האם חוזה שכירות סטנדרטי קצר מספיק כדי להגן על בעל הנכס?

$(function(){setImageBanner('e16a355e-19b6-4cd6-8235-5d9b1e200bef','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

חוזה שכירות דירה הוא נושא שמשפיע על חיי המשכיר והשוכר, ולכן עליהם לגשת אליו בהקפדה ובשקיפות. כאשר בעל הדירה מחליט להשכיר את הנכס, חשוב שיוודא שההסכם מספק הגנה סבירה לזכויותיו. יש לוודא שבתוך ההסכם נכללות הגדרות ברורות לגבי זמן השכירות, תנאי התשלום, וכן הנחייה להתנהלות במקרים של הפרת הסכם. הסדרי הפינוי של השוכר צריכים להיות מפורטים ומדויקים בהסכם, כדי שניתן יהיה לנהל אותם ביעילות במקרה הצורך.

PEXELS

 מטרתו של חוזה שכירות סטנדרטי קצר

מומלץ שכל תנאי ההשכרה יהיו נא מסודרים ומפורטים בתוך ההסכם הכתוב, גם כאשר משתמשים בחוזה שכירות סטנדרטי קצר . יש לאפשר לשני הצדדים להבין את התחייבויותיהם וזכויותיהם בצורה ברורה. חשוב לזכור שחוזה שכירות הוא הכלי המרכזי לאסדרת היחסים בין המשכיר לבין השוכר.

 מהו חוזה שכירות?

חוזה שכירות דירה הוא הסכם משפטי שמגדיר את היחסים בין הצדדים. במסגרת ההסכם הזה, המשכיר מעניק לשוכר את הזכות להשתמש בנכס - דירה, חדר או אחר - למשך זמן ספציפי. בתמורה לכך, השוכר מתחייב לשלם דמי שכירות.

הגדרה המשפטית לחוזה שכירות דירה מופיעה בסעיף 1 של חוק השכירות, תשל"א-1971. על פיו, שכירות היא הזכות שניתנת לשוכר להחזיק ולהשתמש בו לתקופה ספציפית, תוך מתן תשלום כלשהו.

במעמד החתימה על החוזה, המשכיר והשוכר קובעים את התנאים המדויקים שבהם יתנהלו היחסים ביניהם, כולל התקופה, התשלום, ותנאים אחרים. מדובר בכלי להסדרת הזכויות ותחומי האחריות בשקיפות בין הצדדים, ובאחריותם לוודא שהוא מספק הגנה לזכויותיהם.

 בדיקת זהות לפני חתימה על חוזה שכירות סטנדרטי 

על המשכיר לוודא את זהות השוכר טרם החתימה על הסכם שכירות דירה.

התהליך כולל השוואה מדויקת של הפרטים הנמסרים בתעודת הזהות של השוכר לפרטים שהוזנו בדפי חוזה שכירות סטנדרטי קצר. המשכיר צריך לוודא שהפרטים המזהים שנמסרו תואמים את המידע המובא בפועל.

בנוסף, כדאי לברר האם השוכר מתכוון להשכיר את הדירה לשוכרים נוספים: האם הוא שוכר בעצמו, או שהנכס מיועד הן עבורו ולילדיו ו/או לבן או בת זוגתו. על המכשיר להבין מי יעשה שימוש בנכס ובאילו תנאים במידה וזה מעניין אותו מסיבה כזאת או אחרת.

 מטרת השכירות

מומלץ לוודא כי השוכר יעשה שימוש בדירה למגורים בלבד, ולא יעשה שימוש בה לצורך משרד, עסק או פעילות עסקית. יש לכך משמעות משום ששימוש בנכס למשרד ופעילות עסקית עשוי לשנות את סטטוס המיסוי של הנכס.

השימוש בנכס לצרכים משרדיים עשוי להשפיע על המסים שיש לשלם עבור ההכנסה הנגרמת מהשכירות. לא רק תשלום מע"מ, אלא גם תשלומי מס הכנסה עשויים להשתנות בהתאם לשימוש בנכס.

השימוש בנכס לצורכי משרד עשוי גם להשפיע על הפטורים ממס שבח לדירת מגורים מזכה. פטורים אלו נועדו לעודד רכישת דירה למגורים, והשימוש השונה עשוי לפגוע בזכאות לפטורים אלו.

אם זה משמעותי למשכיר, חשוב במיוחד להבטיח שהשימוש בנכס יהיה בהתאם למטרה המתוכננת שלו ולא ישפיע על מס המכירה או הכנסה שאותו נכס עשוי להניב.

 טיפים למשכירים

  • מומלץ מאוד להפגש עם השוכרים פנים אל פנים לפחות פעם אחת נוספת על מנת לקבל תמונה מלאה ומעמיקה. חקירת הפרופילים במדיה החברתית יכולה לספק מידע נוסף ולעזור להבין קצת את הרקע שלהם.
  • ניתן גם לבדוק את ההתנהגות הפרטית והפיננסית של השוכר הפוטנציאלי. דפי בנק יכולים לספק פרטים נוספים ולעזור למשכיר להבין את יציבותו הפיננסית. כדאי לבדוק אם יש הגבלות על חשבון הבנק שלו ולחקור אם קיימת היסטוריה של בעיות בשכירות דירות, כמו חובות שלא שולמו ונזקים לנכס.
  • אפשרות מאוד יעילה להבטחת התשלומים היא תשלום מראש לתקופת השכירות. יש לשים לב שלא תמיד השוכרים מוכנים לספק סכומים כאלו מראש. עוד אפשרות היא לקבל המחאות חודשיות מראש לפיקדון, כדי להבטיח את התשלומים.
  • ברשת ניתן למצוא נוסחים סטנדרטיים ומקובלים לחוזי שכירות, שברוב המקרים הם חוזים טריוויאליים. אולם, כאשר הנכס מושכר לאורך זמן לשוכרים שונים, כדאי לשקול להשקיע בעריכת החוזה על ידי עורך דין.
  • לפני המסירה של הדירה לשוכרים, מומלץ לצלם את הדירה ולתעד את מצבה, כך תהיה הוכחה חזקה במקרה של נזקים או תקלות בעת ההחזרה.

 דיפרנט – לקבל הגנה נוספת (מעבר למה שהחוזה מעניק)

דיפרנט היא החברה הראשונה מסוגה בארץ שמציעה תהליך השכרה "מבוטח" לבעלי דירות. החברה נושאת באחריות מלאה על כל הנוגע לדיירים במהלך השכירות. היא שואפת לספק מענה מדויק ומקיף לצרכי המשכירים:

  1. בדיקת רקע לדיירים - השירות כולל בדיקה פיננסית אנונימית המעריכה את רמת הסיכון של הדייר הפוטנציאלי. זהו כלי מועיל המאפשר להעריך את יציבותו הפיננסית.
  2. הבטחת הכנסה מהשכרת הדירה - החברה נותנת מענה כולל לניהול מצבי משבר והפרת חוזה. במצבים כמו החזרת צ'ק, חוזה שאינו מכובד או דייר שאינו עונה, החברה מתערבת ונותנת פתרון יעיל.

דיפרנט מתמקדת בתהליך המכין את הדירה להשכרה מחדש: מטיפול בדייר יוצא לתהליכים המטופלים על ידי החברה לרבות פרסום הדירה, גיבוש חוזה ואף מציאת דייר חלופי. הכל נעשה על מנת להבטיח למשכירים נקודת פתיחה חדשה.

 דיפרנט, חברת השכרה מובילה בארץ, מציעה לבעלי נכסים פתרון מקיף ובטוח. עם צוות מומחים הכולל יועצי נכסים, עורכי דין, מתווכים, מנהלי נכסים, סוכני ביטוח ועוד. החברה מספקת שירות מקצועי למעל 5,000 בעלי נכסים, המקבלים שירות שנועד לסייע בהבטחת הכנסותיהם.

כל נכס מנוהל בזריזות ובאופן אישי על ידי צוות השירות. דיפרנט מתמקדת בפתרון משברים ובסיוע בתהליך ההשכרה. היא מספקת מעין פוליסת הגנה הייחודית לשכר הדירה, על מנת להבטיח ביטחון כלכלי מקסימלי לבעלי הדירות.

עם צוות משפטי מיומן וניסיון מוכח, דיפרנט מציעה אופציות שנועדו לאפשר ראש שקט לבעלי הנכסים. החברה מספקת פתרונות מקצועיים בתחום השכרה, המסופקים על ידי צוות מיומן וניסיון עשיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה