$(function(){})

היום, בגלל המצב הכלכלי הדוחק וכן בגלל משבר הקורונה, רבים חוו התנהלות כלכלית כושלת, במיוחד בעלי עסקים וחברות. מעגל ההלוואות אשר נדרש למטרת התנהלות עם תזרם מזומנים בעת המשבר הכלכלי, בדרך זו, מתחיל מעגל ההלוואות, היות ובית העסק ממשיך לקרוס. במקרה זה שהסכומים הם גבוהים ומתחילות התראות של ההוצאה לפועל, יש לשקול סיוע של עורך דין לפשיטת רגל. עוה"ד ייעץ לכם, באיזו דרך לנקוט, היות ולא תמיד מומלץ לבצע הליך פשיטת רגל, היות וההתנהלות של החייב לאחר הליך זה, עשויה להגביל את חירותו.

pixabay

איפוס החובות  ותחילת דף חדש

הליך פשיטת רגל, היא אמנם אפשרות לאפס את החובות של החייב,  אך ישנן השלכות לא מעטות על הליך זה. למשל ישנן 3 שנים קשות במיוחד, למרות שהחייב מחק את חובותיו ופתח בדף חדש. הבעיה היא חדלות הפירעון, אשר אינה מאפשרת לחייב שיצא מחובותיו ליטול משכנתא, או כל הלוואה בנקאית אחרת. חייבים שביצעו הליך של פשיטת רגל, או הם לא יוכלו לפתוח חברה בע"מ, עליהם לחסוך הון עצמי שלוקח די זמן, במדינה יקרה כמו ישראל, החייב יהיה מוגבל ביציאה מהארץ, עד לסיום חובותיו, לא יוכל לפתוח חשבון בנק חדש, לקבל פנקסי שיקים, או כרטיס אשראי למשך 3 שנים. לשם כך, רק ייעוץ מקדים ומעמיק עם עורך דין לפשיטת רגל יוכל להבהיר את התמונה ולבחור באסטרטגיה משפטית נכונה שתציל את החייב.

 

האם ישנן חסרונות נוספים בהליך פשיטת רגל?

לכל אדם קיים BDI, שהיא למעשה מערכת אשר מראה את היכולת הכלכלית של אזרח בישראל, האם חזרו לו שיקים? לא עמד בהלוואות, או שחזרו לו כמה וכמה הוראות קבע. המאגר הזה במערכת זו, נועדה לשרת גופים כגון חברות הלוואות פרטית או חוץ בנקאית, לרישומי הבנקים ועוד. למעשה, זוהי הגבלה בחירותו של החייב. אם אין ברירה והחובות הם בסכום של מאות אלפי שקלים, עורך דין לפשיטת רגל, ימליץ על הליך זה, אבל אם החובות הם מעטים יותר וניתן להגיע לאיזה שהוא הסדר עם הנושים, ניתן יהיה לבצע זאת, כאש עורך הדין שמייצג חייבים, יוכל להסדיר את החזר החובות באמצעות פירוט והמצאת מסמכים שונים המראים על הכנסותיו והוצאותיו של החייב.

 

החובות של החייב נמוכים משווי נכסיו?

ישנה עוד בעיה בהליך של פשיטת רגל, אם למשל חובותיו של החייב קטנים באופן משמעותי משווי נכסיו. הבעיה בהליך של פשיטת רגל, הוא שבהליך זה, ימונה כונס נכסים רשמי מבית המשפט, אשר יהיה אחראי על כינוס נכסיו. במקרה זה, התייעצו עם עורך הדין שלכם המתמחה בפשיטת רגל, על מנת שיוכל להמליץ לכם בנקיטה של דרכים אחרות, על מנת שלא תפסידו את הנכסים שבבעלותכם.לרוב, מי שאין לו נכסים בבעלותו  ויש לו חובות גבוהים, הליך זה כן יהיה מומלץ.

 

 

 

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה