בנייה ירוקה בתל אביב, יש דבר כזה

$(function(){})

תל אביב, הידועה בתרבות התוססת ובחופי הים התיכון המדהימים, מובילה גם בבנייה הירוקה. עם הדאגה העולמית הגוברת לשינויי אקלים, שיטות הבנייה הירוקה הפכו חשובות יותר בהפחתת פליטת הפחמן וביצירת מרחבי חיים ברי קיימא. יזמים רבים רוצים לעבור לשיטות ירוקות, אך רק אחדים מהם באמת מיישמים זאת עם התקנים העולמיים המחירים.

FREEPIK

דוגמאות לפרויקטים ירוקים בעיר תל אביב

  • הפרויקט "ירוק בעיר"

אחד הפרויקטים החדשים בתל אביב המגלמים בנייה ירוקה הוא מתחם "ירוק בעיר", הממוקם בלב העיר. המתחם כולל שילוב של חללי מגורים ומסחר, כולם מתוכננים מתוך מחשבה על קיימות. הבניין כולל גג ירוק, המסייע בוויסות הטמפרטורה והפחתת צריכת האנרגיה, וכן פאנלים סולאריים המייצרים אנרגיה מתחדשת. במתחם משולבים גם מערכות איסוף מי גשמים ומערכות מים אפורים, המפחיתות את כמות פסולת המים שמייצר המבנה.

  • הפרויקט "חיים בר קיימא"

פרויקט חדש נוסף בתל אביב המעניק עדיפות לבנייה ירוקה הוא הפיתוח "חיים בר קיימא", הממוקם בדרום העיר. הפיתוח כולל מגוון אלמנטים עיצוביים מודעים לסביבה, לרבות חימום וקירור סולארי פסיבי, אוורור טבעי וקירות ירוקים המספקים בידוד ומשפרים את איכות האוויר. הפיתוח כולל גם גינה קהילתית, בה יכולים התושבים לגדל את הפירות והירקות שלהם, לקדם את ייצור המזון המקומי ולהפחית את ההשפעה הסביבתית של התחבורה.

  • פרויקט NOY ביצחק אלחנן 14-16 בתל אביב

כשמחפשים פרויקטים חדשים בתל אביב בעלי תו תקן ירוק ובניה ירוקה, חייבים להכיר את חברת הבנייה אלטנוילנד אשר בונה את מרבית הפרויקטים שלה בתקנים ירוקים. הפרויקט המדובר הינו בניין בוטיק בן 4 קומות בשכונת נווה צדק הכולל מערכות בית חכם ומפרט עשיר ואיכותי, תוך שימת דגש על יצירת מרחבים ראויים למגורים המקדמים בריאות, רווחה וקיימות. מדובר על פרויקט מצוין ולחברה יש עוד מספר פרויקטים דומים בעיר המקדמים את נושא הקיימות. 

נראה כי עם השנים אנו נראה יותר בניינים שבנויים במתכונת הבנייה הירוקה ומאפשרים לדיירים לשמור על העולם ולחיות בבית חסכוני המייצר אנרגיה מתחדשת באמצעות שלל מערכות מתקדמות. 

לסיכום, הפרויקטים החדשים של תל אביב מוכיחים שבנייה ירוקה היא לא רק אפשרית אלא גם כדאית כלכלית ואחראית חברתית. עם המחויבות של העיר לקיימות ולחדשנות, היא מהווה דוגמה לערים ברחבי העולם. מילת המפתח "פרויקטים חדשים בתל אביב" מייצגת עידן חדש בבנייה הירוקה, שבו שיטות עיצוב ובנייה מודעות לסביבה הופכות לנורמה, ולא ליוצאת מן הכלל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה