העציצים האידיאליים – הכירו את הסוקולנטים

$(function(){setImageBanner('ba2f8ee0-2ade-42be-8f16-4c6b6d28e529','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45894,'Image','');})

על אדן החלון, ליד המיטה, על שולחן המשרד או משובצים בחינניות בעציץ במרפסת – סוקולנטים הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף הפרטי שלנו. עולם שלם וירוק נפתח בפנינו ולשם שינוי, מתאים גם למי מאיתנו שמדי פעם שוכחים להשקות בחצי כוס מים פעמיים בשבוע. כך נוכל לחזור מעוד יום של עבודה לפינה הירוקה והפרטית שלנו ולהיזכר בנחת שגם הפעם שכחנו להשקות אותם. אבל איזה מזל שאלו סוקולנטים והם ישרדו גם אותנו. אז אילו סוקולנטים יש ואיך נשלב אותם בבית?

pixabay

פינה ירוקה בכל מקום ולכל מטרה

בזכות הזנים המגוונים שמתאימים לאקלים הישראלי, נוכל למצוא בכל משתלה או חנות את הסוקולנט שיתאים לנו. בין אם אנו מחפשים מתנה למשרד, לחבר או רוצים לפנק את עצמנו לקראת סוף השבוע – סוקולנטים הם מתנה אידיאלית. אלו שלוש סיבות עיקריות לכך:

  • מתנה ירוקה ומעוצבת המתאימה גם לאורח החיים הלחוץ ביותר
  • תחזוקה פשוטה - כך נוכל להעניק במתנה עציץ קטן או להזמין הביתה משלוח סוקולנטים לבחירתנו ולדעת שהמתנה שלנו לא תהיה עוד תיק לטפל בו.
  • ניתן לגדל סוקולנטים בעציצים גדולים או קטנים – בהתאם לרצון והצורך שלנו. כך, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים ליהנות מצמחיה חיה בבית.

אלו הם חמשת הסוקלונטים המוכרים והאהובים ביותר

סנסיווריה

צמח הנחש בעל איכויות ומאפיינים של סוקולנט – עלים מפוסלים ועסיסיים שנועדו להכיל תאי מים ולאפשר להם לשרוד גם באקלים מדברי. הסנסיווריה מגיעה בגדלים ובזנים שונים וניתן למקם אותה בתוך הבית או מחוץ לו. הצמיחה לגובה נעשית יחסית לאט, אך מדובר בהשקעה משתלמת במיוחד לטווח הארוך. לא בכדי שמו השני הוא "צמח הנצח"

ניצחה

שושנת עלים היוצרת צורה של פרח עם קצוות אדמדמים ומעט מחודדים. ניתן לבודד ענף בעציץ בטון ולקבל סוקולנט אסתטי ועמיד במיוחד או לגדל באדנית ולעודד צמיחת גבעולים לגובה, כשכל ענף מסתיים בשושנה.

הוורטיה זברה

בדומה לסנסיווריה, עלים מחודדים ובשרניים עם פסים לבנים ורוחביים, צומח לגובה. סוקולנט קטן שנהנה מאור השמש ולכן מומלץ למקמו ליד החלון.

אלויי

ניתן למצוא 400 מינים שונים כשהמוכר ביותר הוא האלוורה. אם אנו מעוניינים לתת אותו במתנה, מומלץ לבחור בעציץ קטן או בינוני כדי לשמור על המראה הייחודי שלו. העלים צומחים כבר מגובה האדמה לכן, נראה שלצמח אין גבעול. ניתן למצוא זנים בעלי עלים צהובים, אדומים או ורודים.

סמפרויוום

לצמח זה עלים בשרניים שככל שהצמח גדל, שושנת העלים הסימטרית שלו נפתחת כלפי מטה. צמח רב שנתי ואוגר מים המתאים גם למקומות חשוכים במיוחד.

בארץ ניתן למצוא מגוון רחב במיוחד של סוקולנטים עמידים ורב שנתיים הזקוקים לתשומת לב מועטה מאיתנו. חשוב לזכור כי לגודל הכלי השפעה על קצב הגדילה. לכן, אם נרצה להעניק אחד במתנה ולהיות בטוחים כי הוא יתאים לכל סביבה – בחירה בעציץ בטון קטן ודקורטיבי או בכלי זכוכית עדין עם סוקולנט קטן יהיה הבחירה הנכונה לשילוב על המדף במטבח, על השולחן המשרדי או לצד המיטה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה