המדריך הקצר לגיוס הון לחברה

$(function(){setImageBanner('c04cc2d8-a368-4fef-9968-eb30212f1b31','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

כל יזם מתחיל או מנוסה יודע כי אחד השלבים הכי מאתגרים אך חשובים בתהליך של פריצת הרעיון וסלילת דרכו בעולם הסטארטאפים הוא שלב גיוס הון לחברה. קיימים סוגי משקיעים רבים. את סוג המשקיע יש לבחור בהתאם לאסטרטגיה העסקית של המיזם. בעוד יש כאלה המתחילים את דרכם בשיטת גיוס המכונה FFF ומבוססת על האנשים הקרובים לנו כמו משפחה או חברים, אחרים מראש מכוונים לגיוסים בסדרי גודל אסטרונומיים המכונים סינדיקט, קרנות הון סיכון, קרנות גידור והשקעות המונים.

depositephoto

אז מה ההבדל בין השקעות סיד להשקעות מתקדמות?

כתבה בגלובס מציגה כי למרות שקיימים כמה סבבי גיוס כמעט בכל מיזם, עדיין אין דפוס ברור. למשל, נמצא כי יש חברות סטארטאפ שהצליחו לגייס כמה פעמים סכומים של מאות אלפי דולרים, אך לא יכולות לגשת לסיבוב מסוג A דרך קרנות סיכון, לעומת כאלה שכבר סכום הגיוס הראשוני שלהן יהיה מבוסס על כמה מליוני דולרים- כלומר השקעות סיד. ההבדל הוא לא רק בשיטת הגיוס ובסכומים שאנו מגייסים, אלא במערכת כולה.

התנועה של השוק נמצאת במגמת עליה משנה לשנה מה שמייצר לא מעט הזדמנויות חדשות עבור מיזמים, לצד אתגרים ומכשולים איתם יש להתמודד לאורך הדרך. אם לוקחים את שנת 2021 בתור דוגמא מגלים כי יש יותר משקיעים פרטיים ויותר קבוצות השקעה לעומת שנים קודמות שבעצם מכסות את השלבים ההתחלתיים של מיזמים וסטארטאפים, נתון שכמובן שופך קצת אופטימיות. אם אתם נמצאים בתהליך של הקמת סטארטאפ ובניית מודל עסקי, יש כמה דברים שאתם צריכים לזכור בהיבט של גיוסי הון.

  1. לא משנה איזה מיזם אתם מקימים, יש למנות מנהל אחד שיהיה אחראי על תהליכי ההשקעה והוא כמובן המנכ“ל של החברה.
  2. מומלץ להפריד בין הצוות היוזם לבין מי שמגייס את הכסף.
  3. יש ללמוד את המשקיעים ואת האנשים איתם אתם צפויים להיפגש ולעשות שיעורי בית מאוד דקדקנים לפני כן. בדקו את היסטוריית ההשקעות של הקרן או של המשקיע.
  4. הכינו את עצמכם לכל שלב לפני כן.
  5. קחו הרבה מאוד אוויר, מדובר בתהליך קשה, סיזיפי ועדיף לשייך אותו רק למי שיש לו ”עור של פיל“.
  6. אחרי שאומרים לכם לא ויגידו, הבינו איפה אתם צריכים להשתפר ומה היה חסר.
  7. שימו לב לטיימינג וצאו לסבבי גיוס שהשוק בתנופה.
  8. שימו לב שאתם מעריכים את שווי החברה שלכם לפני שלבי הגיוס באופן ריאלי. לא נמוך מדי שיגרום למגייסים לדילול ניכר ויוביל לאי רצון של המשקיעים להשקיע ולא גבוה מידי שכופה גיוס עם שווי שנקרא Down Round.
  9. הכירו את כל סוגי הגיוס ובדקו מה הכי מתאים לכם.
  10. שימרו על תקשורת אופטימלית ביניכם לבין המשקיעים הפוטנציאליים. היו שקופים בנתונים שאתם מציגים ואל תתפשרו על הצגת עובדות מדויקות לאורך כל הדרך.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה