הריבית התייקרה? המחירים עולים? ייעוץ כלכלי הוא הדרך להגיע אל רווחה ושגשוג כלכלי

$(function(){setImageBanner('829b0a22-6c2d-4118-be2c-0b5138aacc5c','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

אתמול הודיע בנק ישראל כי ריבית הפריים תעלה שוב. המשמעות היא שהאשראי הופך להיות יקר יותר ולכן ההחזר החודשי של הלוואות ומשכנתאות יעלה. הבשורה הזו הגיעה אחרי גל התייקרויות במשק ומשפחות רבות מוצאות את עצמן שואלות – מה אפשר לעשות? איך אפשר להתנהל בצורה כלכלית חכמה ומחושבת כך שהתייקרויות כאלה לא יובילו ל"הידוק החגורות"?

נטע אלמוג ליבוביץ' קרדיט ליה יפה

הריבית התייקרה? המחירים עולים? ייעוץ כלכלי הוא הדרך להגיע אל רווחה ושגשוג כלכלי

לבחור בייעוץ והכוונה כלכלית התשובה נמצאת בידיו של איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה (ע"ר) שהוקם בשנת 2007 על ידי יוסי אש ונחמן לידור.

האיגוד הוקם על מנת לתת מענה והכוונה לדילמות כלכליות במגוון נושאים הקשורים לכלכלת המשפחה ובהתאם לנתונים הייחודיים לה – מתי להתחיל לחסוך לבת מצווה? האם להגדיל את ההפרשות לפנסיות? מתי לקנות דירה להשקעה? איפה לקנות אותה? ושאלות נוספות רבות המלוות משפחות, זוגות ויחידים בשלבי החיים השונים.

בין הנושאים הכלכליים עליהם ניתן לקבל מענה מ – 300 חברי וחברות האיגוד הפזורים ברחבי הארץ תוכלו למצוא התנהלות פיננסית שוטפת, צריכת אשראי, ניהול חסכונות והשקעות, ניהול הביטוח האישי והמשפחתי, צבירת כספים לפנסיה ועוד. 


להסתכל על העכשיו, לתכנן את המחר תכנון פיננסי 

אך באיגוד היועצים והמאמנים לא מסתפקים בכאן ובעכשיו. הם פועלים על מנת לבסס את ההווה, להגיע ליציבות כלכלית בטווח הקצר אשר תוביל בטווח הרחוק לצמיחה, רוווחה ושגשוג כלכלי שיאפשרו לכם לצאת לפנסיה בראש שקט ורגוע.
בתהליך העבודה המשותף שלרב נמשך מספר חודשים עוזרים חברי וחברות האיגוד לשנות אמונות, מחשבות ורגשות כלפי הכסף וכלפי הניהול שלו.

יחד לומדים לבסס הרגלים חדשים, להנחיל ערכים לדור הבא ומשפחות שבעבר "פחדו" מכסף או "חששו" ממנו, מוצאות את עצמן מנהלות אותו בסוף התהליך בצורה חכמה ומחושבת ולא בצורה אימפולסיבית.

נטע אלמוג ליבוביץ', חברת האיגוד ותושבת העיר, טוענת כי "ייעוץ כלכלי הינו רלוונטי כמעט לכל אדם ותא משפחתי. הייעוץ מקנה כלים מעשיים להתנהלות כלכלית שוטפת, ומאפשר לקחת את השליטה על הכסף לידיים, ולעבור מהתנהלות לניהול כלכלי".

התנהלות כלכלית חכמה – איפה מתחילים?

אנחנו חיים בחברה המצפה מאיתנו לפעול בצורה מאוד ברורה: כשרוצים לקנות בית – לוקחים משכנתא, כשרוצים לצאת לחופשה – לוקחים הלוואה, כשרוצים לחגוג בת מצווה – שוברים תוכנית חיסכון.

איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה (ע"ר) טוען כי צריך לנתק את ההתנהלות הכלכלית המשפחתית מציפיות החברה ולהתנהל לפי מה שמתאים לכל משפחה ומשפחה.

איך מתכננים את כלכלת המשפחה לטווח הקצר והארוך ? 

ליועצים חשיבות רבה שכן הם עוזרים למשפחות להגדיר שלושה דברים עיקריים:
1. תכנון כלכלי על מה חייבים להוציא את הכסף? לדוגמא, משכנתא, אוכל, תרופות.
2. תכנון הוצאות המשפחה על מה צריכים להוציא את הכסף? לדוגמא, דלק, אוכל, ביגוד, טיפולי שיניים.
3. מבט לעתיד על מה רוצים להוציא את הכסף? לדוגמא, שיפוץ המטבח, חופשה בחו"ל, רכישת רכב חדש.

כשבני הבית יודעים להבין מה עומד מאחורי כל הוצאה כספית הן מבחינה ריגשית, הן מבחינת צרכים והן מבחינת סטטוס חברתי, מתקבלת מעין מפת דרכים העוזרת להבין מה חשוב יותר ומה חשוב פחות והראייה הכלכלית משתנה וההתנהלות הכלכלית הופכת חכמה יותר, נכונה יותר ויעילה יותר. התוצאה הסופית היא שההדרכה וההכוונה עוזרות להגדיל את ההכנסות ולמנף את ההשקעות.

אז למה אני צריך תכנון כלכלי אישי ? 

לסיכום, תכנון כלכלי ( נקרא גם תכנון פיננסי או תכנון כלכלת המשפחה),  בטווח הקצר ובטווח הרחוק תוך פיתוח מודעות להתנהלות הפיננסית ושינוי הרגלי צריכה הוא הדרך להגיע אל רווחה ושגשוג כלכלי. כשם שיש לכם מאמן כושר בכדי לרדת במשקל, מדריכת הורים כדי להתמודד עם אתרי ההורות, כך מומלץ שיהיה לכם גם יועץ כלכלי שילווה אתכם בצמתים ובהחלטות הכלכליות החשובות של החיים.

לפרטים נוספים על איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה (ע"ר) - טלפון 050-565-4563 או מייל [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה