דירה להשקיע – דברים שחשוב לדעת כשמחפשים דירה להשקעה

$(function(){setImageBanner('d436e616-c328-4c73-a487-b234ac7cc86f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

לא מעט עסקאות שמתבצעות בתחום הנדל"ן מדי שנה, הן רכישות של נכסים שמיועדים להיות להשקעה ולא למגורים. הכוונה בכך היא לנכס שבעליו לא מתכוונים לגור בו, אלא להרוויח ממנו כסף. במשך שנים, השקעה בנדל"ן נחשבה לאפיק ההשקעה המשתלם ביותר והאמין ביותר, והמצב לא רחוק מכך גם היום. אם גם אתם חושבים להשקיע בנדל"ן, יש כמה וכמה דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם מתחילים בתהליך זה.

pixabay

דירה להשקעה היא אפיק השקעה משתלם ואיכותי

מדובר באחת הקלישאות השחוקות ביותר, ועדיין גם אחת הנכונות ביותר, בעולם ההשקעות כולו – אין השקעה חכמה כמו השקעה בנדל"ן. בניגוד לאפיקי השקעה אחרים, שיכולים לעלות בדיוק כמו שהם יכולים לרדת לאורך שנים, ערכי הקרקע והנכסים במדינת ישראל נמצאים כבר שנים רבות מאוד במגמה אחת ברורה – עלייה. אפילו תקופת הקורונה לא הצליחה לפגוע במחירי הדירות באופן משמעותי, ואם יש ביכולתכם לרכוש לעצמכם דירה להשקעה, מדובר באחד מאפיקי ההשקעה המשתלמים ביותר שתוכלו למצוא. עם זאת, כמובן שבניגוד לאפיקי השקעה אחרים, ההשקעה הראשונית בנדל"ן היא גבוהה מאוד, ולכן חשוב לתכנן אותה בצורה נכונה. השקעה נכונה בדירה היא לא רק חישוב מדויק של המשכנתא שתיקחו בעזרת מחשבון משכנתאות – היא קודם כל הבנה מה אתם מחפשים ולאיזו מטרה.

 

לפני שמשקיעים בדירה – צריך להשקיע בהגדרת המטרות שלכם

באופן כללי, דירה להשקעה יכולה להניב לרוכש רווח באחת משתי דרכים מרכזיות – השכרה או מכירה. לכן, אתם צריכים להגדיר מה המטרה שלכם בהשקעה בדירה. דירה שאתם רוכשים למטרת השכרה ארוכת טווח והכנסה קבועה לחשבון הבנק שלכם, היא שונה מדירה שאתם קונים על מנת למכור במועד מאוחר יותר במחיר גבוה יותר. כך לדוגמה, דירות להשקעה למטרת השכרה צריכות להתאים לקהל ששוכר דירות, להיות ממוקמות במרכזים צעירים וסטודנטיאליים ומתאימות למגורים מסוג זה. מצד שני, דירות להשקעה שמטרתן מכירה, צריך לחפש באזורים מתפתחים ששווי הקרקע בהם נמצא במגמת עלייה, בפרויקטים של מגורים או באזורים שעומדים בפני התחדשות עירונית.

 

כמה אתם יכולים ורוצים להשקיע?

השאלה הבאה שאתם צריכים לשאול היא כמה אתם רוצים להשקיע. דירה להשקעה לא אמורה לחסל את כל החסכונות שלכם, ואתם צריכים להבין בדיוק איזה סכום אתם יכולים להשקיע לפני שאתם מתחייבים להשקעה בסדר גודל כזה. התכנון המדויק הזה, הן של ההון העצמי שתשקיעו והן של תשלומי משכנתא במידה ותיקחו כזו – מכריעים גם הם לגבי הדירה שבה תוכלו להשקיע. ברגע שבו הדירה שבה השקעתם גוזלת מכם יותר משאבים ומאמץ מהבית שבו אתם מתגוררים – אפשר להבין שקרה משהו לא נכון, ולכן חשוב למנוע את הטעויות האלה מלכתחילה.

 

להכיר את השוק על כל האפשרויות בו

אחרי שהבנתם מה המטרה שלכם וחיפשתם נכסים מתאימים, ואחרי שהבנתם מה מסגרת ההשקעה שלכם באופן כללי – אתם צריכים להכיר היטב את השוק שבו אתם רוצים להשקיע. אם החלטתם להשקיע בדירה במיקום מסוים ובמפרט מסוים, עליכם להכיר היטב את השוק שסובב את אותה הדירה. כדאי תמיד לחפש ולראות מספר גדול של דירות שתואמות לדרישות שלכם, גם מבחינת המיקום והאופי וגם מבחינת המחיר. כך, תוכלו לרכוש מספיק ידע ולראות בעיניים שלכם מספיק דירות, בשביל לדעת שאתם עושים את ההשקעה הנכונה.

השקעה בדירה היא לא עוד השקעה בסיסית בתיק ההשקעות שלכם – זוהי השקעה בסכום גבוה מאוד ובתשואה איכותית מאוד, אם יודעים כיצד לבצע אותה נכון. בשביל לעשות את זה צריך בראש ובראשונה להבין מה אתם מחפשים והיכן למצוא זאת, ולבוא מוכנים לתהליך כולו. מקווים שעזרנו בכך.

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה