הרכב המושלם למי שעדיין לא מוכן לעבור לרכב חשמלי: צ'רי

$(function(){setImageBanner('81c2967d-7697-41f8-8202-e0dc174e2863','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

שנת 2023 יכולה להיות מאוד מבלבלת עבור מי שמעוניין לשדרג לרכב חדש. יש רכבים חשמליים, היברידיים ואיכשהו עדיין מוכרים רכבי בנזין. יצרנית אחת בשם צ'רי בטוחה שעידן רכבי הבנזין עוד לא תם ונהגים שאוהבים לנהוג, עדיין רוצים רכבי טורבו בנזין חזקים ומרגשים. היא הביאה אלינו לאחרונה 3 דגמים חדשים שכדאי בהחלט להכיר. הסוכנים המקצועיים של קפיטל מוטורס, סוכנות הרכב המובילה בישראל, מסבירים למה כדאי לכם להכיר את צ'רי.

הבעיה עם רכבים חשמליים

ללא ספק, הרכבים החשמליים בדרך להחליף את מנועי הבנזין והדיזל. יש לכך מספר סיבות:

  • זיהום אוויר.
  • צריכת דלק.
  • בלאי מנוע.

אך גם לרכבים החשמליים יש עוד דרך ארוכה עד שכל אדם בכל מקום יוכל להרשות לעצמו לרכוש רכב חשמלי. תעשיית הרכבים החשמליים עוד אינה בשלה מכמה סיבות: עלות גבוהה מאוד לייצור הסוללות, טווח נסיעה קצר יחסית, זמן טעינה ארוך (בהשוואה לזמן תדלוק) ותשתיות (עמדות טעינה מעטות). לכן, נהגים רבים, שמעוניינים להתחדש ברכב, בוחרים עדיין ברכבי בנזין או דיזל. יש פשרה מסוימת בבחירת רכבים היברידיים אשר משלבים חשמל עם בנזין, אך למעשה, מלבד חיסכון קל בדלק, אלה לא רכבי העתיד.

 

היתרון במנוע טורבו בנזין

מנועי טורבו הגיעו לעולם באמצע המאה הקודמת והשתמשו בהם בעיקר לרכבי ספורט בעלי מנועים עתירי נפח. השימוש במגדשי טורבו לא היה יעיל עבור רכבים פרטיים מכיוון שהיה צורך בסל"ד גבוה מאוד על מנת שיהיה מספיק לחץ להגדשה. בהמשך הטורבו התחבר אל מנועי דיזל והפך אותם ליעילים וחסכוניים הרבה יותר. אך מכיוון שהיה מדובר בדיזל, השימוש היה נפוץ בעיקר ברכבי עבודה ומסחריות. אודי (Audi) הייתה היצרנית הראשונה שהחדירה את מנועי הטורבו לרכבים שלה בשנות ה-90 (TFSI). מיד לאחר מכן פולקסווגן, בעלת השליטה באודי, שדרגה את הטכנולוגיה וגרמה לכך, שבכל סל"ד, הטורבו יעבוד ויספק יותר כוח למנוע. זה גרם לכך שגם מנוע קטן בנפח 1.2 ליטרים, יכול לייצר הספק כוח של מנועים בנפח 1.8 ל' ויותר. בזכות השדרוג הזה, צריכת הדלק ופליטת המזהמים הפכו לנמוכות יותר. כמו ברכבי הדיזל.

 

צ'רי – Chery

צ'רי היא יצרנית רכבים שנוסדה בשנת 1997. החברה נמצאת בשליטת הממשלה הסינית. החברה הוקמה בשיתוף עם יזמים של 'החברה לישראל'. החברה מתמחה בייצור מנועים ותיבות הילוכים. באופן כללי, צ'רי מתגאה שאת מרבית המכלולים ברכבים שלה היא מפתח ומייצרת בעצמה. מהסיבה הזאת, בצ'רי עדיין מסרבים לעבור למנועים חשמליים. מנוע הטורבו בנזין שלהם נחשב לעוצמתי ואיכותי מאוד ואין סיבה לוותר עליו כל כך מהר.

קפיטל מוטורס

המנוע המתקדם בנוי מ-4 צילינדרים בנפח 1,600 סמ"ק עם מגדש טורבו. ההספק שמתקבל הוא 186 כ"ס ו-28 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות. לישראל הדגמים של צ'רי מגיעים עם הנעה קדמית בלבד.

FX זה הקרוסאובר הקומפקטי והקטן ביותר בהיצע הדגמים של צ'רי בישראל. הוא מביא חידוש ראדיקלי בעיצוב ומזכיר מעט את קופרה פורמנטור הספורטיבית. FX קיבלה 5 כוכבים במבחני הריסוק של האירופים. כמו כן היא מצוידת בכל הפינוקים המקובלים ברכבים החדשים היום כולל מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ', טעינה אלחוטית לטלפון, גג שמש, ריפודי עור למושבים עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור.

קפיטל מוטורס

טיגו 7 פרו קרוסאובר בינוני בעל עיצוב אלגנטי יותר וכל מערכות הבטיחות המתקדמות: היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת ואורות גבוהים אוטומטיים. כמו כן נפח תא המטען מהווה 475 ליטרים ומרווח הגחון הוא 19.6 ס"מ.

קפיטל מוטורס

טיגו 8 פרו זוהי ספינת הדגל של המותג. היא מאובזרת בכל היוקרה בסטנדרט גבוה מאוד כולל ריפודי עור, תא מטען בפתיחה חשמלית, מערכת סאונד איכותית והחשוב ביותר – 7 מקומות ישיבה מרווחים ומפנקים. רמת היוקרה בדגם גבוהה מאוד ולמרות זאת המחיר שלו תחרותי במיוחד: בסוכנות הרכבים קפיטל מוטורס ניתן לרכוש אותה במסלול מימון מלא, ללא תשלום מקדמה החל מ-2,404 ₪ לחודש.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה