אוכל לכלבים – כך תתאימו את האוכל לכלבכם בצורה המיטבית

$(function(){setImageBanner('0ea318f1-b79e-4cd5-8403-9003f80834e1','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45894,'Image','');})

איזה אוכל מתאים לכלב שלכם? איך לבחור נכון אוכל לכלבים וכיצד תדעו שהאוכל שבחרתם מתאים לתזונה המומלצת לכלבכם? מה עדיף לתזונת הכלב – אוכל יבש, אוכל רטוב או שילוב של שניהם? הכנו עבורכם כתבה בנושא בחירה נכונה ומיטבית של אוכל לכלב, אך מומלץ לפנות גם לווטרינר כדי לקבל ייעוץ מקצועי בנושא תזונה נכונה ובריאה לכלבים.

freepik

בחירה נכונה של מזון לכלב

רוב בעלי הכלבים מוטרדים ומתלבטים בנושא התזונה המתאימה והבריאה ביותר לכלבם, הם מעוניינים להעניק לחיית המחמד את האוכל הטוב והמתאים ביותר, אך יש מבחר עצום של אוכל לכלבים לכן הבחירה עשויה להיות מבלבלת. בחירת האוכל לכלב משפיעה על תזונתו ובריאותו, ובדיוק כפי שאתם מקפידים על תזונה נכונה עבורכם – כך עליהם לנהוג בעת בחירת האוכל לכלב שלכם.

התאמה נכונה של האוכל לכלב מונעת מחלות רבות, בעיות עור נפוצות, השמנה, זיהומים והפרעות הורמונליות. אוכל בריא כולל את כל המרכיבים והצרכים הנחוצים לתזונת הכלב, אך במצבים מסוימים יש לבחור אוכל שונה המותאם לגיל הכלב ולמצבו הבריאותי. ישנם הבדלים בין סוגי מזון המיועדים לגורים לבין אוכל לכלב בוגר או קשיש. כמו כן, יש מותגים מובילים המייצרים אוכל איכותי לכלבים ועדיף לבחור את המוצרים שלהם.

סוגי אוכל נפוצים המתאימים לכלב

לבטח גם אתם מכירים את שני הסוגים העיקריים של אוכל לכלב – מזון יבש ומזון רטוב. אך מעבר לשני סוגים אלו, יש למעשה, סוגים רבים של אוכל לכלב.  סוגי האוכל הנפוצים הם:

  • אוכל יבש לגורים
  • אוכל יבש לכלב בוגר
  • אוכל יבש לכלב מבוגר
  • שימורים ומעדנים (אוכל רטוב)
  • אוכל לכלב היפואלרגני
  • אוכל לכלב לאחר סירוס או עיקור
  • אוכל דיאטטי לכלב הסובל ממשקל יתר
  • אוכל מיוחד לכלבים עם עור רגיש
  • אוכל ייעודי לטיפוח פרוות הכלב
  • אוכל לכלבים עם מערכת עיכול רגישה

טיפים לבחירה נכונה

כאשר אתם בוחרים אוכל לכלב שלכם באתר או בחנות עליכם להתייחס לגיל הכלב ולמצבו הבריאותי, וכמובן מומלץ לבחור אוכל איכותי בטעמים המועדפים על חיית המחמד שלכם. בנוסף, יש להתייחס למשקל הכלב ולבעיות בריאותיות מהן הוא סובל, בביקור אצל הווטרינר כדאי לשקול את הכלב ולקבל ייעוץ לגבי תזונה נכונה לכלבים חולים ולחיות מחמד הסובלות מהשמנה או כל בעיה בריאותית אחרת המחייבת תשומת לב מיוחדת גם מבחינת תזונה.

יש להתאים את האוכל גם לגזע של הכלב, יש גזעים אלרגניים וכלבים מגזעים שונים הידועים במערכת עיכול רגישה. כדי לספק לכלבים תזונה מתאימה ובריאה חשוב לבחור את האוכל המתאים להם ביותר. יצרני המזון המובילים מציעים מגוון רחב של סוגי מזון יבש ורטוב המכילים תוספות שונות כמו סלמון, שמן זית, שמן פשתן, כבש, ספירולינה, בקר, אורז ועוד.

בחירת אוכל לכלבים מושפעת גם ממגבלות התקציב שלכם, עם זאת מומלץ להשקיע במזון איכותי המותאם לכלב וכך תוכלו לשפר את בריאותו ולמנוע ממנו מחלות וזיהומים, וגם הפרווה של הכלב תבריק והכלב יסבול פחות מנשירת שיער, מגירויים בעור ומגזים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה