טיפים לשמירה על תזונה נכונה

$(function(){})

תחילה, ניתן לומר כי תזונה נכונה ידועה במהלך השנים האחרונות כמרכיב הכרחי ונחוץ עבור שמירה על בריאות נכונה ונאותה. למעשה, תזונה נכונה מסייעת בהפחתת היווצרותם של מחלות כרוניות. יש להוסיף כי תזונה נכונה הינה הדרך האידיאלית לשמירה על אורח חיים בריא ונכון יותר. במאמר הבא נציג בפניכם מספר טיפים שחשוב לדעת אודות תזונה נכונה.

FREEPIK

מספר טיפים עבור תזונה נכונה

על מנת לשמור על אורח חיים בריא וכן לצרוך עבורנו תזונה נכונה יש להסתכל על הטיפים הבאים.

  • הפחתה בצריכת מלחים במזון שלנו - ניתן לומר כי קיים קשר ישיר בין עודף רב של מלחים להיווצרותם של המחלות השונות, ובעקבות זאת עלול להיגרם מצב של לחץ דם, שזו סכנה בפני עצמה וכן כזו שיש לה כמה השלכות חמורות עבור מספר מערכות אחרות בגוף.
  • צריכת שומנים בצורה נאותה - ניתן לציין כי מבין המזונות אשר מכילים שומנים, יש לומר כי עדיף ומומלץ לצרוך מזונות אשר מכילים שומנים בלתי רווים כגון תירס, סויה, חמניות, שמן קנולה, אבוקדו, שקדים, טחינה ועוד. יחד עם זאת, עדיף לבצע צריכה של דגים כגון, פורל, סרדינים, הרינג, סלמון, בורי ומקרל אשר מזון זה מכיל חומצות שומן אך הוא בלתי רווי מסוג אומגה 3.
  • ביצוע של סימון תזונתי - סימון מוצר כלשהו באמצעות תווית מזון הינו מעין יצירת "תעודת זהות" של המוצר. כלומר, תווית זו נועדה עבור סיפוק של מידע כללי אודות המוצר, לעיתים עבור שמו של המוצר, תכולתו, המרכיבים שלו ועוד. נוסף על כך ישנם סימונים על התווית כגון, שמו של היבואן, הוראות אחסון וכן הוראות שימוש.
  • סימון קמח מלא - ניתן לציין כי בלחם מלא קיימות לא מעט סגולות רפואיות לעומת סוגי המאפים השונים אשר אפויים מקמח לבן. למעשה, שינוי הדפוס הקשור לצריכת לחמים מלאים, אכן צפוי לבצע השפעה על בריאותם של הציבור באופן משמעותי.
  • תכנון הארוחה שלכם - בימים בהם הנכם מודעים כי אתם עומדים בפני יום ארוך, ההמלצה המרכזית תהיה להצטייד בארוחה בהתאם כדוגמת פרי, כריך, ארוחת צהריים בקופסה,נשנושים של שקדים ואגוזים וכיוצא בכך. במילים אחרות, בעת בה תחוש בכם תחושת רעב מעיקה, רצוי כי תהיו מוכנים מראש כמו שצריך.

לסיכום

ניתן לסכם ולומר כי רובנו רוצים אורח חיים בריא ולדעת לאכול בצורה נכונה. לכן, הרגלי תזונה נכונה הינה דרך נכונה ואידיאלית עבור כולנו. חשוב להוסיף כי הנכם צריכים להקשיב גם לגוף שלכם אך תוך כדי לנקוט בפרמטרים אשר מדברים על התנהלות נכונה של תזונה. יחד עם זאת אם ישנו ספק בראשכם עבור צריכה של מזון כלשהו, יש לומר באופן חד משמעי כי גופנו זקוק לכלל החומרים והמרכיבים השונים אשר נמצאים בכל סוגי המזון השונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה