אחסון לאתר וורדפרס - איך בוחרים חברה מתאימה?

$(function(){})

אם אתם מקימים אתר חדש לעסק שלכם, אתם יודעים שצריך גם למצוא חברת אחסון אתרים איכותית ומקצועית, שתעלה לכם את האתר במהירות הרצויה וגם לגבה מחיר נוח עבור השירות, אבל אלה לא הפרמטרים החשובים היחידים בבחירת חברת אחסון אתרים, כי בחירת החברה יכולה להשפיע בהיבטים רבים על רמת התפקוד של האתר ולכן, יש כמה היבטים חשובים, שכדאי להכיר לפני שאתם בוחרים אצל מי לאחסן את האתר שלכם.

depositephoto

מה זה אחסון אתרים?

קיימים סוגים שונים של אחסון אתרים. אנשי קידום אורגני בגוגל למשל, יעדיפו שירותי אחסון אתרים SEO, שעונה על הצרכים הספציפיים שלהם, כמו נוחות התפעול של האתר, מינימום התעסקות טכנית, ממשק אחסון נוח ועוד.

אבל כל היתרונות של סוג זה של אחסון, הופכים אותו נוח ואיכותי יותר, גם עבור משתמשים אחרים, שלא עוסקים בקידום אורגני.

בכל מקרה, אחסון איכותי הוא קריטי, כי הוא יכול להשפיע על פרמטרים שונים באתר שלכם:

מהירות טעינה

אתר ועמודים באתר, אם הם נטענים לאט, גורמים למה שנקרא "נטישה" של גולשים. הגולשים מתייאשים מהר והולכים לחפש אתר יותר ידידותי למשתמש.

 

אבטחה

אחד השיקולים הכי חושבים בבחירה של חברת אחסון לאתר שלכם, משפיע כמובן על בטיחות הגולשים באתר, על רמת האמינות של האתר בעיניי הגולשים ועל רמת ההגנה שהאתר שלכם מקבל בפני תקיפות שונות ברשת.

 

התאמה לצרכים מיוחדים של אתרי וורדפרס

חברת אחסון שמספקת שירותים לאתרי וורדפרס צריכה להיות מותאמת לנקודות החולשה של הפלטפורמה כדי לספק לאתר שלכם את כל התמיכה וההגנה שהוא צריך.

 

גודל האתר

חברות אחסון עם שרתים חזקים מאוד, יכולות לאחסן אתרים גדולים ואילו חברות אחרות מתאימות לאחסון אתרים קטנים ופשוטים בלבד.

 

אתר יכול ליפול ולקום בגלל רמת השירות שהוא מקבל מחברת האחסון ולכן, מדובר על בחירה קריטית - לא פחות. משום כך, ההמלצה הגורפת היא לא להתפשר בשום אופן, אלא להקפיד לבחור חברת אחסון מעולה, שתיתן לאתר שלכם את התשתית המושלמת להתפתח ממנה.

אז איך בוחרים חברה לאחסון אתרים שתתאים לאתר שלכם?

הגדרת צרכי אחסון

הגדרות שונות של העסק ושל האתר שלכם הן משמעותיות לבחירת חברת אחסון מתאימה. בין היתר, מיקום קהל היעד שלכם - בארץ, או בחו"ל, הוא גורם משמעותי בבחירת חברת אחסון מתאימה.

אבל גם כמות התעבורה הצפויה, נפח אחסון דרוש, שפות תוכנה, תקציב ועוד - כל אלה יעזרו לכם להגדיר מראש את הגבולות ולצמצם את אפשרויות הבחירה.

 

חברת אחסון כחולבן או תוצרת חו"ל?

אם קהל היעד העיקרי שלכם נמצא בישראל, חברת אחסון שרתים ישראלית תקצר את זמני הטעינה של האתר, (אם כי זהו מאפיין שמושפע ממאפיינים רבים נוספים). אבל חברת אחסון ישראלית תוכל גם לתת לכם שירות ותמיכה בעברית, ממשק ניהול בעברית ועוד.

מצד שני, חברות ישראליות קטנות לפעמים דוחסות הרבה אתרים על שרתים בלתי מתאימים וזה עשוי להאט את התגובות של האתר, החברות הישראליות יכולות להציע פחות מאשר חברות אמריקאיות ואירופאיות, כי יש להן שוק קטן יותר ולכן אחסון אצל חברה ישראלית מתאים בעיקר למי שיש לו אתר אחד קטן יחסית, או מספר אתרים קטנים והוא גם מעדיף להתקשר עם ספק ישראלי.

 

אחסון חינמי - זה כדאי?

יש לא מעט חברות המציעות אחסון חינמי, אבל למרבה הצער, זהו שירות פחות מומלץ מסיבות רבות:

  • אין תמיכה, או שיש תמיכה איטית ודלה
  • האחסון החינמי "עולה" לכם באנרים ופרסומות שהחברה המאחסנת מפרסמת אצלכם באתר כדי להרוויח כסף
  • רמת האבטחה לא יכולה להיות מספיק גבוהה, ודאי לא במידה המתאימה לאתרים שצריכים אבטה טובה.

 

יחד עם זאת, אחסון אתרים חינמי יכול להתאים למי שרוצה לפתוח בלוג ואפילו אתר - שאינו מיועד למטרה עסקית, אלא ברמה חובבנית בלבד וחוץ מזה, אפשר לשדרג את חבילת האחסון ואולי לקבל חלק מהיתרונות של החברות היקרות יותר.

 

מהירות עליית האתר

מהירות הגלישה באתר וגם מהירות הטעינה של עמודים באתר הם פרמטרים חשובים במיוחד, כי גולשים הם חסרי סבלנות ולא כדאי לתת להם סיבה לעבור לאתר של המתחרים.

בחירה של חברת האחסון של האתר יכולה להשפיע על מהירות הטעינה של האתר והעמודים שבו, בהתאם למרחק מהשרת, העומס על השרת, גודל העמוד, קידוד העמוד ועוד.

 

שירותי תמיכה

חברת אחסון איכותית צריכה לתת לכם שירותי תמיכה של 24/7, כולל שבתות וחגים. היא גם צריכה להגיב במהירות, כשאתם צריכים את העזרה שלה, כדי שלא תצטרכו לבזבז זמן עבודה וכדי שתצליחו לפתור תקלות במהירות, בעיקר אם יש לכם אתר עם טראפיק גבוה, או אתר סחר.

 

חבילה בהתאמה אישית

כדאי למצוא כמה חברות אחסון, שמציעות חבילות מתאימות לצרכים שלכם ולבדוק גם אצל חברות שמציעות מספר סוגי חבילות, שיכולים להתאים לכם. בדקו מראש אם אפשר להתחיל עם חבילה קטנה ולהגדיל - לפי הצורך.

 

אבטחה

איכות האבטחה של השרתים היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת החברה שתאחסן לכם את האתר, בעיקר אם יש לכם אתר עם חנות מקוונת, או אתר שכולל אפשרויות סליקה.

רוב הגולשים מקפידים לקנות רק באתרים מאובטחים ואף בודקים אם האתר מספיק מאובטח כדי להשאיר בו פרטי כרטיס אשראי.

חוץ מזה, גם גוגל כבר בודקים את רמת אבטחת המידע של האתר שלכם ולכן גורם האבטחה משפיע ישירות גם על הדירוג שלכם בגוגל, גם על רמת האמינות של האתר שלכם וגם על ההיתכנות שגולשים יבצעו רכישה באתר.

 

אופן ההתקשרות עם החברה

חברות אחסון שונות מציעות דרכי התקשרות שונות לצורך תמיכה בעיקר. חברות ישראליות לרוב מציעות התקשרות טלפונית, נוסף על אפשרויות אחרות ואילו חברות אחסון שנמצאות בחו"ל יציעו התקשרות במייל. חשוב לבחור את אופן ההתקשרות הנכון ביותר עבורכם.

 

תקופת ניסיון

חברות רבות מאפשרות לבעלי אתרים להשתמש בשירות שלהם לאורך תקופת ניסיון. כך אפשר לבחון את רמת השירות שלהם, לראות אם הם עונים על הצרכים שלכם, לבדוק אם החברה עומדת בהתחייבויות שלה ומספקת את השירות המובטח.

 

שירות תחזוקת אתרים

חלק מחברות האחסון מציעות גם שירותי תחזוקה לאתרי וורדפרס. במסגרת השירות הזה, הן מבצעות שדרוגים לאתר לפי הצורך, עדכונים, תוספות ואפילו עדכון רשומות בדומיין לפי הצורך.

זה לא שירות שמתאים לכל אחד, אבל זה יכול להיות מאוד נוח.

 

הגבלת נפח תעבורה ומסדי נתונים

יש חברות שמגבילות נפח תעבורה ומסדי נתונים. זה יכול להגביל את מספר המבקרים באתר שלכם, כאשר העסק מתחיל לגדול ולכן, מומלץ לחפש אחר חברה שלא מגבילה אתכם, או שמאפשרת לכם להגדיל את השירות בהתאם לצורך.

 

לסיכום

בחירה של חברת אחסון לאתר שלכם צריכה להיעשות לאחר מחשבה ובדיקה של כמה אפשרויות, אחרי שאתם כבר מכירים ויודעים מה המשמעות של כל אמנט בשירות שלהן.

יש כמה חברות מובילות שנותנות את השירות הזה ברמה גבוהה מאוד ולכן גם מומלץ לעבוד דווקא איתן, אבל לכל אתר וכל עסק יש צרכים משלו ולכן, הדרך המדויקת ביותר לבחור חברה לאחסון אתרים היא על ידי בדיקת כל הפרמטרים הנ"ל.

בהצלחה!

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה