המדריך לרוכש דירה חדשה מקבלן

$(function(){})

pixabay

מגמת הבנייה החדשה בישראל הולכת וצוברת תאוצה וניתן לראות במגוון ערים שונות פרויקטים חדשים בתחום הבנייה הרלוונטית עבור מגורים, כך לדוגמא אם תבחנו את תל אביב נדל"ן תגלו כי בשנים האחרונות הוקמו בתל אביב לא מעט בנייני מגורים ובתים פרטיים חדשים הרלוונטיים למכירה במסגרת פרויקטים יוקרתיים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש דירה חדשה מקבלן, זה בוודאי לא אומר שאתם יכולים להיות בטוחים שבשל העובדה שמדובר על דירה חדשה ולא כל דירה יד שניה, הרי שהתהליך יהיה קל יותר והדירה תהיה מושלמת. עליכם לבצע את תהליך הרכישה בצורה חכמה ולבדוק את כל הדברים החשובים טרם אתם חותמים על חוזה רכישה עם הקבלן.

אז מה צריך לעשות לפני שרוכשים דירה מקבלן?

בין אם מדובר על דירה במסגרת פרויקט בנייה חדש ובין אם מדובר על רכישת דירה חדשה מקבלן במסגרת פרויקט התחדשות עירונית, הרי שחשוב מאוד לשים לב היטב לכמה דברים חשובים טרם רוכשים את הדירה:

ראשית כל, חשוב לדעת כי רכישת דירה מקבלן מתבצעת לא פעם בשכונות חדשות ובמתחמים הכוללים מספר בניינים רבי קומות אשר נבנים זה לצד זה ועל כן, חשוב מאוד להתחיל את תהליך הרגישה עם בדיקה רצינית של סביבת המגורים הן באמצעות רכב והן ברגל. כדאי גם לדבר עם השכנים והתושבים המקומיים ולבדוק איזה שירותים הסביבה מספקת והאם הם מרוצים מהמגורים באזור. כדאי גם לבצע בדיקה רחבה של הסביבה מבחינת תכנונית לרבות תוכניות עתידיות.

דבר נוסף שיש לעשות הוא לבדוק את הדירה הנכונה מבין כלל הדירות המוצעות באותו בניין. לא פעם יהיו פערי מחירים בין הדירות וזאת בשל העובדה שלא כל הדירות בבניין יהיו שוות מבחינת הגודל שלהן, העיצוב שלהן ועוד. על כן, הקפידו לבדוק איזה סוגי דירות יש לקבלן להציע, מה המחיר של כל דירה ובהתאם לכך להחליט.

עוד דבר שבהחלט חשוב להבין טרם רוכשים דירה חדשה מקבלן הוא שרכישת דירה מעין זאת מהווה עסקה משפטית לכל דבר ועניין ועל כן חשוב מאוד לבצע את הליך הרכישה בכפוף לייעוץ משפטי. יש לערוך בדיקות מקדימות אודות הקבלן המבצע ולוודא כי מדובר בקבלן הרשום בפנקסי הקבלנים לרבות מבחינת הסיווג שלו והענף שבו הוא עוסק. כמו כן, כדאי לבקש מהקבלן עוד בשלב הראשון הצגת רישיון קבלן עדכני. יש לבצע בדיקת בעלות על הקרקע על מנת לוודא שהקרקע אכן בבעלותו של הקבלן או שיש לו זכות חכירה ארוכת טווח על הקרקע. כמו כן, חשוב לוודא שאין על הקרקע עיקולים או שעבודים. בנוסף לכך, חשוב מאוד לבקש מהקבלן להציג היתר בנייה אשר ניתן לו מטעם הרשות המקומית ובו מפורטים גוש, חלקה, תת חלקה ובניין.

שלב חשוב נוסף לאחר ביצוע הבדיקות המדוברת הוא החתימה על חוזה מול הקבלן. אין לחתום על חוזה ללא נוכחות של עורך דין שאתם תבחרו שכן, עורך הדין של הקבלן מגן על האינטרסים שלו ולא באמת יכול לסייע לכם. עורך דין מקצועי חייב לעבור על החוזה ולוודא כי הוא מגן על הזכויות שלכם. מלבד זאת, יש לוודא כי כל הסכמה או הבטחה מצד הקבלן יהיו כלולות בהסכם המכר וכתובות בחוזה באופן חד משמעי.

לא פעם רוכשי דירות מעוניינים לכלול בחוזה גם שדרוגים ושינויים למפרט הראשוני ובמקרה הזה יש צורך להכליל כמה שיותר מידע בחוזה המכר. המידע צריך לגעת גם בשירות המוצע וגם בעלות שלו .

דברים נוספים שחשוב מאוד לבדוק הם: האם קיימים מחסן וחנייה, כאשר יש להגדיר את הפרטים הללו בחוזה, כמו כן החוזה צריך להתייחס לנושא מערכות חימום מים, תשתיות מים, גז וחשמל, מס ערך מוסף ועוד.

חשוב שהחוזה יגדיר גם את תקופת האחראיות, אשר במהלכה חברת בדק בית תוכל לבדוק את המבנה ובמידה ומתגלים בו ליקויי בנייה שונים, הקבלן יהיה אחראי לתקן אותם.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה