$(function(){})

שנה חדשה בפתח ולפנינו חודש שברובו חגים, חופש, ארוחות משפחתיות והרבה מאוד אוכל. לצד כל ה"פאן" והחגיגה של תקופת החגים, יש מי שדווקא חושש מ"העושר" התזונתי שיש לזמן הזה להציע. לקראת חגי תשרי הדיאטנית הקלינית שירה נחושתן ביטון מהמרכז הרפואי "מדיקל- טופ" מעניקה מספר המלצות- כך תעברו את החגים בשלום.

יחצ שלום אלבז

ההמלצות של שירה נחושתן ביטון לתקופת החגים:

1. אל תגזרו עליכם "צומות" למיניהם, לא בתקופה שלפני החג ולא בערב החג עצמו, אי האכילה תגרום  לכם להגיע אל שולחן החג מורעבים, לכן במהלך היום מומלץ לאכול כרגיל או מעט פחות ולהגיע אל הארוחה בערב ברעב "נעים".

  1. שלבו ירקות, סלט רענן הוא תמיד תוספת מעולה לכל ארוחה, לצד הוויטמינים והמינרלים שהירקות מעניקים לנו הם גם יתרמו לתחושת השובע.
  2. הקפידו לשתות מים כבשגרה, מים עוזרים למערכת העיכול לפעול באופן תקין והימנעו משתייה ממותקת.
  3. בארוחות החג לרוב ישנם מאכלים מיוחדים שאינם חלק מהשגרה התזונתית, לכןכדאי להסתכל על כל המאכלים שיש על השולחן, לבחור את המנות שאנחנו ממש אוהבים ומהם לאכול.
  4. אל תוותרו על ארוחות הביניים- אחרת תגיעו רעבים יותר לארוחה המרכזית
  5. נסו לאכול בנחת, באיטיות, לדבר, להנות מהאכילה, מהחברה.
  6. בסוף הארוחה, כשהשולחן מתמלא בעוגות, פירות ופיצוחים- עצרו רגע, התבוננו ובחרו מה הכי מתחשק לכם, ולכו עם התחושות בהנאה וללא רגשות אשם.
    8. נצלו את החגים לטיולים עם משפחה וחברים, עשו פעילות ספורטיבית משחררת ומהנה.
  7. זכרו לא להיות קשים מידי או להלקות את עצמכם, רובנו אוכלים יותר בחגים, זה חלק מהעניין ומשמחת החגים, הימנעו מחשיבה דיכוטומית כדוגמת "הרסתי הכל" ותחזרו לשגרה בריאה.

10.היו קשובים לעצמכם, לגוף ולנפש שלכם, תהיו שלמים עם הבחירות שלכם והכי חשוב- תהנו מהחברה, מהמשפחה ומהאוכל הטעים.

הדיאטנית הקלינית שירה נחושתן ביטון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה