דרכים לאבחון פיברומיאלגיה

$(function(){setImageBanner('529281b1-20a7-447d-8046-00b1d0450a0c','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

אבחון הוא עולם מרתק, ובאופן רשמי, ישנה אך ורק דרך אחת לאבחן פיברומיאלגיה. כשאנו אומרים "באופן רשמי", אנו מתכוונים לכך, כלומר מה שמקובל כיום, מה ש"רשום" (כלומר רשמי) במערכת הרפואית, ועל פיו יישק דבר

pixabay

כיום, אבחון פיברומיאלגיה מסתמך על תלונה סובייקטיבית של הסובל, ובדרך כלל הסובלת, מכאבים מפושטים ולרוב עזים למדי. הרופא המאבחן מפעיל לחץ רשימה של נקודות ספציפיות בגוף האדם.

ישנה רשימה של כשמונה-עשר נקודות לחיצה עליהם לוחץ הרופא אחת אחרי השנייה, ורושם לפני את רמת הכאב שמצהיר המטופל. מכיוון שאין כל דרך אחרת רשמית לאבחן פיברומיאלגיה, יש לשלוח את המטופל לביצוע בדיקות דם כדי לשלול את קיומן של מחלות אוטואימיוניות אחרות במערכת, וכשאלו נשללות, נשאר המטופל עם ההגדרה: “חולה פיברומיאלגיה".

אבחון פיברומיאלגיה מהעומק

הרפואה המערבית היא גוף ידע נרחב, עמוק, ומתפתח. והנה, ישנה מחלה, או יותר נכון תסמונת, אשר מאובחנת על פי תלונה על כאב בלבד. ללא כל מדדים מדידים, ללא ממצאים בדם, ללא ממצאים בבדיקות הדמיה, ללא סימנים בשתן, בצואה, חיידקים, ווירוסים, כלום, ושום דבר.

ובכל זאת, הרי המצב הוא שהרבה מאוד אנשים סובלים מהתופעה הזו, והיא אכן "זכתה" להגדרה בעיני הממסד הרפואי. ובאמת, כאשר כל כך הרבה אנשים סובלים מתופעת הכאב המפושט הזו (מדובר על הערכות של אזור 4% מהאוכלוסייה), הרי שלא ניתן להתעלם ממנה, ומן הראוי למצוא לה פתרון.

כדי לפתור בעיה, חייבים להבין את המקור שלה. נכון להיום, ישנן כל מיני תיאוריות רפואיות על מוצא הסינדרום הזה, אשר זכה בעברית לשם דאבת השרירים (שכן, כפי שהוסבר לעיל, הסינדרום מוביל לכאבים, ואף האבחון שלו נעשה דרך כאב). כל התיאוריות הללו טובות ויפות, כתיאוריות, אך עד שלא תימצא התשובה הגדולה למקור הבעיה, כיצד יוכלו לפתור אותה?

ובכן, אבחון הגוף לא נשען אך ורק על מדע הרפואה המערבית והפופולרית. ישנן שיטות אבחון רבות בעולם, שמציעות עומקים אחרים, ועמן דרכי טיפול שונות גם במחלות כרוניות אשר המדע עדיין לא הגיע לפתרונן. הפיברומיאלגיה היא תופעה שכזו, והאירדיאולוגיה היא סוג אבחון שכזה.

אבחון אירידיולוגי לפיברומיאלגיה

האבחון האירידיולוגי מציע למטופל המאובחן מפה שלמה של הגוף, והזדמנות לאתר בעיות, לעיתים בעיות שעדיין לא התפרצו ברמה שאפשר להרגיש, ומתפתחות להן בסתר, מתחת לפני השטח. אבחון זה מאפשר לנו לראות איזה מערכות פנימיות ואיברים פנימיים נמצאים במצב דחק, חולי מסוים ופגיעה בתפקוד.

דרך טכנולוגיה של סריקת גלגל העין והסימנים שעליו ניתן לזהות, בעזרת תוכנת מחשב מתקדמת, איזה איברים נמצאים בחוסר איזון, ומשם לזהות את המקור האפשרי לפיברומיאלגיה שלכם. כדי לדעת האם האבחון היה נכון, כל מה שיש לעשות זה לבצע את הטיפול המתאים לבעיה שאובחנה, ולראות – האם הפיברומיאלגיה חלפה לה מעצמה?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה