$(function(){})

עולם ההשקעות הוא רחב ומורכב, ועבור טירונים שאינם מצויים עוד ברזיו הוא גם מבלבל מאוד. אם אתם מעוניינים לעשות את צעדיכם הראשונים בעולם ההשקעות, הכנו עבורכם מדריך קצר שיעשה סדר בין המוצרים המנוהלים השונים המתאימים למשקיעים קטנים.

pexels

 

אז איך מתחילים להשקיע בשוק ההון?

באופן עקרוני, ישנם מספר סוגים של מסלולי  השקעות  שיכולים להתאים למשקיעים קטנים בתחילת דרכם. מוצרי ההשקעות המתוארים כאן הם כאלו המנוהלים בידי מנהלי השקעות, ולכן מתאימים למי שמעוניין להשקיע בשוק ההון אך אין לו או שאינו מעוניין להעמיק וללמוד את הידע הדרוש. אף על פי כן, כל מסלולי ההשקעות המנוהלים, מאפשרים למשקיע לדרוש גישת השקעות סולידית או נועזת יותר או פחות, לפי רצונותיו והעדפותיו.

קרן השתלמות

אחד ממוצרי ההשקעה המשתלמים והפופולריים ביותר הוא קרן השתלמות. הסיבה העיקרית לכך, היא שבניגוד למוצרי שוק הון אחרים, קרן השתלמות לא מחויבת במס הכנסה ולא במס רווחי שוק ההון. לקרן משקיעים היישר משכר הברוטו ועל כן היא חוסכת במס הכנסה. כמו כן, במידה ואתם שכירים ומקום העבודה שלכם מספק לכם קרן השתלמות, הנוהג הוא השקעה של 2.5 מהמשכורת על ידי העובד ועוד 7.5 אחוז על ידי המעסיק.

 

קופת גמל להשקעה

עוד אפשרות להשקעה מנוהלת היא קופת גמל להשקעה. מדובר במוצר שהוא שיפור של קופת הגמל המוכרת. במקרה הזה, מתוך דאגה ממשבר הפנסיה הצפוי, קופת גמל להשקעה אינה נפתחת לאחר 15 שנה כמו קופת גמל רגילה, אלא רק בהגעה לגיל פרישה. בכך היא מאפשרת חיסכון פנסיוני המושקע בשוק ההון, ונותנת למשקיעים גיבוי אם במקרה של קריסת הפנסיות ואם לעובדים שלא צפויים להיות זכאים לפנסיה גבוהה בשל עבודתם.

 

קרן נאמנות

מוצר נוסף המאפשר השקעה מנוהלת בשוק ההון הוא קרן נאמנות. מדובר במוצר סחיר אשר מאפשר למשקיע לבחור אפיקי השקעות ספציפיים כמו חברות טכנולוגיה, רכב או אפילו קנאביס. כמובן שגם כאן, לא נדרש מהמשקיע ידע רב ומדויק לגבי חברות ספציפיות, אלא הוא מבצע את ההשקעה בסיוע של מנהל תיק השקעות הבקיא ברזי שוק ההון. על כן, קרנות נאמנות הן מוצר טוב עבור מי שרוצה לדייק את ההשקעה שלו ולהתאים אותה להעדפותיו, אך עדיין להישאר בצד המנוהל של ההשקעות מסיבות שונות.

 

פוליסת חיסכון

עוד מוצר שהוא מוצר השקעתי לכל דבר ועניין (על אף ששמו המבלבל מרמז אחרת) הוא פוליסת חיסכון. אכן, פוליסה היא מוצר ביטוחי, אך במקרה הנ״ל מדובר בפוליסה אשר מושקעת בשוק ההון ולכן חשופה לתנודותיו. עם זאת, ההבדל העיקרי בינה לבין המוצרים האחרים ברשימה הוא, שבנוסף להשקעה בשוק ההון, בפוליסת חיסכון ניתן לבחור להשקיע חלק מהכסף בנכסים לא סחירים כמו נדל״ן או קרנות לא סחירות. בכך, פוליסת חיסכון מאפשרת מעט יותר יציבות מאשר השקעות בשוק ההון באמצעות מוצרים אחרים.

 

אין באמור לעיל בכתבה בכדי להוות תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני על ידי יועץ/משווק פנסיוני בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה