אפשרויות מתקדמות לשיקום מערכת השיניים והפה

$(function(){setImageBanner('d5a35c82-c711-4ad5-bdf4-f87fe3632761','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

עולם רפואת השיניים ושיקום הפה, בדומה לתחומים רפואיים רבים אחרים, התפתח משמעותית במהלך העשורים האחרונים וממשיך להתפתח בקצב מהיר. כיום כבר ניתן לתקן, לרפא ולשקם את הפה ומערכת השיניים גם כאשר הם נמצאים במצב קשה יחסית, בעיקר בעקבות מחלות שונות, הזנחה מתמשכת או תאונות הגורמות לפגיעה בחלקים מסוימים בפה. להלן כמה מהטיפולים המתקדמים המרכזיים בעולם שיקום הפה, אשר זמינים כיום עבור כולנו בישראל ויכולים לסייע להחזיר את החיוך המושלם שאבד, וליהנות ממערכת שיניים בריאה ואסתטית –

freepik

השתלות שיניים

אחד מסוגי הטיפולים המתקדמים הנפוצים והאפקטיביים ביותר שבנמצא כיום בעולם שיקום הפה. השתלות שיניים רלבנטיות עבור מרבית האוכלוסייה (בשלב זה או אחר בחיים), שכן מדובר בהליך המאפשר לשחזר שיניים שאבדו, לעשות זאת בצורה מושלמת וכך להחזיר את מערכת השיניים למצבה המקורי שלפני המחלה או התאונה שגרמו לאובדן השן.

במסגרת השתלת שיניים מחדירים שתל דנטלי זעיר אל תוך עצם הלסת, ונותנים לעצם להתאחות ולקלוט את השתל לאורך כמה חודשים. השתל עצמו הוא סוג של תבריג, בדומה לדיבל שאנחנו מכירים מקירות, כאשר אליו מתברג מבנה אשר בולט החוצה מהחניכיים. אל המבנה הזה מדביקים לאחר מכן כתר, אשר מיוצר במיוחד עבור אותה שן ספציפית ומעוצב בצורתה המקורית, כמו גם בגוון הצבע שאפיין אותה. התוצאה המתקבלת היא כאמור שן חדשה לכל דבר ועניין אשר מדמה בצורה מושלמת את השן המקורית שאבדה. מה יכול להיות יותר טוב מזה?...

 

הרמת סינוס

במקרים רבים עצם הלסת אינה מספיק עבה וצפופה על מנת שניתן יהיה להשתיל בה שתל דנטלי (כחלק המרכזי בהליך השתלת השיניים), אז נדרש לעבות ולבנות אותה כך שכן תוכל לקלוט שתל ולהחזיק בו בצורה יציבה לאורך זמן. אחד מסוגי ההליכים המשמשים לבנייה ועיבוי של עצם הלסת מכונה "הרמת סינוס", ובמסגרתו מחדירים חומרים מסוימים אל הלסת על מנת לעבות את העצם בנקודות רצויות מסוימות. הרמת סינוס סגורה היא ההליך הפשוט יותר המתאים למטופלים אצלם המחסור בעצם אינו חמור במיוחד, ואילו הרמת סינוס פתוחה היא ההליך הנרחב והמורכב יותר, הנדרש בקרב מטופלים אצלם קיים מחסור משמעותי בעצם במיקום הנדרש.

 

השתלת חניכיים 

גם במקרה של בעיות ומחלות חניכיים, אשר גורמות פעמים רבות למשל לנסיגת חניכיים חריפה, ניתן לבצע השתלה. השתלת חניכיים היא הליך במסגרתו משחזרים את רקמת החניכיים שאבדה באמצעות ניתוח ייעודי. כך ניתן להחזיר את החיוך האסתטי ולמנוע המשך נסיגה של החניכיים. קיימים ארבעה סוגי הליכים שונים של השתלת חניכיים, כתלות במצב הפה והחניכיים של אותו מטופל ספציפי.

נסיגת חניכיים "רצינית" עלולה לגרום לחשיפה של חלק משורש השן, מה שעשוי כמובן להחריף את מצב השיניים ולהעניק לחיידקים גישה נוחה לשורש. הרקמה המושתלת לצורך שחזור החניכיים נלקחת לרוב ממקום אחר בפה, והניתוח נערך על ידי מומחה חניכיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה