טיפול בחרדה – ביופידבק ושיטות מתקדמות

$(function(){setImageBanner('9d1c7151-16eb-443b-89e8-28b065d57a49','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

חרדה היא בעיה שמטרידה המוני אנשים בכל העולם, והיא הפכה להיות מאוד "פופולארית" גם בישראל. תמיד עם שורש רגשי, החרדה יודעת לתקוף את כל הגוף, ולעורר סימפטומים מרובים בו זמנית, במנגנון שמזין את עצמו לעיתים עד כדי צורך באשפוז. אם אתם סובלים מחרדות, או מכירים מישהו שסובל מחרדות, דעו לכם שיש טיפול בחרדה, ולא חייבים לחיות תחת האיום הבלתי פוסק של התקפי חרדה, לעיתים רנדומליים, שמשבשים את החיים לגמרי.

pixabay

ישנו מגוון רחב מאוד של שיטות טיפול שיודעות, בין היתר, לטפל במצבי חרדה, לצד מצבים רגשיים אחרים, שמולידים את החרדה. התקפי החרדה בפני עצמם הם רק הסימפטום, או אוסף הסימפטומים, כאשר מתחת לפני השטח מסתתרים כל מיני קשיים, מחסומים, אמונות, מחשבות, ואפילו זיכרונות שטורדים את הנפש, לעיתים בעומק העומקים, וצפים כסימפטומים של חרדה.

שיטות שונות שמאפשרות טיפול בחרדה

למזלנו, מגוון השיטות התומכות בסובלים מחרדות מאפשר לכל אחד למצוא את הדרך שלו לריפוי, כך שגם אם לא התחברתם לשיטה אחת, תמיד יש שיטה אחרת, ובסופו של דבר – אתם תצאו מהחרדה ותחזרו לחיי שגרה נעימים.

  • ביופידבק – טיפול מהיר ואפקטיבי במיוחד, שכן הוא משלב עבודה עם המיינד ועם הגוף בו זמנית, מה שנותן למטופל חיבור לעצמו, וליכולת שלו להירגע, לשחרר, ולהמשיך הלאה, כאשר הוא משאיר את החרדה מאחוריו. המטופל מחובר למכשור ייעודי אשר נותן לו משוב על התגובות שלו. המפגש עם התגובות מאפשר למידה עצמית, ובצורה זו השינוי אין חיצוני, אלא פנימי, עמוק יותר, ולכן גם אפקטיבי בצורה יוצאת דופן.
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT הינו טיפול מאוד פופולארי, לא רק בתור טיפול בחרדה. הוא משלב בין הקוגניציה, או החשיבה שלנו, לבין בחירה בפעולה זו או אחרת, מה שנותן לנו שליטה רחבה יותר על חווית החיים שלנו. חרדה היא מצב של חוסר שליטה, אובדן היכולת להיכנס לפוקוס, לחשוב בצורה בהירה, ולקבל החלטות רצוניות וקוגניטיביות.

טיפול בחרדה באמצעות היפנוזה

עוד טיפול אפקטיבי במיוחד וותיק במיוחד הוא הטיפול באמצעות היפנוזה. את הטיפול בהיפנוזה יבצע פסיכיאטר שהוסמך בעבודה עם כלי חזק זה, כלי שנמצא בשימוש לצורך טיפול בהפרעות רבות, כמו כסיסת ציפורניים, הפסקת עישון, ואף נמצא יעיל במצבים של כאב פיסי כמו מיגרנות, כאבי שרירים וכיו"ב.

פסיכיאטר יוכל להציע לכם טיפול בחרדה בעזרת מספר טיפולים מצומצם בהיפנוזה, לעיתים טיפול או שניים, תלוי במקרה, טיפולים בהם המטופל לומד כיצד לנהל מצבים פנימיים בצורה מודעת וערה, ולפגוש דברים שבעבר היו מעוררים בו פחד, ואפילו חרדה, ממקום חדש – מקום של שליטה עצמית וריכוז.

ההיפנוזה יכולה לעזור גם בחרדות ספציפיות מאוד, כמו החרדה מטיסות, חרדה מזוחלים, חרדה חברתית, ועוד מקרים שונים בהם אנשים פגשו את החרדה בגובה העיניים, וסיימו איתה אחת ולתמיד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה