בישול בוואקום במטבח הביתי

$(function(){setImageBanner('014a2d19-f4e6-4cfd-8d36-792d87595a84','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45894,'Image','');})

למי שנתקל במושג "בישול בוואקום" לראשונה נבקש להסביר במה מדובר. מדובר בטכניקת בישול שמאפשרת לבשל מנות איכותיות. שיטה זו אף משמשת כשיטת בישול במסעדות מישלן מפורסמות. מבצעים את זה באמצעות הכנסת המזון טרום הבישול לתוך שקית וואקום ייחודית. הוואקום נוצר באמצעות מכשיר שאוטם אותה. את השקית עם המזון מכניסים לסיר בישול עם מים רותחים בטמפרטורה מדוייקת, נמוכה יחסית. התוצאה המתקבלת היא מזון רק עסיסי וטעים. לטכניקה קוראים סו- ויד. והמזון שנעשה בשיטה זו טעים מאד כאשר הוא נאכל במקום.

freepik

יתרונות השיטה

שיטת הבישול מגיעה מההבנה שמים מעבירים חום בצורה הטובה ביותר. לכן, כאשר מוצר מונח בתוך סיר מים הוא מקבל חום במידה שווה מכל הכיוונים. האוכל עצמו לא בא במגע ישיר עם המים כיוון שהוא נעול בתוך השקית. בשיטת בישול זו מידת העשיה החיצונית תהיה זהה לפנימית והבישול יהיה אחיד. הטעם עשיר כי הוא נשמר בתוך הוואקום ולא יוצא בבישול. האוכל לא מאבד נוזלים ולכן לא מאבד את משקלו, דבר זה מאפשר לדג בשר או כל ירק שיתבשל להיות עסיסיים מאד. השיטה מתאימה גם לנתחי בשר הדורשים הכנה מהירה, ולכאלו שדורשים בישול ארוך. השיטה פשוטה מאד לביצוע הרבה יותר פשוטה ונקייה מבישול רגיל.

כלים הנדרשים לבישול בוואקום:

  1. מכשיר וואקום- לאיטום התבשיל בתוך שקית הוואקום.
  2. מוט ראנר- שמבצע את הבישול לפי הטמפרטורה שנקבעה מראש .

 

מה עם תיבול? את המזון ניתן לתבל לפני שמכניסים לשקית ובבישול הטעמים מתעצמים ונספגים. את הבישול ניתן לבצע בסיר או במיכל פלסטיק ייעודי. הבישול לרוב יתבצע בטמפרטורה של 50-80 מעלות. חשוב לצרוך את המזון מייד לאחר הבישול כדי להנות מהיתרונות של בישול בוואקום. מזון עסיסי וטעים. כדי שהבישול יצליח צריך לדייק בטמפרטורה ובזמן הבישול. אם מדובר בבשר ניתן לבצע השחמה חיצונית לאחר הבישון באמצעות מבער. הבישול מוציא את הבשר מבושל אך ללא צבע כהה, אם רוצים מראה יותר אסתטי אפשר לצרוב קלות ולקבל תוצאה מרשימה.

השיטה מועדפת על שפים רבים בעולם שאימצו אותה בחום ויצרו מנות גורמה, ואפילו כאלו שיעידו שרק כך הם מגיעים לסטייק המושלם.

להצלחת הבישול הביתי לפי השיטה נדרשים כלים מקצועיים שיאפשרו לכם להגיע לתוצאה הרצויה. הכלים הבסיסיים הנדרשים הם מכשיר וואקום וגליל ניילון. מוט ראנר ומיכל פוליפרופילן. ישנם כמובן עזרים נוספים כדוגמת מלקחיים, כפפות, מזלגות מעמד לבישול ועוד. את הכל ניתן להשיג בהכל לבית במחירים מצויינים. לפרטים הקישו כאן .

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה