$(function(){})

תה הוא אחד מהמשקאות הפופולריים ביותר בעולם, והוא מככב בתרבויות רבות: הצ'אי ההודי, התה היפני שמוגש בטקס מיוחד, תה ארוחת הבוקר האנגלי המסורתי ועוד. לכל אחד מהמקומות האלה, ולרבים אחרים, יש את סוג התה שלו , יחד עם אופן ההכנה המקובל, דרך ההגשה ולעתים אפילו כללי נימוס מיוחדים הנוגעים לשתייה עצמה. גם סוגי התה נבדלים זה מזה במאפיינים רבים. בכתבה הזו תוכלו ללמוד על סוגי התה השונים, מאיפה הם מגיעים ואיך מבדילים ביניהם.

pexels

מה ההבדל בין תה לחליטה?

אם יצא לכם לבקש תה בבית קפה ולשמוע את התשובה "יש לנו רק חליטות", אל תרימו גבה מול המלצר - באמת מדובר בשני משקאות שונים. תה הוא המשקה שנוצר מחליטה של עלים מצמח הקרוי קמליה סינית, או מחליטה של ניצני העלים שלו. כדי להכין תה, צריך לחלוט את העלים בטמפרטורה של 80 עד 100 מעלות צלזיוס. לעתים מוסיפים לתה תבלינים, עשבים או טעמים של פירות, אבל הבסיס חייב לכלול את עלי שיח הקמליה הסינית, שנקרא גם צמח התה. מסיבה זו, אין דבר כזה תה ללא קפאין. אם אתם מעוניינים במשקה חם שאין בו קפאין, חליטה של צמחים אחרים היא התשובה בשבילכם.

 

מאיפה התה מגיע?

כדי לגדל את צמח התה נדרש אקלים חם, ולכן לא מפתיע שמרבית התה מיוצר במדינות בעלות אקלים טרופי כמו סין, הודו, טייוואן, פקיסטן וסרי לנקה.

שיחי תה יכולים להגיע לגובה של כ-15 מטרים, וכדי לעודד את צמיחתם נהוג לגזום אותם כך שיישארו בגובה של מטר וחצי בלבד. את עלי התה אוספים פעם בכמה חודשים, כשהעלים שנקטפים עבור הכנת התה יהיו הניצנים והעלים הצעירים יותר. ככל שהעלים צעירים יותר ושלמים יותר, כך התה שנחלט מהם נחשב טעים ויוקרתי יותר. המחיר שלהם יהיה גבוה בהתאם.

 

על זני התה

הידעתם שתה ירוק, תה לבן ותה שחור מופקים בדיוק מאותו הצמח? לצמח התה יש שני תתי מינים, שהם התה ההודי והתה הסיני שהוא הזן הנפוץ יותר. כל שאר זני התה הם תמיד הכלאה בין שני הזנים האלה. אז מה בכל זאת ההבדל בין סוגי התה? המקור של הבדלי הטעמים בין סוגי התה השונים הוא באופן עיבוד התה.

קיימים שישה סוגים עיקריים של תה: לבן, ירוק, שחור, צהוב, אולונג ומותסס. שני סוגי התה הנפוצים ביותר בעולם הם התה השחור והתה הירוק. כמו בכל סוגי התה, ההבדל ביניהם טמון בחמצון שהעלים עברו.  תה ירוק עובר חימום מיד לאחר הקטיפה, בדרך כלל בשיטה הסינית המסורתית - הקפצה בווק גדול. תהליך זה עוצר באופן מלאכותי את תהליך החמצון של העלים. תה שחור, לעומת זאת, הוא תה מחומצן לחלוטין - כדי להאיץ את תהליך החמצון הוא עובר במכבש מיוחד שפוצע את העלים.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה