גניבה ממעביד, מהן ההשלכות?

$(function(){setImageBanner('7a7c4cb1-3711-4c1c-9050-1d4cf0884267','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

עבירת גניבה ממעסיק נחשבת כעבירה חמורה הכרוכה בהשלכות מהותיות וקשות, כיוון שאין מדובר אך ורק בפגיעה כלכלית בכיסו של המעסיק אלא גם בפגיעה באמונו של המעסיק ששם את מבטחו בעובד שגנב ממנו.

freepik

עובדים רבים, לרבות מועסקים בחברות ובארגונים יודעים כי עליהם לכבד את מקום עבודתם, לבצע את עבודתם במסירות וכך להבטיח את אמונם של המעסיק בהם. אמון המעסיק אינו מסתכם רק ברמה המקצועית של עבודה טובה ואיכותית, אלא גם ברמה האישית של כל עובד – כך שהמעסיק מרגיש ביטחון רב "להפקיד" את העסק הפרטי שלו בידיו של העובדים כדי שיתרמו להצלחתו, וינהגו בהגינות מלאה במסגרת תפקידם.

משום כך עבירת גניבה ממעסיק נחשבת כעבירה חמורה הכרוכה בהשלכות מהותיות וקשות, כיוון שאין מדובר אך ורק בפגיעה כלכלית בכיסו של המעסיק אלא גם בפגיעה באמונו של המעסיק ששם את מבטחו בעובד שגנב ממנו.

גניבה ממעביד – פגיעה כלכלית ואישית

בשונה מעבירת גניבה רגילה בה אדם לוקח דבר מה ללא רשות וללא הסכמה מודעת של הבעלים, גניבה ממעביד עוסקת בגניבה של כסף או רכוש ששוויו עולה על 1,000 שקל. מדובר על עבירה שאיננה רק פלילית, אלא עבירה שהרציונל שלה כולל גם סוג של פגיעה ביחסי האמון שנרקמו בין העובד למעסיק.

מהם סיכונים הקיימים במעשה גניבה ממעביד?

הסיכונים הכרוכים במעשה עבירת הגניבה ממעסיק הם רבים ומגוונים, כאשר קיימים סיכונים משמעותיים למעסיק כמו גם לעובד שגנב. עבור המעסיק מדובר בסיכונים כלכליים ואישיים כאחד כמו פגיעה בהכנסות העסק, ופגיעה קשה באמון ובביטחון שהעובד נותן בעובדים אחרים שעובדים עבורו בחברה. לעיתים, הפגיעה האישית היא כל כך קשה, כך שהאמון שלו נפגע גם ברמה הפרטית ובחייו האישיים.

עבור העובד שגנב, מדובר על סיכונים מהותיים הנוגעים למעשה הפלילי שביצע. העובד נמצא בסכנה של חקירה פלילית, כאשר במידה והתיק יגיע לפתחו של בית המשפט, הרי שעבירת גניבה ממעביד מטופלת בחומרה בבתי המשפט, כך שעונש המאסר שהוא צפוי לקבל חמור בהרבה מעונש של עבירת גניבה "רגילה" ועומדת על מאסר בפועל של עד 7 שנים. בנוסף לכך, העובד יכול היות גם בסיכון של תביעה אזרחית כלפיו מצד המעסיק שיכול לתבוע ממנו כסף רב וכן בהשלכות אישיות משמעותיות כמו פגיעה במוניטין המקצועי שהוא צבר כתוצאה ממעשי נקמנות של המעסיק שממנו הוא גנב.

הימנעות מהליך פלילי באמצעות הסדר פשרה

ההשלכות בגין עבירת גניבה ממעביד הן קשות, הן עבור העובד והן עבור המעסיק. משום כך יש לפנות לעורך דין פלילי שמומחה בעבירות של גניבה ממעביד ויטפל במקרה בצורה הטובה ביותר ולעיתים ייתכנו מצבים ובהם ניתן לנתב את ההיכרות בין הצדדים כך שתביא לתועלת עבור שניהם ולמצוא פתרון אפקטיבי ומתאים שישרת את האינטרסים של כל אחד מהם.

מומלץ לקבל ייעוץ וליווי משפטי של עו"ד פלילי מנוסה בתחום שלעיתים יידע לגשר בין הצדדים וישיג את הפתרון ההולם ביותר כדי להימנע מהליך פלילי סבוך ומורכב, ככל שהדבר אפשרי. כמו כן, במקרים של חקירה פלילית הוא אף במקרים של עובד שחושש מחקירה פלילית, או במקרים של הגשת כתב אישום בעבירה של גניבה ממעסיק, יש לפנות בהקדם וללא היסוס לעורך דין פלילי שמומחה לעבירה של גניבה ממעביד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה