איך לבנות תכנית עסקית

$(function(){setImageBanner('8ecc8c13-f150-4eb5-9edb-c1188e834670','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

freepik

אדם אשר מעוניין להקים עסק חדש או לבצע שינוי משמעותי כשאר הוא כבר מנהל עסק קיים, עליו לבנות תכנית עסקית. זה ממש לא משנה אם העסק הוא גדול או אם הוא עסק קטן, היות והמטרה של התוכנית העסקית הינה לתת למנהל העסק או החברה, מידע לגבי ההשקעה הנדרשת לביצוע שינוי מתוכנן או בהקמת עסק חדש. תכנית זו למעשה, מאלצת את בעל העסק להיות מסודר ותכליתי וכן, לצבור כמה שיותר מידע על מנת שיוכל לנקוב בסכומים, בעלויות בזמנים ובצפי ההכנסות. שינם בעל עסקים רבים, אשר יוצאים לדרך ללא כל תכנית וישנם כאלה אשר נמרחים עם משימה חשובה זו של הכנת תכנית לעסק שתביא לתוצאות יעילות.

 

יש להיערך נכון לגבי גיוס ההון לאחר שתוכנית עסקית כבר נכונה ויש לשבת על העלויות והסכומים הדרושים לקידום הבראת העסק, או הקמת עסק חדש. יש לצמצם עלויות ככל שניתן ולהשתמש במשאבים היעילים ביותר כגון כוח אדם שנחוץ הפחתת עלויות או הוצאות מיותרות, פרסום ושיווק נכונים שהם החמצן של כל בית עסק וכדומה.

 

אז מהי למעשה תכנית עסקית וכיצד היא מתבצעת?

 

יש לבחון מראש את הקמת העסק או אם מדובר על מיזם חדש וכן לבחון את כדאיותו הכלכלית. יש להציג את הרעיון העסקי ואת יישומו למשקיעים או לבנקים שיתנו את האשראי הנחוץ או את ההלוואה למטרת תזרים המזומנים. יש להגדיר תוכניות ויעדים למטרת פיתוח תכנון, ניהול ובקרה וכמובן, תוכניות הביצוע. היום במצב הכלכלי הכול כך לא מוגדר ובטוח. בעלי עסקים, עשויים למשל לשכוח את עלויות ההקמה של העסק ולבנות על הכנסות שהן כלל אינן ריאליות. כאן בדיוק תהיה הפילה ההפסדים הגדולים של בעלי העסקים שחושבים באופן זה שהוא אינו אחראי בעליל.

 

זה בדרך כלל השלב אשר בו נכנס לתמונה יועץ עסקי אשר יכין תכנית עסקית הידועה גם בשמה הלועזי BUSINESS PLAN. התוכנית העסקית משקפת את סיפורו של בית העסק או החברה. סיפור זה, יהיה עלינו לספר לעצמנו בכדי שאנו נבחן את עצמנו, אם אנו בכלל מבינים אותו או אפילו מזדהים אתו ובודקים אם אין "חורים בעלילה". תהליך של בניית תכנית לעסק או לחברה הינו מורכב ורק אנשי מקצוע בקיאים ומנוסים בתחום הכלכלה והעסקים שכבר בנו והצליחו להבריא עסקים רבים או להצליח בעסקים חדשים על פי תכנית זו, יהיו מתאימים לביצוע משימה זו.

 

תכנית עסקית מיועדת למנהלי החברה

 

אמנם תכנית עסקית עשויה לכלול גם את שינוי העבודה או הגישה של העובדים וייעולם, אך היא מופנית בעיקר למנהלי חברה, תאגיד או בית עסק. כשאר מכינים תכנית זו, היועץ העסקי, מתאים את התוכנית למנהלים ולגורמים שהתוכנית מופנית. התוכנית מתחילה באמצעות בסיס פשוט שמכסה את הרעיון של הנתונים הכספיים. למשל מה הרעיון של העסק ולאיזה מטרה הוא מיועד?, מי קהל היעד של בית העסק?  בזמנים של היום יש לדבוק בתחזית שמרנית של הכנסות והוצאות. התהליך של בניית תכנית עסקית מחייב באיסוף של נתונים חשובים שיצביעו על פוטנציאל העסק או על הבעיות הצפויות בו. יש להכיר את החולשות לצד ההצלחות. החשוב מכל הינו גיבוש של תכנית ביצוע. יש לברר מי המתחרים וכיצד ניתן לגבור עליהם.

 

את כל זה, יבצע עבורכם יועץ עסקי מוכשר וותיק אשר יוכל ללוות ולסייע לכם בכל שלב עד ההצלחה המיוחלת. בזמנים אלה כשאר משבר הקורונה מאיים על עסקים רבים כאשר חלקם הגדול נסגרו, החוכמה היא בכל זאת להצליח חרף כל הקשיים ועל זה נאמר כי רב חובל טוב ניחן בזמן סערה.. .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה