3 קינוחים כשרים לליל הסדר: פלאן קפה, שוקולד נוגט ופודינג אורז

$(function(){})

3 מתכוני קינוחים כשרים לליל הסדר: פלאן קפה קר ורענן, שוקולד נוגט עשיר ופודינג אורז מתקתק בגימור קרמל יפתו גם את האורחים המפוצצים – לקחת עוד ביס

המתכון באדיבות מחלקת התזונה של מותג מוצרי החשמל Teka

פלאן קפה

רכיבים:

20 גרם עמילן תירס

40 מ"ל מים

400 מ"ל חלב סויה

100 מ"ל קפה

2 גרם אבקת אגר אגר

60 גרם סוכר חום

2 גרם מלח

 פלאן קפה צילום סטודיו teka

הוראות הכנה:

המיסו את עמילן התירס במים על אש נמוכה ללא הרתחה, הוסיפו בהדרגה שאר המרכיבים בתבנית והביאו לרתיחה. לאחר שהסוכר נמס מנמיכים שוב את האש ומערבבים על אש קטנה במשך מספר דקות עד שהתערובת מסמיכה. יוצקים את התערובת לתבניות ומניחים לה להתקרר במקרר למשך שעתיים לפחות. מומלץ לבשל את הפלאן יום לפני ההגשה ולצנן במשך לילה שלם. להגשה ניתן לשלב עם סירופ שוקולד קצפת או שוט אספרסו.

 

שוקולד נוגט

מצרכים עבור 1 קילו שוקולד נוגט)

200 גרם שוקולד מריר (70% קקאו)

400 גרם שוקולד לבן

400 גרם קרם קקאו

200 גרם אגוזי לוז קלויים

מעט מלח

 שוקולד נוגט צילום סטודיו teka

הוראות הכנה

חתכו את השוקולד המריר והמיסו אותו בטכניקת "אמבט מרים" (השריה בכלי נירוסטה מעל אדי מים רותחים). ניתן גם להמיס את השוקולד במיקרוגל על מנת להימנע משריפת השוקולד יש לחממו בטמפרטורה הנמוכה ביותר למשך דקה, לבדוק אם נותרו גושים ולהוסיף זמן חימום בעת הצורך. כאשר השוקולד נמס לחלוטין מרחו אותו על בסיס תבנית ומצדדיה, באופן אחיד שיכסה את כל התבנית. הפכו את התבנית על מנת להוציא את השוקולד העודף והניחו את המגש במקרר למיצוק השוקולד. כאשר השוקולד מוצק, חזרו על הפעולה בכדי שכל חלק בתבנית יהיה מכוסה בשוקולד. את השוקולד העודף שמרו בצד להמשך. החזירו את המגש למקרר עד שהשוקולד יתמצק.

לצורך הכנת המילוי, המיסו את השוקולד הלבן. כאן עדיף להשתמש ב"אמבט מרים", כיוון ששוקולד לבן נוטה להישרף במהירות. כאשר השוקולד מומס לגמרי, הוסיפו קרם קקאו, אגוזי לוז חתוכים וחצי וקורט מלח. מזגו את המלית לתבנית המכוסה בשוקולד, והחזירו את התבנית למקרר עד שגם המילוי יתמצק. לאחר מכן, הוציאו את התבנית מהמקרר, המיסו את שארית השוקולד המריר ששמרתם בצד ומזגו את השוקולד המומס על כל המילוי. החזירו את התבנית למקרר למשך 2-3 שעות. הוציאו את התבנית והגישו את הנוגט בטמפרטורת החדר. 

 

 

פודינג אורז

מתכונים (עבור 8 מנות)

1 ליטר חלב עזים

קליפת לימון

1 מקל קינמון

1 כפית מלח

2 כפות ליקר אניס

100 גר' אורז

100 גר' סוכר

סוכר לקישוט (אופציה)

מים

 פודינג אורז צילום סטודיו teka

הוראות הכנה:

חממו בסיר חלב עזים עם קליפת לימון, מקל קינמון, מלח וליקר אניס עד לרתיחה, הסירו מהאש והניחו לתערובת להתקרר במשך כ-10 דקות.

בסיר נפרד כסו את האורז במים רותחים, ובשלו בחום בינוני-גבוה עד שהמים נספגים באורז, הוסיפו את תערובת החלב והתבלינים ובשלו על אש קטנה במשך 40 דקות עד לשעה, ערבבו מידי פעם, עד שהתערובת מסמיכה והאורז רך. הוסיפו את הסוכר ובשלו על אש קטנה למשך 10 דקות נוספות. מזגו את פודינג האורז לתוך 8 קעריות או כוסות והניחו להן להתקרר בטמפרטורת החדר, לפני שתאחסנו במקרר. קררו לגמרי לפני ההגשה.

לפני ההגשה ניתן לתת לקינוח גימור של שכבה דקה של קרמל או לפזר קינמון מגורר בחלקו העליון. עבור גימור הקרמל, פזרו אבקת סוכר מעל הפודינג וקרמלו באמצעות מבער.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה