ראיין טוראל בראיון בלעדי ל"ישראל היום": "רוצה להראות לעולם את היופי של ישראל ושל העם היהודי"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4b95d7cd-c3d1-4759-aca1-96acbc85653d','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,46076,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4b95d7cd-c3d1-4759-aca1-96acbc85653d','/dyncontent/2024/9/5/261e8bcd-9195-4f97-9ab6-f3f1fa8db40d.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,46076,'Image','');},15]]);})


הפורוורד היהודי בן ה-25 הפך לסנסציית מכללות לפני כשלוש שנים לאחר שהוביל את 'ישיבה יוניברסיטי' היהודית לשיא יוצא דופן של 50 ניצחונות ברציפות. עתה הוא כאן בנס ציונה והשבוע שוחח עם תומר גבעתי מ "ישראל היום" על:
ההגעה לארץ הקודש דווקא בזמן מלחמה ("התגשמות חלום, זה המקום הבטוח בעולם עבור יהודים"),
חלום ה-NBA ("לא רוצה להצטער בדיעבד")
וסוגיית הדת: "מוכן לישון במלון ליד המגרש או ללכת ברגל לאולם, לא אחלל שבת"

ראיין טוראל "ג'ורדן היהודי" כפי שכונה בארה"ב בראיון בלעדי: "רוצה להראות לעולם את היופי של ישראל ושל העם היהודי"

 ראיין טוראל.

פרטי אינסטגרם

מעטים השחקנים שמייצרים סביבם הילה ועניין עוד בטרם עלו למגרש לראשונה. ראיין טוראל, שחתם בשבוע שעבר בעירוני נס ציונה, עונה על הגדרה זו בדיוק.

הפורוורד היהודי בן ה-25 הפך לסנסציית מכללות לפני כשלוש שנים לאחר שהוביל את 'ישיבה יוניברסיטי' היהודית לשיא יוצא דופן של 50 ניצחונות ברציפות וסומן כמי שעשוי להיות היהודי האורתודוקסי חובש הכיפה הראשון ב-NBA. 

טוראל, בן למשפחה יהודית מלוס אנגל'ס והצעיר מבין שלושה אחים, התפרסם לאחר שהוביל את רשימת קלעי המכללות בכל ארצות הברית עם ממוצעים מרשימים של 27.1 נקודות למשחק לצד 5.5 כדורים חוזרים ו-2.7 אסיסטים, כל זאת כשהוא משחק עם כיפה על ראשו ומקפיד לשמור שבת וללכת ברגל למשחקים במידת הצורך על מנת שלא לפגוע בקדושתה.

בראיון בלעדי ל"ישראל היום" וראשון מאז חתם במועדון מהשפלה, משתף טוראל בתחושותיו לקראת ההגעה לארץ הקודש, מספר על הקשיים שעבר לאורך הדרך על מנת לשמור על אורך חייו, משתף ברצונו לשחק בנבחרת ישראל ולא מוותר על חלום ה-NBA הפרטי שלו.

2

טוראל במדי ישיבה יוניברסיטי, צילום: X

"בכנות, עבורי לשחק בישראל זה חלום שמתגשם. לשחק בארץ הקודש, ארץ אבותיי ואבותינו זה משהו שרציתי לעשות ללא קשר לחלום ה-NBA שלי והשאיפה להגשים אותו. אני גאה ובר מזל שניתנה לי האפשרות לשחק בנס ציונה ומחכה כבר לתחילת העונה", שיתף טוראל.

העובדה שבישראל מתנהלת בחודשים האחרונים מלחמה לא גרמה לך לשקול לוותר על ההצעה?

"לא, ממש לא. עבורי כיהודי, אם אני לא ארגיש בטוח במדינת היהודים, אז לא ארגיש בטוח בשום מקום בעולם. ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם עבור יהודים".

לאורך השנתיים האחרונות נקשר שמו של טוראל מספר פעמים עם קבוצות ישראליות שרצו לצרפו, אולם הוא העדיף לשחק בליגת הפיתוח (מוטור סיטי קרוז, קבוצת הבת של דטרויט פיסטונס) על מנת למקסם את סיכויו להגשים את חלום ה-NBA. הקיץ הוא החליט לזנוח את החלום באופן זמני ולצאת לראשונה בקריירה המקצועית שלו אל מחוץ לגבולות ארצות הברית.

"הרגשתי שעכשיו זה הזמן הנכון לקום ולעשות שינוי. שיחקתי שנתיים בליגת הפיתוח והרגשתי שהפרק הבא בקריירה שלי צריך להיות באירופה. היו לי בעבר הזדמנויות נוספת להגיע לישראל, אבל רציתי להמשיך שם כי החשיפה גדולה מאוד לקבוצות NBA. לשחק בישראל זה חלום ישן שלי ולכן כשההזדמנות הגיעה, זה הרגיש לי נכון ומתאים".

לאורך השנתיים האחרונות בליגת הפיתוח, זכה סיפורו של טוראל לפרסום רב וצוות צילום דוקומנטרי אף ליווה אותו ועקב אחריו עבור סרט שצולם לאמזון פריים ושודר ברחבי ארצות הברית. על אף גילו הצעיר, טוראל מודע היטב לכוחו והשפעתו ברשתות החברתיות ומנסה לנווט זאת להעלאת מודעות לנושאים חשובים כמו המאבק להשבת החטופים ועידוד תמיכה בישראל. "אני רוצה ומקווה להיות שגריר של ישראל על המגרש ומחוץ למגרש. אני אוהב את ישראל ורוצה להציג אותה באור טוב וחיובי.

"אני חושב שזה מאוד חשוב דווקא בימים מורכבים כאלה להציג ברשתות החברתיות שלנו את היופי של ישראל ושל העם היהודי. אני רוצה להוות דוגמה ולהיות מודל לחיקוי לילדים יהודים צעירים שרוצים גם להתחיל לשחק כדורסל ולא יודעים איך, אני רוצה להשפיע על ילדים ולגרום להם להגשים את החלום ולא להסס בגלל הרקע שלהם או המוצא שלהם, זה שהם יהודים לא אמור לעצור אותם מלהגשים את החלום שלהם".

 

"אני חושב שזה מאוד חשוב דווקא בימים מורכבים כאלה להציג ברשתות החברתיות שלנו את היופי של ישראל ושל העם היהודי. אני רוצה להוות דוגמה ולהיות מודל לחיקוי לילדים יהודים צעירים שרוצים גם להתחיל לשחק כדורסל ולא יודעים איך, אני רוצה להשפיע על ילדים ולגרום להם להגשים את החלום ולא להסס בגלל הרקע שלהם או המוצא שלהם, זה שהם יהודים לא אמור לעצור אותם מלהגשים את החלום שלהם".

דיברת בעברך על הרצון שלך להגשים את החלום ולשחק ב-NBA, אתה חושב שזו עדיין מטרה ריאלית?

"החלום שלי והמטרה שלי היא להגיע לפסגה ולמקסם את היכולות שלי כשחקן כדורסל. בסופו של יום, כשאפרוש, אני רוצה להיות מסוגל להגיד שעשיתי הכל על המגרש בשביל להגשים את החלומות שלי, אני לא רוצה להצטער בדיעבד. לאן שלא תוביל אותי הדרך, אעשה הכל בשביל להיות השחקן הטוב ביותר שאני יכול".

אתה שומר שבת ומקיים אורך חיים דתי גם כיום כשחקן מקצוען?

"בוודאי, אני שומר שבת וכשרות ומתפלל כל יום, זה נותן לי משמעת ומשמעות. אם אצטרך ללכת ברגל למגרש או לישון במלון ליד המגרש בשביל לא לחלל שבת, אעשה זאת, בעבר גם החמצתי משחקים שהתנגשו עם השבת. כל אחד יכול לעשות דברים ממוטיבציה מסוימת, האתגר זה להיות עקבי, כך גם בכדורסל – להתאמן גם כשאתה עייף או שאין לך חשק. זו המשמעת שלי ואורך החיים שלי וזה לי גם כשחקן כדורסל".

לשחק בנבחרת ישראל זה יעד עבורך?

"כן, לחלוטין. אשמח לשחק עבור נבחרת ישראל, זה חלום בשבילי ואני מקווה שאוכל להגשים אותו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה