שנה קשה לספורט בנס ציונה! ... מערכת "נס ציונה נט" מסכמת את "שנת הקורונה"

$(function(){})

כמו בכל התחומים, גם תחום הספורט סבל קשות ב 2020 ובאופן לא מפתיע, היתה זו אחת השנים הגרועות בספורט התחרותי הנס-ציוני:
עירוני נס-ציונה ספגה את הפגיעה הקשה ביותר במהלך הקורונה ומקבוצה שיכולה להאבק על תואר, סיימה את העונה בקול ענות חלושה.
הסקציה הצליחה להתאושש במהלך 2020 והיתה רחוקה שער אחד בלבד מהשארות דרמטית בליגת העל.
א.כ. סיימה את עונת הקורונה עם הפסקת משחקי הליגה, שלא חודשה, ואת העונה הנוכחית היא מתחילה עם תקווה לחזור ולהיות גורם משמעותי בליגת הכדוריד

ארכיון

בתמונות:  רועי אנקווה – התקווה של הסקציה, נמרוד לוי – ההחתמה הגדולה של עירוני העונה, ברק פריד – פורש ממשחק לאחר 20 שנה

 

השנה החלה מנקודת פתיחה לא רעה בכלל, הסקציה בליגת העל, עירוני מכוונת לפלייאוף העליון וא.כ. מקווה לחזור לצמרת.

 

בסיום חודש דצמבר 19 היתה הסקציה מדורגת במקום הלפני אחרון בליגת העל ממש בפתיחת הסיבוב השני. אמנם, הקבוצה היתה שקועה עמוק בתחתית, אולם פתיחת הסיבוב השני הראתה שהסקציה תאבק על מקומה בליגה עד לסיום. הסקציה היתה הראשונה לכבוש לרשתה של מכבי ת"א, כשסיימה איתה בתיקו 1:1 את המשחק שפתח את הסיבוב השני. שבוע לאחר מכן גברה הסקציה על מכבי נתניה, ונראה היה שהקבוצה יכולה לעמוד במשימתה להישאר בליגה.

הקורונה אמנם פגעה קשות בסקציה, אולם עם חידוש המשחקים הצליחה הקבוצה לחזור ולהאבק על מקומה בליגה ממש עד השריקה האחרונה. במחזור האחרון של העונה היתה הסקציה זקוקה לתיקו בחוץ מול קרית שמונה על מנת לעשות היסטוריה ולהבטיח עונה נוספת בליגה. אולם שער אחד של קרית שמונה, שנכבש בדקה ה- 50 ע"י עבדאללה חיילחל, הוריד את הסקציה לליגה השנייה.

את העונה הנוכחית פתחה הסקציה בצורה נוראית. הקבוצה התקשתה מאד בצד הכלכלי ולא הצליחה להתחזק על מנת להעמיד קבוצה ראויה. הסקציה פתחה את העונה עם רצף של שמונה משחקים ללא נצחון והברדים פשוט נראו רע. אולם אז חל המפנה הגדול. כאשר רועי אנקווה, מי שהיה מנכ"ל הפועל ראשל"צ רכש את זכויות הניהול במועדון ומאותו רגע השיגה הסקציה שבעה נצחונות מעשרה משחקים והיא מסיימת את השנה במקום החמישי בליגה, מרחק נקודה בלבד מהמקום השני שייקח אותה חזרה לליגת העל.

 

עירוני "חי מוטורס" נס ציונה היתה הקבוצה שנפגעה בצורה הקשה ביותר בתקופת הקורונה.

בתחילת עונת 19-20 העמידה עירוני קבוצה ששמה לה למטרה להגיע לפלייאוף העליון וללכת כמה שיותר רחוק בגביע המדינה. אל דקואן קוק, הקלעי הטוב בליגה, הצטרף ג'ף וויטי, השחקן הגבוה בליגה ויחד עם הצוות הישראלי הגיעה הקבוצה במהלך העונה עד לחצי גמר גביע המדינה, לראשונה בתולדות המועדון. גם בליגה נראתה הקבוצה מצויין כשדורגה בין חמשת המובילות כמעט לכל אורך העונה. בחצי גמר הגביע, עם קהל רב ביציע של יד אליהו, לא הצליחה הקבוצה להציג את היכולת שאפיינה אותה לכל אורך העונה, ונוצחה בידי נהריה.

פגרת הקורונה שינתה לחלוטין את פני הקבוצה. קוק, וויטי ופישר עזבו ובמקומם החתימה עירוני שלושה זרים שעל הנייר היו אמורים לקחת את עירוני עד לפלייאוף ואולי גם מעבר לכך. אולם הקבוצה לא התחברה, ספגה הפסד אחרי הפסד ורק ברגע האחרון הצליחה להשתחל למשחקי הפלייאוף. בסדרה של הטוב משלוש מול הפועל ירושלים , לא הוותה עירוני יריבה וסיימה את העונה בקול ענות חלושה.

מכת הקורונה השפיעה רבות גם על בניית הסגל העונה. אמנם הקבוצה הצליחה להחתים את נמרוד לוי, אחד הישראלים הבכירים בשוק, אבל היעדר הקהל והמצב הכלכלי הקשה, הביא את הקבוצה להכריז כי המטרה העונה היא אחת – להשאר בליגה. הקבוצה פתח את העונה בצורה רעה עם נצחון ליגה אחד בחמשת המחזורים הראשונים, הדחה מוקדמת בגביע ווינר ושלושה הפסדים בליגה הבלקנית. הפתיחה הגרועה גרמה לזעזוע בקבוצה שהחליפה שלושה שחקני חיזוק. בשבועיים האחרונים של 2020 נראה היה שהזעזוע עזר – הקבוצה העפילה לרבע גמר גביע המדינה, לאחר נצחון על הרצליה, ולראשונה העונה השיגה שלושה נצחונות רצופים בליגה, כולל ניצחו ראשון על מחזיקת הגביע הפועל ירושלים בחוץ. עירוני בהחלט יכולה להסתכל קדימה בתקווה

גם א.כ. לא ליקקה דבש בשנת 2020...כדוריד בנס ציונה 

 הקבוצה סימנה לה כמטרה לחזור לקדמת הבמה של הכדוריד הישראלי, אולם בדצמבר 2019 עמדה א.כ. על מאזן של שלושה נצחונות ושבעה הפסדים שהחזיר אותה לתחתית הליגה.

עד לפגרת הקורונה נאבקה א.כ. על הכניסה לפלייאוף, אולם שלושה מחזורים לסיום העונה הסדירה הופסקה הליגה, ובניגוד לענפי הכדור האחרים, היא לא חודשה.

בא.כ. קיוו מאד לפתוח את העונה הנוכחית בצורה הרבה יותר טובה. כל שחקני החיזוק הזרים הוחלפו, השוער המוכשר אורן מאירוביץ' נשאר, וכך גם המאמן עמרי מימון. את העונה פתחה הקבוצה בהפסדים בגביע איגוד השופטים, וגם במחזור הראשון של הליגה נוצחה הקבוצה. אולם מאז נראה כי א.כ. הצליחה להתייצב. הקבוצה השיגה ארבעה נצחונות ושתי תוצאות תיקו מתוך עשרה משחקים ולאחר 11 מחזורים היא מדורגת במקום השישי.

לפני כשבועיים נפרדה הקבוצה מאחד הסמלים הכי גדולים שלה – ברק "אובומבה" פריד, שהודיע על פרישה מכדוריד לאחר 20 שנות פעילות.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה