היום: משחק אימון של נס ציונה מול הפועל ת"א ללא קהל

$(function(){})

לאחר חודשיים של פגרה כפוייה. חזרו אוהדי הכדורגל בנס-ציונה קצת לחייך. ליגת העל בכדורגל, שהיה ספק רב לגבי המשך קיומה העונה, תחזור אל כר הדשא בשבוע הראשון של יוני. הסקציה, שנמצאת כזכור בשיאם של מאבקי ההישרדות, חזרה כבר לאימונים ואף הצליחה להחזיר לשורותיה ארבעה מתוך חמשת הזרים של הקבוצה.

צילום עצמי

מיד עם ההחלטה לחידוש האימונים ללא הגבלות, הנהלת המועדון בראשותם של היו"ר, דודו עוז והמנכ"ל, רונן זייגרמן, פתחה במשא ומתן מכובד, יעיל וקצר והגיעה לסיכום מהיר עם שחקני הקבוצה על הפחתה בגובה השכר הנותר לעונה זו. כל השחקנים, ששהו בחל"ת במהלך החודשיים האחרונים, התייצבו רעבים לאימונים ולמרות ששמרו על כושר לאורך כל התקופה, החלודה ניכורה היטב.

בגזרת הזרים הסיפור היה מסובך הרבה יותר. כל  חמשת הזרים הסכימו כמעט מיד לחזור לישראל וגם לקצץ בשכרם, אולם בעוד שאת דריס וויטנס היה קל יחסית להחזיר מבריסל, הרי של את שני האלבנים, ימיר היקה וסביאן לילאיי היה כמעט בלתי אפשרי, היות וכמעט בלתי אפשרי לטוס בתקופה זו מאלבניה. בקבוצה הסתייעו במשרד החוץ ובמשרד התרבות והספורט וכן בסגנית שגריר ישראל באלבני, ליאורה פלג, שהצליחו להעלות את שני השחקנים על טיסה הומניטרית שיצאה מטיראנה לפרנקפורט ומשם לארץ. בקבוצה ביקשו להודות לכל מי שעזר במהלך המסובך וכן לירדנה ויעקב אמסלם, הבעלים של משרד הנסיעות "אמסלם טורס" שגם להם היה חלק לא מבוטל במהלך.

הסיפור המסובך באמת היה של שני האפריקאים של הקבוצה, סאקו טורה ומוסה מאזו. במדינותיהם, ניז'ר וגמביה אין שום טיסות, גם לא הומניטריות, מלבד אלו שמאשרים נשיאי המדינה בעצמם. מוסה מאזו, קפטן הנבחרת הלאומית של ניז'ר ניצל את קשריו האישיים עם נשיא ניז'ר על מנת לעלות על אחת מהטיסות הללו ולהגיע לאירופה ומשם לארץ. לסאקו טורה הצעיר, אין כאלו קשרים במדינתו ולכן הוא הזר היחיד של הסקציה שלא יחזור לישראל.

רונן זייגרמן: " יש לנו 7 משחקים במהלך הפלייאוף, כל אחד מהם הוא גמר גביע עבורנו. אני מעריך שבכדי להישאר בליגה צריך לצבור כ 11 נקודות. אני בטוח שזה אפשרי ושנישאר בליגה!"

ארבעת הזרים שנחתו השבוע עברו מיד למלון "סי הוטל" בנווה אילן, שם ישהו בשבועיים הקרובים בבידוד. יו"ר הסקציה, דודו עוז, שמשמש כמנכ"ל רשת "סי הוטלס" היה זה שכמובן סידר לשחקנים את החדרים במלון בו יוכלו להתארגן לקראת החזרה למגרשים. היות והבידוד  יסתיים לפני שני מחזורי הליגה הראשונים, תאלץ הקבוצה להסתדר ללא הארבעה.

הסקציה תמשיך לשחק באצטדיון בפתח תקווה כשנכון לכתיבת שורות אלו, הסכים להפחתה של 20% בדמי השימוש באצטדיון. בסקציה ניסו להוביל מהלך שיחזיר את המשחקים לאצטדיון בנס-ציונה, היות וממילא אסורה כניסת הקהל למגרשים. אולם המהלך לא הצליח היות וזכיין השידור סירב בטענה שהאצטדיון העירוני אינו מכיל את המתקנים הראויים לשידור טלוויזיה וגם לא את המתקנים הדרושים לשימוש במצלמות ה VAR. 

"כולנו נרגשים ומצפים בכליון עיניים לחזרה למגרשים", אמר השבוע מנכ"ל הקבוצה, רונן זייגרמן, "אמנם המשכנו לשמור על קשר מהלך כל תקופה הקורונה, והשחקנים עבדו לבד על מנת לשמור על כושר, אבל לכולנו היה מאד קשה לקטוע את העונה ממש לפני השיא. אני מסיר את הכובע בפני כל השחקנים שהסכימו מיד לקיצוץ בשכרם וזאת רק על מנת לחזור למגרש. עומד בפנינו עכשיו אתגר עצום  - להשאר בליגה. אנחנו בפיגור מבחינת אימונים לאחר  שכמעט כל קבוצות הפלייאוף התחתון גם התחילו להתאמן לפנינו וגם השאירו בארץ את השחקנים הזרים כך שהם לא צריכים עכשיו להיות בבידוד. יחד עם זאת, אני בטוח שנעמוד במשימה שלנו – יש לנו קבוצה של לוחמים שאני שומך עליהם במאה אחוז"

כזכור, הליגה נמצאת בשלב הפלייאוף והסקציה, שסיימה את העונה הסדירה במקום ה- 15 מתוך 16 תשחק בפלייאוף התחתון ותנסה להנצל מירידה. שתי הקבוצות האחרונות, בתום הפלייאוף ירדו ללאומית כשהסקציה מרוחקת נקודה אחת בלבד מקרית שמונה שבמקום ה 14. את המקום האחרון תופסת הפועל רעננה עם 5 נקודות פחות מלסקציה. המשחק הראשון של הקבוצה, שיהיה גם זה שיפתח את הפלייאוף התחתון יתקיים ביום רביעי, 3.6, באצטדיון בנתניה שם תתארח הסקציה אצל הפועל חדרה שהבטיחה מעשית את השארותה בליגה. ביום ראשון, 7.6, תארח הסקציה במחזור השני את מכבי נתניה שגם היא נמצאת כבר בחוף מבטחים.

זייגרמן: "יש לנו 7 משחקים במהלך הפלייאוף, כל אחד מהם הוא גמר גביע עבורנו. אני מעריך שבכדי להשאר בליגה צריך לצבור כ 11 נקודות. מעשית זה אומר לנצח שלושה משחקים ולסיים בעוד שניים בתיקו. יש חשיבות גדולה לאיך נתחיל את המשחקים, כי אם נצליח לנצח את שני המשחקים הראשונים, נצבור בטחון ונמשיך לנצח. אם לא נצליח, הלחץ יגבר וזה יהיה קשה יותר לעמדו במשימה. חבל לי מאד שאסור לקהל שלנו להגיע, אבל אני בטוח שכולם יחזיקו לנו אצבעות"

רגע לפני שחוזרים למגרש חשוב לזכור : 

הליגה תחל ביום רביעי 3.6, אז תתארח הסקציה אצל הפועל חדרה באצטדיון בנתניה. ארבעה ימים לאחר מכן תארח הסקציה את מכבי נתניה באצטדיון המושבה בפ"ת. כל משחקי הליגה יערכו ללא קהל .

הסקציה תאלץ להסתדר בשני המשחקים הראשונים, ללא הזרים ששוהים בבידוד במלון "סי הוטל" בנווה אילן, שסידר להם יו"ר הקבוצה, דודו עוז, מנכ"ל רשת "סי הוטלס"

בסקציה קיוו שיוכלו לחזור לשחק בנס-ציונה, היות ואסורה כניסת הקהל, אולם זכיין השידור סירב היות והאצטדיון העירוני אינו מתאים לשידור טלוויזה ברמה גבוהה ולשימוש במצלמות ה VAR

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה