אחזקת מבנים – חברה חיצונית כן או לא?

$(function(){setImageBanner('77c39e01-189f-4928-8cf7-8104ccb22292','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

אחזקת מבנים היא תיאור כללי לכל שירותי האחזקה בכל החלקים השונים המרכיבים בניין מגורים. במידה ורוצים שבניין יתפקד כראוי יש לדאוג למעליות תקינות, מערכות חשמל, מערכות כיבוי אש ומערכות חירום אחרות תקינות. ישנן תקנות מאוד ספציפיות בחוק אשר מסבירות איך יש לתחזק מערכות אלו.

freepik

בעבר לתחזק בניין מגורים היה עניין פשוט. אולם, בימים אלה מדינת ישראל נמצאת בתנופת בנייה וכמות הבניינים גלדה כמו גם הבניינים עצמם שהולכים והפוכים גדולים יותר. ואיתם גם גדלה המורכבות של המערכות אשר מרכיבות אותם. לצורך העניין, משאבת מים הינה מערכת מורכבת מאוד. גנרטור חירום. ושאר מערכות הבניין. מצריכות ידע של מקצוען בתחום הזה בצורה בלעדית.

על מנת להבין למה ועד בית אינו מסוגל להתמודד בצורה עצמאית עם טיפול בכלל המערכות הכנו לכם רשימה של מרבית המרכיבים בבניין מגורים חדש ובנוסף, קוים מנחים אחזקת מבנים.

להלן סקירת המערכות אשר מחויבות בבדיקה וטיפול שוטף על פי החוק:

חשמל

מערכות החשמל המורכבות בבניין מגורים מחייבות רישיון בתוקף והסמכה ספציפית שניתנת על ידי משרד העבודה על מנת לגשת ולטפל בתקלות אצלנו בבניין. מערכות החשמל בבניין הן חיוניות בשגרה כיוון ואי אפשר להתקיים בימינו ללא חשמל. המערכות הללו עוד יותר חשובות במקרי חירום בהם אספקת החשמל נקטעת מסיבה כזו או אחרת ואז הגנרטור נכנס לפעולה וכל מערכת החירום אשר במידה ואינה מתוחזקת כראוי לא תתפקד ככל.

מעליות

כולנו כבר מכירים את המדבקה במעלית שמציינת מתי היה הטיפול האחרון. הימצאות המדבקה הזו מעולה כיוון ומעלית היא מערכת שאנחנו עוברים בה באופן יום יומי. לכן כל לעקוב אחרי מעקב הטיפולים שלה. מיותר לציין שללא מעלית חיינו קשים בהרבה ואף בלתי אפשריים לאנשים מסויימים שאינם מסוגלים לרדת עשרות קומות במדרגות

מערכות מים

בכל בניין מגורים חדש מעל 6 קומות קיימת מערכת של משאבות מים אשר אחראיות לספק מים בצורה סדירה לקומות הגבוהות והנמוכות כאחת. שלא כמו המעלית, משאבת המים אינה בולטת לעין ומעקב אחרי הטיפולים שלה הינו עניין מעט יותר מסובך. כמו שאר המערכות המורכבות, גם משאבות המים מחייבות אדם אשר הוסמך לכך על ידי משרד העבודה ובמידה ואדם ללא הסמכה יטפל במערכת זו ייתכן ויגרום נזק רב.

מאגר

בכל בניין חדש מעל 6 קומות היום גם חייב להיות מאגר מים. תפקידו של המאגר הוא לספק מים במקרי חירום וגם בשגרה. לדוגמא, במקרה של שריפה המאגר מחובר למערכת הכיבוי בבניין. דוגמא נוספת, במקרה והעירייה לא תוכל מסיבות אלו ואחרות לספק מים לאזורים מסוימים בעיר נאלץ להשתמש במי המאגר. תפקיד המים במאגר חשוב מאין כמותו ולכן ישנם קריטריונים נוקשים בחוק כיצד יש לתחזק מאגר מים. בין היתר, על הפתחים צריכים להיות רשתות ואטמים תקינים. המאגר צריך להיות מחוטא פעמיים בשנה. תחזוקת מאגר מים תתבצע על ידי אדם אשר מוסמך לכך על פי חוק בלבד.

מערכות חירום

תפקידן של מערכות החירום בבניין הינו לשמור על חיי אדם. בנוסף הן עוזרות לנו לנהל אורך חיים תקין במידה וישנן תקלות. דוגמאות למערכות החירום בבניין הן מאגר המים, גנרטור חשמל. ועוד.

תפקידן של מערכות החירום משמעותי ולכן על פי חוק ישנה התייחסות רבה לכך שתפעולן יבוצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בלבד אשר מועסקים על ידי חברות האחזקה.

 

ישנן לעיתים מערכות נוספות אשר מצריכות תשומת לב ותחזוקה ורשימה זו הינה לרוב חלקית בלבד.

לסיכום, פעמים רבות אנו מנסים להקל קצת על העלויות של תפעול הבניין מגורים. אבל חשוב לזכור שבבנייני מגורים חדשים ישנן מערכות רגישות אשר החיסכון עשוי להיות מסוכן.

בבנייני מגורים חדשים הגישה שבה אדם אחד יכול לנהל את כל תחזוקת הבניין הינה גישה שגוייה, אשר עשויה לסכן חיי אדם. במידה ואתם מתגוררים בבניין מגורים גבוה אנו ממליצים ליצור קשר עם חברת אחזקת מבנים ולקבל הצעת לתפעול תחזוקת הבניין, עוד היום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה