הידעתם כי להקות הפלמנקו של ביה"ס למחול נחשבות ללהקות המובילות בארץ ?

$(function(){})

את הסיבות לכך מסבירה דנה אבי אנגלדנר רקדנית ומורה לפלמנקו , תושבת העיר .

דנה, מה זה פלמנקו ?

פלמנקו זה לא רק סגנון ריקוד אלא תרבות שלמה שמשלבת נגינה ושירה ומקורה בסביליה,ספרד.

מתי התחלת לרקוד ?

אני רוקדת מגיל 6 רק פלמנקו , כשהתחלתי תחום הפלמנקו לא היה מוכר בארץ, לא הייתה אפשרות לרקוד בעיר, ואת צעדי הראשונים בתחום התחלתי בסטודיו ברחובות. בגיל 12 טסתי בפעם הראשונה לספרד לראות ולחוות את הפלמנקו מקרוב במסגרת של טיול בת מצווה מאורגן ,כך היה גם לפני הצבא , ומיד לאחר השחרור טסתי שוב – הפעם לתקופה משמעותית בה לקחתי שיעורים וסדנאות עם המורים המובילים בתחום.

כשחזרתי התקבלתי ללהקת רמנגאר איתם הופעתי ברחבי הארץ בהפקות מקור הכוללות יותר מ11 רקדנים ונגנים על הבמה .מאז ועד היום אני משתדלת לטוס לפחות פעם בשנה להשתלמויות ולוקחת חלק בסדנאות עם רקדנים מהשורה הראשונה שמגיעים לארץ. חשוב לציין שהיום תחום הפלמנקו מאוד מפותח בארץ ומתקיימת פעילות ענפה – סדנאות, פסטיבלים ומספר לא מבוטל של להקות מקצועיות שמופיעות ברחבי הארץ .

למה פלמנקו ?

שיעורי הפלמנקו מתקיימים בקבוצות קטנות והדגש בשיעור הוא על היחס האישי לכל רקדנית תוך העצמת הבטחון האישי , השיעורים מלאי הנעה והנאה , מוסיקה ומקצבים מעניינים. להקות הפלמנקו של ביה"ס למחול נחשבות ללהקות המובילות בארץ ותחום הפלמנקו של ביה"ס ממוצב גבוה מאוד ברמה הארצית.

צוות המורים של התחום כולל את יונית מודן – רקדנית מובילה בלהקת רמנגאר ומורה ותיקה מנוסה ואהובה לפלמנקו ויוליה – סולנית לשעבר בלהקת הבלט הישראלי ובלט ירושלים ומורה מוערכת לבלט בהווה.

מאיזה גיל ניתן להתחיל ללמוד פלמנקו ?

אצלנו בביהס למחול בקריית התרבות ניתן להצטרף כבר מגיל 4 לשיעורי המחול הספרדי או בשמם השני – פלמנצ'יק. ישנו מסלול פלמנקו ופעילות ענפה – שיעורי פלמנקו מתקדמים ו2 להקות פלמנקו כחלק ממסלולי הלהקות בעיר.


דנה מזמינה את כולכן להיות חלק ממשפחת הפלמנקו בנס ציונה ימי ראשון במרכז סביונצר , ימי שני ורביעי אשכול פיס ובית הלהקות. לפרטים, טלפנו: 0503680838


(מ.)

תלמידות פלמנקו

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה