$(function(){})

רעש הוא קול רם ולא נעים שמפריע לשגרת החיים התקינה. לרוב הרעש הוא בלתי צפוי, חסר כוונה או משמעות. מכיוון שכל אחד מאיתנו הוא יחיד ומיוחד במינו, גם ההגדרה של רעש שונה מאדם אחד למשנהו. כלומר, צלילים שאנשים מסוימים יגדירו כרעש יוגדרו כצלילים נעימים או בלתי מזיקים אצל אחרים.

צילום יח"צ

עם זאת, יש צלילים שאין לגביהם ויכוח שהם מהווים רעש ומפריעים לכלל הציבור (למשל פטישי אוויר או מטוסים) – מה שהביא לחקיקת חוק בישראל למניעת מפגעים ב-1961 שכולל התייחסות לרעש ומגדיר "מפגעי רעש". בנוסף, החדרה של צלילים למרחב הפרטי של האדם (או קבוצה של אנשים) בניגוד לרצונו/רצונם מהווה מפגע רעש. נהוג לחלק את הרעש לכמה עוצמות שנמדדות ע"י דציבלים:

  • רעש מעל 60 דציבלים – רעש מפריע
  • רעש מעל 65 דציבלים – רעש שפוגע באיכות החיים
  • רעש מתמשך או חד-פעמי (התקפי) מעל 70 דציבלים – רעש מזיק

ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה?

כדי שתדעו שאין להקל ראש או אוזן ברעש כי הוא יכול לגרום לנזקים רבים, למשל:

  • נזק לשמיעה – רעש מתמשך או חזק הורס את תאי השיער שנמצאים בתעלת האוזן הפנימית. זהו הרס קבוע שאינו ניתן לריפוי
  • נזק נפשי – רעש פתאומי וחזק יכול לגרום לאדם להיבהל, למתוח את שריריו שלא לצורך, להזרים בגופו אדרנלין, להאיץ את קצב ליבו, להעלות את לחץ הדם ואף לגרום להזעה מיותר בטווח הקצר ולעצבנות ומיגרנות בטווח הארוך – מה שיכול להקשות על ניהול אורח חיים תקין

אמנם יש כאלו שטוענים ש"לכל רעש יש פוטנציאל להפוך למוזיקלי" (למשל המלחין האמריקאי ג'ון קייג') , כך שלרעש יש גם יתרונות, למשל: מחקרים מראים ששקט מוחלט אינו מצב מיטבי, כך שכמות מסוימת של רעש (רמות מתונות של רעש) יכולה להיטיב עם התפקוד הקוגנטיבי של האדם.

המשמעות היא שרעש יכול להועיל לאנשים שסובלים מהפרעת קשב, זאת מכיוון שהם זקוקים לכמות גדולה יחסית של רעש לצורך תפקוד קוגנטיבי מטבי. מצד שני, רעש יכול לפגוע כאמור באנשים שאינם סובלים מהפרעת קשב ונחשב לאיום ממשי על בריאות הציבור – מה שהביא רבים לטעון שהמשבר הבריאותי הבא ייגרם בגלל מפגעי רעש.

אוזניות מבטלות רעש- הפתרון שלכם לרעש

אם גם אתם סובלים מרעש בטח תשמחו לדעת שיש פתרון בהישג יד ואוזן. ולא, אנחנו לא מדברים על אטמי אוזניים אלא על אוזניות מבטלות רעש. כיום ניתן ליהנות מהאופציה הזו במגוון של אוזניות כמו אוזניות קשת אלחוטיות, אוזניות ספורט אלחוטיות ועוד, אבל אוזניות קשת מומלצות במיוחד כאוזניות מבטלות רעש מסיבה אחת – הן מאפשרות לכם לשקוע במוזיקה שאתם אוהבים ולחוות אותה באופן מושלם ללא הפרעות.

אם אתם מחפשים את אוזניות הקשת האלחוטיות הטובות ביותר, כדאי שתכירו את אוזניות נורהפון (NuraPhone). אוזניות מבטלות רעש לא רק מבטלות רעש באופן אקטיבי, אלא עושות הרבה יותר מזה. למשל:

  • הן מותאמות למבנה האוזן של המאזין הודות למנגנון ייחודי שמזהה התאמה לאוזן
  • הן מבוססות על טכנולוגיה חדשנית שמייצרת פרופיל שמע וסאונד מדויק בהתאמה אישית
  • הן מאפשרות חיבור למיקרופון גיימינג
  • הן כוללות אפשרות למצב חברתי שבו המאזין יכול לקבוע אם להתחבר/להתנתק לסביבה
  • הן כוללות כפתורי מגע בהתאמה אישית
  • הן כוללות מנגנון התנגדות לזיעה
  • הן מאפשרות 20 שעות רצופות של האזנה למוזיקה

אוזניות הקשת  מיוצרות ע"י חברת נורה (Nura) שכבר ב-2018 חוללה מהפכה ופיתחה טכנולוגיה חדשנית, מה ששינה לתמיד את הדרך שבה אנחנו שומעים מוזיקה. למעשה, החברה המציאה מחדש את האוזניות הקשת ומאפשרת לכל אחד ליהנות מסאונד שמותאם לפרופיל השמע שלו. נשמע מצוין, נכון?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה