הכל על חרדות אצל ילדים

$(function(){setImageBanner('19b81025-716b-4f3e-b00f-db70b6a3583b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

בעולם המודרני בו אנו חיים - לא מעט אנשים סובלים מחרדות. לעיתים חרדות יכולות להיות תוצאה של המציאות איתה אנו מתמודדים, שיכולה בהרבה מאוד מקרים להיות מלחיצה (בטח כאשר מדובר במציאות של מדינת ישראל), אך לפעמים יש לא מעט גורמים אחרים, אותם לא תמיד נוכל לזהות בקלות. כאשר מדובר בחרדות אצל ילדים, קשה פי כמה לזהות אותן - בין היתר מאחר וילדים הסובלים מחרדות יתקשו לשתף את ההורים במה שעובר עליהם. ובכן, אם תהיתם כיצד ניתן לטפל בחרדות אצל ילדים - הכתבה הזו בשבילכם. במאמר הבא, נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על חרדות אצל ילדים וכל הסובב סביב נושא זה.

איך נוכל לזהות חרדות אצל ילדים?

זיהוי חרדות אצל ילדים מתחיל בהכרה של מספר סימנים נפוצים, אשר עשויים להעיד על כך שאכן הילד שלנו סובל מחרדות. הנה כמה דוגמאות:

  • תסמינים גופניים - בדרך כלל, ילדים אשר מתמודדים עם חרדות יראו חסרי מנוח, מעוררים יתר על המידה ובכללי, מה שנקרא "על הקצה". לפיכך, אם הילד מראה סימנים גופיים של חוסר מנוחה - כדאי לקחת בחשבון כי ייתכן כי הוא סובל מחרדות. מעבר לכך, ילדים אשר חשים חרדה יתלוננו הרבה מאוד פעמים על הרגשה גופנית כללית רעה, וכן גם על כאבי בטן, כאבי ראש וכדומה.
  • תסמינים מחשבתיים - בדרך כלל, חרדות אצל ילדים יהיו מלוות בדפוסי חשיבה שליליים, מחשבות טורדניות ותחושת דאגה מתמדת.
  • קשיים רגשיים - מבחינה רגשית, ילדים אשר מתמודדים עם חרדה בדרך כלל יתמודדו עם לא מעט קשיים בהם ניתן להבחין בקלות. ילדים אשר מתמודדים עם חרדה יבכו הרבה, ירגישו לחוצים וייתכן גם כי יהיו הרבה יותר עצבנים מכפי שהיו בעבר. בנוסף, חרדה יכולה לגרום לילדים להפוך להיות הרבה יותר תלותיים.FREEPIK

מתי נצטרך טיפול מקצועי?

אחרי שקיבלנו קצת רקע על חרדה אצל ילדים, עולה השאלה - האם הגיע הזמן לקבוע לילד תור אל פסיכיאטר ילדים ? ובכן, התייעצות עם גורם מקצועי מומלצת בכל מקרה בו החרדות איתן הילד מתמודד משפיעות על התפקוד שלו, ועל כן נדרשת התערבות דחופה. במקרים בהם הפחדים וההתנהגות שהילד מציג אינן מתאימות לשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא, וניכר כי ישנה פגיעה משמעותית באיכות החיים שלו - הרי שנרצה לקבוע תור אל פסיכיאטר ילדים שיוכל לסייע לו. כמו כן, חשוב לציין כי נצטרך להפנות את הילד אל גורם מקצועי גם במקרים בהם החרדות והפחדים איתם הוא מתמודד משפיעים על האישיות שלו. ייתכן גם כי במקרים בהם יש צורך בעזרה מטעם גורם מקצועי ההשפעה של אותן חרדות תבוא לידי ביטוי בפגיעה בקשרים החברתיים של הילד, ולעיתים אף תיתכן גם פגיעה משמעותית למדי בהישגים הלימודיים. לעיתים גם המורים ידווחו לנו על התנהגות חריגה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה