כל משחקי האליפות שודרו מהאולמות השונים בשידור ישיר ומלא וזכו לאלפי צפיות. כמו בכל שנה, לאליפות הגיעו צופים ואורחים רבים, שחקני עבר והווה, אנשי תקשורת וצוותי צילום. אין ספק, האליפות הארצית שהפכה להיות עם השנים עניין של מסורת, הייתה גם השנה מותחת ומרתקת ובעיקר חווית ספורט בלתי נשכחת לנבחרות בתי הספר. הדרך לליגת העל של התיכוניים עברה דרך הגליל העליון…ואנחנו מחכים כבר להגרלות רבע הגמר של ליגת העל. נהייה גם שם.

כאמור, את האליפות הארצית בכדורסל שהתקיימה בישובי הגליל העליון קיימה התאחדות הספורט לבתי הספר, שהנה הזרוע הביצועית מטעם משרדי החינוך התרבות והספורט לקידום תכני הספורט בבתי הספר והתיכונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה