אספרסו, לאטה או קפוצ'ינו? מדריך משקאות קפה מקיף

$(function(){setImageBanner('0bf89863-e701-4809-892c-2c62b191a635','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

קפה הוא המשקה הפופולרי ביותר בעולם, כאשר על פי הערכות ברחבי העולם שותים 2 מיליארד כוסות קפה ביום.

FREEPIK

אחת הסיבות להצלחתו ארוכת הימים, היא הרבגוניות שלו. למעשה, קיימים מגוון משקאות קפה שונים מאוד זה מזה. באמצעות מכונת קפה ביתית באיכות גבוהה, אתם יכולים להכין את המשקאות האהובים עליכם. עוד קודם לכן, כדאי להבין מה ההבדל ביניהם, והמדריך הזה נועד לסייע לכם בכך.

מה משפיע על טעמם של פולי קפה?

מספר גורמים יכולים להשפיע על הטעם של פולים: האזור והגובה בו הם גדלים, האדמה בחוות הגידול, וכן שיטת הקלייה, הטחינה והבישול. כל משקאות הקפה מתחילים עם מרכיב עיקרי אחד: אספרסו. אליו ניתן להוסיף מרכיבים (כמו חלב), אך ההבדל העיקרי בין משקאות שונים הוא היחס בין קפה למים. "יחס הזהב" הוא שתי כפות קפה טחון על כ-175 מ"ל מים. עם זאת, ניתן להתאים את היחס בקלות כך שיתאים להעדפות הטעם האישיות של כל אחת ואחת.

יחס חלב לעומת אספרסו

בואו נבחן שלושה ממשקאות הקפה הפופולריים ביותר - פלאט וייט, קפוצ'ינו ולאטה:

  • לאטה מוכר בזכות המרקם החלק ושכבת קצף רכה מלמעלה. הוא מגיע עם יחס קפה לחלב של 1:3 ומוגש בכוס גבוהה עם חלב מוקצף בגובה 1 ס"מ.
  • פלאט וייט מוגש בכוס קטנה יותר, עם יחס קפה לחלב של 1:2.
  • קפוצ'ינו מורכב משלושה חלקים שווים. יחס הקפה לחלב הוא 1:1:1, כאשר החלק האחרון הוא חלב מוקצף.

הבדלים אלה אמנם נשמעים קטנים, אך בפועל יש להם משמעות רבה והשפעה מכרעת על טעם המשקה.

מה זה מוקה?

מקורו של הקפה הזה במוקה, תימן. בתחילה, זה היה המקום היחיד שבו פולי הערביקה היו יכולים לגדול. כיום, השם הזה נותר בתור כינוי לתערובת עשירה של קפוצ'ינו ושל שוקו חם. בדומה לקפוצ'ינו, המשקה מכיל אספרסו, חלב חם וחלק עליון מוקצף, אבל הוא מגיע עם טוויסט נוסף ומתוק בטעם שוקולדי. ניתן להוסיף שוקולד באמצעות אבקה, סירופ או שוקולד מומס.

האם אמריקנו הוא קפה שחור?

אלה משקאות דומים, אבל לא זהים. אמריקנו הוא משקה קפה שמכינים עם שוט אספרסו אותו מדללים מעט במים. המשקה יכול להיות מלווה בחלב חם או קר, אך יש לו עומק עשיר וניתן ליהנות ממנו גם עם מים בלבד. לעומת זאת, המשקה המכונה "שחור ארוך" שונה מעט בכל הנוגע לסדר הפעולות. בעוד שחור ארוך מכינים על ידי הוספת האספרסו למים, אמריקנו מכינים על ידי הוספת המים לאספרסו.

מה זה בדיוק מקיאטו?

מקיאטו הוא מנת אספרסו, בתוספת שפריץ קטן של חלב מאודה וחלק עליון מוקצף. משקה קפה זה מכונה לפעמים קפוצ'ינו יבש, שכן המשקאות חולקים ביניהם כמה קווי דמיון. מקווים שכעת אתם מבינים יותר טוב את ההבדל בין משקאות שונים. זה הזמן להתפנק עם המשקה האהוב עליכם עם מכונת קפה ביתית או בבית קפה. תיהנו!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה