$(function(){})

כשנכנסים לבית חדש, קודם כל בודקים את המטבח. חשוב לדעת על איכות הארונות, צבע השיש, מקום המקרר, כמה נקודות חשמל קיימות והיכן יעמדו הכיריים. ולא בכדי, המטבח הוא אחד החדרים הפעילים בבית, נמצאים בו כמה פעמים ביום, אוכלים מבשלים ומתכנסים ביחד. המטבח חייב להיות פרקטי אך גם מעוצב. כזה שיהיה נח לבשל בו אך גם מזמין.

Shutterstock

מה חשוב לזכור כשמתכננים מטבח?

אכסון- בכדי שהמטבח יהיה פרקטי, חייבים לתכנן מראש היכן יאוכסן כל דבר בצורה נגישה ונוחה. מקום מסודר להניח בו את המיקרוגל, מכונת הקפה, המקרר ותנור האפיה. בנוסף יש לדאוג לנקודות חשמל עבור כל אחד ממוצרי החשמל. ארונות המטבח צריכים להתאים בגודלם לכמות הכלים שיש לבעלי הבית. בייחוד למי שיש הרבה כלים ומכשירים מומלץ להשקיע בתכנון מקצועי. איש מקצוע ידע לנצל בצורה נכונה את השטח הקיים, הגובה והגודל של המטבח ולאפשר איזון נכון בין המדפים והארונות.

התאמה- לכל בית יש את הצרכים שלו, ולכן חשוב שהמטבח יתאים במדוייק לצרכי הדיירים. שלושת הדברים שחשוב להתאים הם המקרר הכיור והכירים. שלושתם צריכים להיות קרובים מספיק כדי לאפשר עבודה נוחה ונקיה.  בנוסף למטבח שנדרשים בו 2 מקררים או מקרר אחד גדול ומקפיא יש לדאוג לנישה או מקום בו הוא יוצב. עוד דבר שחשוב להאים זה כמות הלהבים של הכירים. כירים על השיש דורשות התאמה מדוייקת כזו שתאפשר להניח ולחבר אותם בתוך פתח מתאים. כיריים עם 3 להבים ידרשו מקום גדול יותר מאשר כיריים עם להבה אחת.  

מרחק- כדי שלא תצטרכו להקלע למצב בו דלת מקרר פתוחה לא מאפשרת גישה למיקרוגל. או ברז המים קרוב מידי לנקודת החשמל תשאירו מרחק מספק בין מוצרי החשמל הארונות הכיריים הברזים ועוד. קחו בחשבון מספיק מקום פנוי שישמש כמשטח עבודה וכדי שתוציאו תבנית מהתנור יהיה היכן להניח אותה.

עיצוב- מטבח מעוצב ונעים לעין יאפשר לכם לאכול באווירה נעימה. לכן יש לדאוג לקו עיצוב אחיד. כך שאם בחרתם מטבח כפרי תתאימו גם את הריהוט והכלים לסגנון. כיום ניתן להשיג מוצרי חשמל בסגנונות שונים כך שגם התנור והכיריים יוכלו להשתלב בעיצוב.

אז בין אם אתם עורכים שיפוץ או נכנסים לדירה חדשה חשוב שתעשו שיעורי בית לפני. תתכננו ותתאימו את המטבח לכמות הדרים בו. תקחו בחשבון גם מצבים בו אתם מארחים, חגים שבתות אירועים ועוד. תתכננו את גודל הארונות ותשאירו מקום פנוי, תמיד יהיה לו שימוש. תחשבו את גודל המקרר במצב העמוס ביותר שלו. גם אם ביום יום אתם משתמשים בכירה אחת, במקרים בו אתם מתכננים ארוחה משפחתית מורחבת יתכן ותצטרכו להשתמש במקביל ב3 כיריים ויותר. הכנה מוקדמת מאפשרת מטבח פרקטי ונגיש כזה שישרת אתכם נאמנה לשנים רבות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה