איך לשדרג את סביבת העבודה מהבית?

$(function(){setImageBanner('13612fbf-a361-4516-ad16-9efa2c7ac875','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

אחת מהתפניות הגדולות בעולם העבודה בתקופת הקורונה (וכנראה שתישאר גם הרבה אחרי) הינה העברת חלק גדול משוק העבודה למתכונת של עבודה מהבית.

freepik

איך לשדרג את סביבת העבודה מהבית?

תחומים רבים שבהם עובדים היו מחויבים להגיע בפקקים למשרד בכל עת הפכו לעבודות שאפשר לעשות גם בתחתונים על הספה, שינוי מבורך ללא ספק.

אך למרות היתרונות הכרוכים בשינוי זה עדיין לא תמיד קל לעבוד מהבית, אם זה בגלל שאנו רגילים שהבית הוא מקום המנוחה שלנו ועכשיו הוא הפך למשרד או אם קל לנו יותר להתרכז ולחשוב עם קבוצה של אנשים ואולי הבעיה מתחילה בכך שאין לנו עמדת עבודה מסודרת.

אם גם אתם הבחנתם בזה שגם לכם קצת קשה להיות רציניים ובאווירת עבודה כאשר אתם יושבים על הספה או בשולחן האוכל שלכם אולי תכנון ובניית עמדת עבודה יוכלו לעזור לריכוז שלכם ולתפוקה שתצליחו להפיק משעות העבודה שלכם בבית.

אז איך אנחנו בעצם מגשרים בין שני העולמות ושומרים על היתרונות של עבודה מהבית וגם מצליחים באמת ליצור סביבת עבודה נוחה ומסודרת?

איך נתכנן את סביבת העבודה האופטימלית לנו?

על מנת ליצור לעצמנו סביבת עבודה נוחה ומסודרת אנו קודם כל נצטרך לשאול את עצמנו שאלות מכווינות, דוגמה לכמה מהן יכולה להיות:

  • מהי סביבת עבודה בשבילנו? האם יהיה לנו נוח ונעבוד ביעילות זהה במשרד או בחלל משותף בבית?
  • האם אנחנו צריכים סביבה שקטה וסטרילית או שהסחות לא ממש מפריעות לנו?
  • האם הוספה או הסרה של חפץ מסוים בסביבת העבודה יכולה להשפיע על הריכוז שלי?

ישנם המון גורמים והשפעות על התחושה שלנו, אם נבין אותם יותר טוב נוכל לתכנן סביבה שתתאים לנו ותענה על הצרכים שלנו, בין אם הם קטנים או גדולים.

איך משדרגים את סביבת העבודה שלי?

ישיבה נכונה

ישיבה נכונה הינה הבסיס לסביבת עבודה נוחה, אנחנו כנראה נהיה שעות על העמדה בכל יום למשך המון שנים ולכן על מנת למנוע נזק עתידי וגם כאבים מיותרים ישנם כמה 'חוקים' לישיבה נכונה אשר יקלו על הגוף שלנו. אז הדרך שבה צריך לשבת היא שאנחנו ממוקמים בצורה ישרה על הכיסא, גב וצוואר ישרים, רגליים על הקרקע. מסך המחשב אמור להיות נמוך בכמה סנטימטרים מאיתנו ומוטה מעט כלפי מעלה. אמות נחות על המשענות שצריכות להיות בגובה השולחן או מעט מעליו. פריט שמומלץ מאוד לישיבה ממושכת הינו הדום אשר יכול להקל על הגב והרגליים שלכם וגם לשפר את הדרך שבה אתם יושבים.

עיצוב סביבת העבודה

אל תתפשרו, הזמינו צבעי לביתכם. צביעת חדר או קיר יכולה לשנות ממש את ההרגשה שבחדר, צבעים יכולים להרגיע או לעורר אותנו, להפריע או לעזור לריכוז. מומלץ לבחור בצבע נעים שנותן לנו הרגשה נעימה ויתרום לסביבת העבודה שלנו!

סביבה נעימה

מיקום עמדת העבודה בחלל מואר באור טבעי - אם אין חלון גדול שאפשר להניח על ידו את העמדה מומלץ להשתמש במקום עם תאורת לד ובעדיפות עם עמעם עציצים ופרחים. הוספה של קצת טבע אל תוך סביבת העבודה שלנו יכולה מאוד להרגיע אותנו ולהפוך אותנו ליותר פרודוקטיביים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה