ועדת הכספים אישרה: תוספת למענק "מס הכנסה שלילי" בדרך לחשבון הבנק של הזכאים

$(function(){})

הזכאים למס שלילי בשנת 2019, כולל אלו שכיום מובטלים או בחלת יקבלו מענק מיוחד לחגים. ההיקף התקציבי של התוספת, לחוק שמטרתו לעודד בעלי הכנסה נמוכה להשתתף בשוק העבודה, עומד על 800 מיליון שקל.

צילום: shutterstock אילוסטרציה

מתי נכנס המענק לחשבון הבנק 

לאחר אישור הוועדה ההחלטה היא סופית והכסף ייכנס לחשבון הבנק של הזכאים תוך מספר ימים. חשוב לציין כי מענק מס הכנסה שלילי מנוצל רק על ידי כ 70% מהזכאים בכל שנה. מי שלא הגיש תביעה בשנה שעברה ולא נמצא זכאי לא יקבל את התשלום המיוחד.  גובה מענק מינמלי 1000 לכל זכאי. 

אישור מס הכנסה שלילי מענק קורונה מיוחד לחגים 

לאחר יום דיונים ארוך, אישרה ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) (תוספת למענק לעובד בעד עבודה בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה), התש"ף-2020.

 החוק, קובע במסגרת הוראת שעה, את הגדלת המענק לעובדים ועצמאיים הזכאים למענק עבודה בשל הכנסה שנתית נמוכה מכח החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים, ("מס הכנסה שלילי"), המענק ניתן לעובדים בעלי הכנסה נמוכה, לשם עידודים לקחת חלק בשוק העבודה. 


 


התוספת תינתן עבור החודשים אפריל עד דצמבר 2020, כאשר התוספת למענק תהיה של 62% מגובה המענק המגיע לעובד בכל אחד מהחודשים ובלבד שסך כל התוספת למענק לא תפחת מ-1,000 ₪. עוד נקבע, כי תינתן מקדמה, על חשבון המענק, שתחושב על בסיס המענק לו זכאי העובד או העצמאי בשנת 2019. בנוסף קובע החוק, כי שיעור המקדמה יהיה 25% מהמענק בעבור כל חודש בשנת 2019 ובלבד שסך כל המקדמה לא תפחת מ–500 שקלים חדשים.


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה